środa, 18 grudnia 2019

"Cicha noc. Świąteczne zbrodnie" Opracowanie Zbiorowe

"Cicha noc. Świąteczne zbrodnie" Opracowanie Zbiorowe, Tyt. oryg. Silent Nights: Christmas Mysteries Wyd. Zysk i S-ka, Str. 320

Boże Narodzenie to tajemnicza i magiczna pora roku. Dziwne rzeczy mogą się wtedy wydarzyć, i to pomaga wyjaśnić uświęconą tradycję opowiadania o duchach przy kominku, gdy rok zbliża się ku końcowi. 

Święta to czas magiczny, atmosfera radości, nadziei i miłości. Czy jest zatem w tych momentach czas na zbrodnię?

Jeśli lubicie antologie i nie straszna jest Wam krótka forma, polecam w grudniu czy ogólnie w okresie zimowym sięgnąć po zbiór "Cicha noc". To opowieści pisane przez lata, dziś zebrane w jednej książce, mają za zadanie umilić nam zimowe wieczory i zaintrygować, gdy możemy usiąść w ciepłym domu, pod kocem oraz z kubkiem gorącej herbaty w dłoni.

Piętnaście opowiadań to różne kryminalne zagadki, których rozwiązywanie okazało się dla mnie prawdziwą przyjemnością. Lubię dłuższe formy i chociaż ostatnio przekonałam się do zbiorów opowiadań to częściej jednak sięgam po pełnowymiarowe kryminały. Cieszę się, że jednak w tym przypadku dałam się namówić, ponieważ okres samych świat czy przedświątecznych przygotowań wbrew przyjętej opinii wcale nie jest spokojnym czasem - ciągle coś się dzieje, coś trzeba robić i nie ma czasu spokojnie usiąść do dłuższej książki. W przypadku tego zbioru opowiadań śmiało możemy zrobić sobie krótką przerwę kiedy tylko mamy na to okazję i zapoznać się z wybraną historią.

Każda fabuła okazała się ciekawa i wciągająca. Zagadki kryminalne, szczególnie takie zmuszające do myślenia zawsze są u mnie w cenie, ale tutaj ich pozycja wzrosła dwukrotnie gdy patrzyło się na nazwiska pisarzy: Artur Conan Doyle, Leo Bruce, H.C. Bailey czy Margery Allingham to tylko przykłady autorów, którzy pojawili się w tej książce ze swoimi tekstami pokazując się od najlepszej strony i zmuszając mnie do intensywnego główkowania nad tajemniczymi zbrodniami.

Klimat jest i to spory. Zimna, ciemna noc, padający śnieg, samo Boże Narodzenie. Okazuje się, że ta pora roku może być bardzo zagadkowa a autorzy na tej aurze niepewności zbudowali naprawdę sporo ciekawych historii. Nie chcę zdradzać Wam ich treści, bo sama przyjemność czytania płynie właśnie z poznawani kolejnych opowieści, ale to na pewno idealny wybór dla fanów zagadek kryminalnych.

Świąteczny klimat, magiczna atmosfera i niepewność co do dalszych wydarzeń to "Cicha noc", czyli zbiór bardzo oryginalnych opowiadań pisanych na przestrzeni lat. Ta książka może być nie tylko gratką dla fanów gatunku, ale i trafionym prezentem pod choinkę. Osobiście jestem bardzo zadowolona z lektury, każde z opowiadań trafiło w mój gust i myślę, że nie popełnię błędu pisząc, że chociaż jest w tym wszystkim sporo zimy - historie można czytać o każdej porze roku. 

10 komentarzy:

  1. Powoli przekonuje się do zbiorów opowiadań. Ten, wyjątkowo mnie interesuje.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tych opowiadań. Lubię krótkie formy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa alternatywa dla słodkich i ciepłych historii świątecznych. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o niej dużo dobrego i rozważam lekturę, ale szczerze mówiąc wątpię czy znajdę czas...

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam :) I choć nie do końca przepadam za opowiadaniami, te zrobiły na mnie dobre wrażenie. Ciekawy zbiór.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podkradnę kiedyś mojemu tacie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię opowiadania, bo właśnie nie trzeba ich wszystkich czytać na raz! I zagadki kryminalne też uwielbiam, więc może to być książka dla mnie ^_^

    OdpowiedzUsuń