czwartek, 1 października 2020

"Biały ptak. Cudowny chłopak" R.J. Palacio

 "Biały ptak. Cudowny chłopak" R.J. Palacio, Tyt. oryg. White Bird, Wyd. Albatros, Str. 224

 

Niezapomniana opowieść o harcie ducha, odwadze i sile dobroci, które odmieniają serca, budują mosty, a nawet ratują życie. 

 

Myślę, że wielu z Was zna powieść "Cudowny chłopak" lub przynajmniej o niej słyszało. A jeśli nie - koniecznie musicie nadrobić zaległości. To piękna, przepełniona emocjami, zapadająca w pamięć powieść do której powstało wiele dodatków. W tym właśnie "Biały ptak".

To co musicie wiedzieć o tej książce to fakt, że jest ona przedstawiona w formie komiksu. Jednak styl autora jest widoczny jak na dłoni, wszystko jest sensowne, dobrze przedstawione i jeśli taka forma Was nie przekonuje, myślę, że R.J. Palacio odmieni Wasze podejście.

Julian, chłopiec znany jako szkolny prześladowca Augusta, dziś otrzymał pierwszoplanową rolę. I wcale nie okazał się takim złym dzieckiem jak każdy sądził. Obserwujemy jak poznaje historie swojej babci, która zupełnie go odmienia i daje do myślenia - nie tylko Julianowi, ale i czytelnikowi, który bez problemu zachwyci się głębią przekazu.

II wojna światowa, strach, walka o życie, okupowana Francja i mały chłopiec, który przyczynił się do ocalenia przerażonej dziewczynki. Brzmi intrygująco? Mogę Was zapewnić, że to wspaniała historia, która urzekła mnie od pierwszej strony nie tylko piękną grafiką, ale i samą treścią. Ja również nie jestem szczególną fanką komiksów, ale ten po prostu musiałam przeczytać i nie żałuję - tak wspaniałej opowieści nie mogłabym przegapić.

Dojrzała, pełna emocji, troszkę inna niż wcześniejsze autora, ale wciąż zachwycająca w każdym calu. "Biały ptak" ma w sobie moc kruszenia murów i idealnie dopełnia serię Cudownego chłopaka. To lektura kierowana do dorosłego czytelnika, który wyciągnie spomiędzy treści zdecydowanie więcej wartości a ja sama mogę śmiało napisać, że ta lektura zostanie w moich myślach jeszcze przez długi czas.

9 komentarzy:

  1. Bardzo chcę przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo bardzo chcę tę książkę. Czytałam poprzednie książki autora i zrobiły na mnie piorunująco dobre wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że dla fanów "Cudownego chłopaka" to pozycja obowiązkowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka warta poznania i zapamiętania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainteresowała mnie ta książka i na pewno ją przeczytam jak już nadrobię "Cudownego chłopaka". ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z pewnością będę w przyszłości czytać tę powieść graficzną.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Na początku nie planowałam sięgać po tą książkę, ale widzę, że muszę się nad nią zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że to książka warta przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń