poniedziałek, 9 września 2019

"Ciebie szukam" Anna Kasiuk

"Ciebie szukam" Anna Kasiuk, Wyd. Czwarta Strona, Str. 432

Czy nudne życie w urokliwym Kazimierzu Dolnym może się odmienić?

Życie nie zawsze jest kolorowe. Więcej w nim niepowodzeń niż radosnych chwil. Jednak czy nie warto walczyć o to, by odnaleźć szczęście?

Lubię sięgać po książki Anny Kasiuk, ponieważ są bardzo życiowe. Chociaż sporo w nich dramatów jak na motywy obyczajowe to akcja zawsze jest wiarygodna i zrównoważona. Najczęściej wracam myślami do "Andromedy" i "Kwiaciarki", czyli książek której najbardziej podobały mi się w dorobku tej autorki. Teraz jednak wiem, że po lekturze "Ciebie szukam" trudno będzie mi odnaleźć lepszą książkę. To piękna opowieść przy której warto się zatrzymać.

Prosta opowieść o ludzkich niepowodzeniach z rozwojem fabuły przeradza się w potrzebę akceptacji, poszukiwanie miejsca w świecie oraz miłości, która wydaje się motorem napędowym do dalszego działania. Anna Kasiuk w swojej najnowszej powieści porusza ponadczasowe wartości na temat oczekiwań jej bohaterów zbliżając przy tym czytelnika do postaci. A przyznaję, że zarówno główna bohaterka jak i poboczne charaktery przypominają zwykłych ludzi, którym nie mam do zarzucenia nic jeśli chodzi o ich kreację. Jednak to Marta skupia na sobie niemal całą uwagę, bo w końcu to jej prywatna opowieść.

Marta zawsze była przykładną żoną i matką. Nigdy jednak nie czuła się doceniana. Więc odeszła od męża i tym sposobem zaserwowała sobie wielką życiową rewolucję. Zostawia za sobą uzależnionego od alkoholu męża, zabiera córkę i odkrywa na nowo urokliwy Kazimierz Dolny. Powraca jej siostra z którą od lat nie miała kontaktu a liczne randki nie przynoszą zadowalających efektów. Jest za to tajemniczy Mikołaj, który wkrótce zniknie bez śladu. Czy to wstęp do nowej przygody życia dla Marty?

Na pierwszy plan z czasem wkroczy sporo dramatów. Nieoczywista miłość za którą będzie gonić główna bohaterka oraz tajemnicza postać ukochanego, który wydaje się mieć coś do ukrycia mocno namieszają w jej życiu. Na miejsce młodszego od Marty Mikołaja pojawi się kolejny chętny kandydat, ale ciężko zapomnieć o kimś tak silnie zakorzenionym w sercu. W dodatku niebezpieczeństwo zawiśnie nad najbliższymi kobiety i wszystko okażę się wielką katastrofą. Autorka jednak ne zatraca się w problemach i wszystko idealnie ze sobą łączy szukając złotego środka między prawdziwym życiem a zaskakującą akcją. Anna Kasiuk pisze lekko doprawiając wydarzenia sporą dawką emocji przez co fabuła szybko odnajduje uznanie w sercu czytelnika.

"Ciebie szukam" to w moim odczuciu najlepsza książka tej autorki. Jest mi bliska, ponieważ łatwo przyszło mi utożsamienie się z główną bohaterką, ale doceniam wszystkich bohaterów, którzy odegrali tu swoją rolę. To piękna, życiowa opowieść z nutą nostalgii i nadziei na to, że na każdego czeka coś dobrego. Jeśli lubicie przyjemne choć nie pozbawione dramatów powieści obyczajowe - koniecznie dajcie szansę tej autorce.

10 komentarzy:

  1. Jestem niezmiernie ciekawa tej historii i bardzo chciałabym móc ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Cenie sobie twórczość Ani. Mam tę książkę w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że książka przypadłaby mi do gustu :). [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jeszcze nie czytałam żadnej powieści tej autorki. Ta ma cudną okładkę. Dodatkowo wspominasz, że jest najlepsza. Muszę ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ją w planach, bowiem ostatnio autorka pozytywnie mnie zaskoczyła :)
    http://www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja szansę z pewnością jej dam. Czuję, że ta książka mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię życiowe historie, a autorki wcześniej nie czytałam, więc nie zaszkodzi zacząć :)
    pozdrawiam, Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach zapoznanie się z twórczością tej autorki, ale chcę zacząć od "Kwiaciarki"... Jak mi przypadnie do gustu, to sięgnę i po "Ciebie szukam", skoro uważasz ją za najlepszą książkę tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń