środa, 25 lipca 2018

"Chroń ją" K.A. Tucker

"Chroń ją" K.A. Tucker, Tyt. oryg. Keep her safe, Wyd. Filia, Str. 400

"Na twoim miejscu bym się nie trudziła. Dziewczyna już przepadła."

Kiedy sama autorka zaznacza, że prezentuje powieść zupełnie inną niż wszystkie jakie do tej pory napisała - należy ją przeczytać. Szczególnie, gdy znana z pełnych emocji powieści New Adult wkracza na nowe tory i zaprasza nas do bardziej brutalnego, kryminalnego świata. Czy K.A. Tucker naprawdę sprawdzi się w nowym wydaniu i "Chroń ją" zaskoczy nas pozytywnie?

Noah żył w poczuciu bezpieczeństwa, pod solidnymi skrzydłami matki - wielokrotnie nagradzanej komendant policji. Jednak wystarczył jeden wieczór, by to co budowane przez lata legło w gruzach. Skrywana przez lata tajemnica nie daje chłopakowi spokoju dlatego Noah decyduje się podjąć prywatne śledztwo. Tak trafia na próg domu Gracie Richards, której matka chłopaka przesłała znaczącą kwotę. Dlaczego akurat w tym miejscu łączą się losy tej dwójki? Bo choć wzajemnie nie są zadowoleni z pierwszego spotkania, decydują się podjąć trop u swojego boku i razem rozwikłać zagadkę sprzed lat, która wraz z biegiem fabuły zacznie ujawniać głęboko skrywane demony przeszłości.

Jakie sekrety skrywają rodzice bohaterów? I dlaczego dopiero dziś zostały one ujawnione? Oto opowieść o burzeniu murów spokojnego dzieciństwa, szybkim wkroczeniu w dorosłe życie i spostrzeżeniu, że nie ma ludzi idealnych. K.A. Tucker faktycznie zmieniła swoje literackie upodobania pisząc książkę nie o miłości, która jest tutaj jedynie tłem a prawdziwy kryminał, thriller i nawet dreszczowiec z poszukiwaniem prawdy, od którego trudno się oderwać.

Ekscytująca podróż w głąb przeszłości, odkrywanie głęboko skrywanych sekretów, próba zrozumienia tego co wydarzyło się kiedyś i jakie miało konsekwencje w przyszłości - wszystko to znajdziecie w nowej powieści autorki, która moim zdaniem pokazała się od najlepszej strony. Znacznie bardziej podoba mi się taka odsłona K.A. Tucker, gdzie można bać się i śmiać jednocześnie, zależnie od kontekstu. 

Dużo pracy zostało włożone w tą historię co widać już na wstępie. Zagadki przypominające historie wyjęte ze ściśle tajnych akt FBI, nieoczekiwane zwroty akcji, wiarygodni i przyziemni jednocześnie bohaterowie. To Noah i Gracie dźwigają na swoich barkach cały nakład emocji, który uderza w czytelnika. Ona pochodząca z rozbitej rodziny, gdzie tragedia już dawno temu nadała jej inny bieg, mocno stąpająca po ziemi i przy tym piekielnie inteligentna idealnie pasuje do niego - chłopaka z determinacją, któremu zawalił się świat, a który nie boi się stawić czoła przeciwnością. Z takimi bohaterami podróż przez fabułę jest czystą przyjemnością.

Ani przez moment nie zaznałam nudy podczas lektury, wręcz żałuję że tak szybko dobiegła końca. Wiele wątków mądrze przemyślanych i wyważonych w połączeniu ze wspomnianą wcześniej naprawdę dobrą kreacją bohaterów zaowocowało - moim zdaniem - najlepszą jak do tej pory książką autorki. "Chroń ją" to kolejna świeżość w gronie powieści New Adult, z w pełni wykorzystanym potencjałem, która pobudza wyobraźnię i porusza zapomniane struny wielkich emocji. Oby więcej takich lektur będących idealnym przykładem książki dla kobiet!

18 komentarzy:

  1. Książka już na mnie czeka. Jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jedynie ''Dziesięć płytkich oddechów'' tej autorki. ''Chroń ją'' wydaje się być naprawdę interesującą lekturą, chyba dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie seria o której wspominasz nie porwała. Ta książka natomiast moim zdaniem jest o wiele lepsza :)

      Usuń
  3. Chcę przeczytać tę książkę. Lubię nieoczekiwane zwroty akcji, więc myślę, że mi się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię tę autorkę i jestem pewna, że po jej nowość sięgnę. Tym bardziej, że ma to być coś innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nowa odsłona Tucker, ale moim zdaniem lepsza :)

      Usuń
  6. Ciekawa jestem kreacji bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam jeszcze okazji ją czytać, ale mam w planach :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę mam w domu i spodziewam się po niej tylko tego, co najlepsze :) Widzę, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo dobrego słyszałam o tej autorce i książce, więc może sprawdzę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń