poniedziałek, 24 stycznia 2022

"Heartstopper. Tom 2" Alice Oseman

 "Heartstopper. Tom 2" Alice Oseman, Tyt. oryg. Heartstopper: Volume Two, Wyd. Jaguar, Str. 320

Nick i Charlie są najlepszymi przyjaciółmi. Nick wie, że Charlie jest gejem, a Charlie jest pewien, że Nick nim nie jest.


Najsłodsza książka w dziejach literatury? Nie. To zdecydowanie najsłodsza, najbardziej urocza, rozczulająca seria! Pierwszy tom był cudowny, drugi jednak bije go na głowę. Może to fakt, że znam już bohaterów i nie mogłam doczekać się ich dalszych losów. Może to rozczulający styl pisania autorki. A może wszystko na raz, ponieważ niezależnie od przyczyny każdy z Was koniecznie musi zdecydować się na komiksy Alice Oseman, które są jedyne w swoim rodzaju.

Nie jestem fanką tego gatunku. Nie zaczytywałam się w komiksach jako dziecko a dziś jako dorosły czytelnik sięgam po nie naprawdę bardzo rzadko. Jednak tutaj skusiły mnie liczne słowa pochwały płynące z zagranicy i zdecydowałam się na lekturę pierwszego tomu z czystej ciekawości. Okazało się jednak, że to jedna z najpiękniejszych historii romantycznych jakie poznałam, słodka, urocza i bezwarunkowa, opisana w bardzo prostym, pozbawionym licznych słów stylu, ale w ten sposób bardziej sugestywna i świadoma.

Drugi tom to kontynuacja wydarzeń z życia Nicka oraz Charliego. To dwójka chłopców wystawionych na trudy pierwszej młodzieńczej miłości, tym trudniejszej, że walczącej ze schematami. Obydwoje czują do siebie mięte, ale trudno im przychodzi wzajemna rozmowa, więc kluczą obok siebie, wysyłają sprzeczne sygnały i chwytają tym czytelnika za serce, bo wszyscy dookoła zdają sobie sprawę z ich uczuć tylko nie oni sami. Okazuje się jednak, że nie potrzeba wielu słów, by złożyć na ręce czytelnika konkretną oraz piekielnie dojrzałą historię, która opiera się jedynie na trafionych dialogach oraz przepięknych grafikach.

Podobnie jak w przypadku pierwszego tomu jestem oczarowana pomysłem i wyobraźnią Alice Oseman. Jej komiksy zapisały się w moim sercu na zawsze i nawet nie to, że do nich wrócę za jakiś czas, bo zrobię to na pewno, ale jestem przekonana, że nawet gdyby tego nie zrobiła to będę o nich pamiętać niezależnie od upływu czasu. Walka z przeciwnościami, z własnymi uczuciami oraz ze światem zamknięta na łamach prostej romantycznej opowieści sprawia, że serce czytelnika wręcz rozpływa się nad losami bohaterów. By zrozumieć piękno tej historii musicie sami sięgnąć po komiksy autorki, ale zapewniam, że nikt z Was nie pożałuje swojego wyboru. 

5 komentarzy:

  1. Mam jeszcze do nadrobienia pierwszą część,ale na pewno przeczytam obie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może skuszę się na tę serię, skoro jest taka rozczulająca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie części mam w planach. Dawno nie czytałam komiksów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam jeszcze pierwszego tomu, ale nie mogę się doczekać okazji, gdy będę miała czas poznać i pierwszy, i drugi!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam już na półce tę część, ale jeszcze nie zaglądałam do niej.

    OdpowiedzUsuń