środa, 27 marca 2019

"Niewyjaśnione tajemnice" Joel Levy

"Niewyjaśnione tajemnice" Joel Levy, Tyt. oryg. Unsolved Mysteries, Wyd. Alma Press, Str. 224

Książka Niewyjaśnione tajemnice jest bogato ilustrowana, zawiera ponad 120 fotografii, rysunków i map.

Lubicie naukę poprzez zabawę? Chętnie poznajecie nowe fakty i wydarzenia, które przede wszystkim są ciekawe i niebanalne? Ja również! Dlatego - chociaż rzadko sięgam po podobne książki - zdecydowałam się na "Niewyjaśnione tajemnice", która zapewniła mi kulka godzin dobrej zabawy i wzbogaciła moją głowę o nowe informacje.

Uwielbiam poznawać nowe informacje, ale literatura faktu zazwyczaj jest dla mnie ciężka w odbiorze. To męczące wciąż poznawać suche fakty, które częściej nudzą niż przynoszą pożytek. Jednak w przypadku tej książki jest zupełnie inaczej. Jak mówi sam tytuł odnosi się do wszelakich niewyjaśnionych tajemnic świata a już to - kto nie lubi zagadek? - pobudza naszą wyobraźnię i chętnie zagłębiamy się w tekście.


Całość jest przejrzysta, ładnie napisana i z dodatkowymi ilustracjami. Lekki styl i prosty język gładko prowadzą nas od jednego do drugiego wydarzenia skacząc na przestrzeni różnych wieków. Dzięki temu otrzymujemy naprawdę sporo różnych wydarzeń, które nie zostały (bądź zostały wstępnie) wyjaśnione i które do dziś budzą wiele wątpliwości. Osobiście uwielbiam takie tajemne sekreciki naszego świata, więc przyznaję, że lektura tej książki była dla mnie przyjemnością! Przeczytałam ją w zaledwie jeden wieczór i dowiedziałam się wielu naprawdę zaskakujących rzeczy.

Co zatem znajdziecie w środku? Spis treści dzieli się na cztery podstawowe rozdziały: tajemnicze miejsca, tajemnicze zdarzenia, dziwne doniesienia, zagadkowe artefakty. Osobiście przepadłam w dwóch pierwszych rozdziałach tworząc czasami własne teorie spiskowe, ale kto nie zastanawiał się choć raz nad przyczyną klątwy Trójkąta Bermudzkiego? Atlantyda, Eldorado, Dom pani Winchester - to tylko jedne z wielu wybranych miejsc, które poznacie w książce, a których historia na pewno Was zainteresuje. Co stało się z zaginioną kolonią Roanoke? A może zainteresuje Was historia (moja ulubiona) związana ze statkiem Mary Celeste? Możecie mi wierzyć - w tej książce odkrywane są tajemnice, które zaskakują i budzą wiele wątpliwości na temat teorii naszego świata.

Bardzo się cieszę, że zdecydowałam się na lekturę "Niewyjaśnionych tajemnic". To coś zupełnie nowego, ciekawego i naprawdę dobrze napisanego. Mnóstwo zagadek, tajemnic i zdarzeń, które pobudzają nasze szare komórki oraz wzbogacają nasz umysł o nowe informacje. A wszystko to wydarzyło się naprawdę! To poczucie realności z nietypowymi wydarzeniami, których przez lata nikt nie zdołał wyjaśnić budzi pewną dozę lęku, ale i zaciekawienia tak wielkiego, że książkę przeczytacie w jeden dzień dokładnie jak ja.

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam zgłębiać takie tematy. Muszę mieć tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm...brzmi bardzo intrygująco. Chętnie rozglądnę się za tą książką. Pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że książka mogłyby zainteresować mojego narzeczonego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie sięgnę po tą książkę, nie jestem fanką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czuję, żeby była to pozycja dla mnie ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tych screenów wynika, że książka może być typograficznie naprawdę ciekawie zrobiona :D. Takie rozwiązywanie zagadek, żeby pobudzić swój umysł, może być fajne, szczególnie że niektóre wydają się być z pogranicza mistycyzmu :D. Chętnie bym się zgłębiła!
    Pozdrawiam

    http://demoniczne-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie klimaty ;) interesowałam się kiedyś takimi niewyjaśnionymi zjawiskami i zaczytywałam się w "Faktorze X" - dwutygodniku,który się kolekcjonowało w segregatorze ;) Chętnie więc sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń