piątek, 25 listopada 2022

"Pod Czerwonym Aniołem" Alek Rogoziński

"Pod Czerwonym Aniołem" Alek Rogoziński, Wyd. Skarpa Warszawska, Str. 368


Czasem nie można ufać nikomu. Nawet… samemu sobie!


Alek Rogoziński w pisaniu komedii kryminalnych nie ma sobie równych. Uwielbiam jego sarkazm, ironiczne poczucie humoru a nawet wisielczy styl co zawsze przyprawia mnie o szczery śmiech podczas czytania jego książek. Z przyjemnością więc zabrałam się za jego najnowszą, klimatyczną powieść "Pod Czerwonym Aniołem", która utrzymana jest w typowym dla autora stylu, bardzo wciągająca i dodatkowo pozwalająca czytać pomiędzy wierszami.

Uśmiecham się na myśl o tej historii, ponieważ pełna była pozytywnej energii. To, że pomysłów autorowi nie brakuje i zawsze potrafi mnie zaskoczyć czymś nowym wiem nie od dziś, ale tym razem mam poczucie, że przeszedł samego siebie. W stylu charakterystycznym dla twórczości Agathy Christie zamknął on swoich bohaterów w kameralnym pensjonacie i rzucił pomiędzy nich zagadkę do rozwiązania, która odsłoniła prawdziwe charaktery. Dodał do tego poczucie humoru oraz śnieg za oknem i stworzył atmosferę, która idealnie wpłynęła na moją wyobraźnię.

Od lat dziesięcioro gości spędza ostatnie dni roku w odciętym od świata górskim pensjonacie. Pozornie dobrze się znają i jeszcze lepiej czują w swoim towarzystwie. Jednak tegoroczny zjazd ujawni prawdę, której niewielu się spodziewało. Dochodzi do morderstwa, podejrzanych jest wielu a każdy będzie zmuszony ponownie przyjrzeć się swoim towarzyszom. Ujrzymy nowe charaktery, zmianę nastawienia i odsłonięcie prawdziwego oblicza gości co doda kolorytu fabule i zagwarantuje niezwykle przyjemną kryminalną przygodę z wciągającym wyzwaniem na pierwszym planie. 

Jestem ogromną fanką klasycznego kryminału, szczególnie gdy zamykamy bohaterów na niewielkiej przestrzeni. Uważam więc, że Alek spisał się na medal i stworzył wzorową opowieść na którą złożyło się kilka ważnych motywów. Odkrywanie tajemnicy gości, podążanie tropem mordercy oraz przyglądanie się plejadzie barwnych osobowości zapewniło mi kilka godzin cudownej zabawy. Atmosferę podsycił obrazowy, lekki styl autora, humorystyczne dialogi wprowadziły potrzebne emocje a przepychanki między postaciami skutecznie przegoniły potencjalną nudę. 

"Pod Czerwonym Aniołem" to przygoda jakiej szybko nie zapomnę. Uwielbiam książki autora i od lat jestem jego fanką, ale każda nowa powieść mimo wszystko zaskakuje mnie zaangażowaniem oraz dopracowaniem z jego strony. Na korzyść Alka Rogozińskiego przemawia sarkastyczne poczucie humoru za którym wręcz przepadam a jego najnowsze dzieło aż pęka od śmiechu i momentów rozbawienia, oczywiście z przestojami na poważne debatowanie o potencjalnym mordercy. Dynamiczna akcja, kameralna przestrzeń oraz charyzmatyczni bohaterowie zabierają nas w podróż bez trzymanki. Zdecydowanie polecam! 

4 komentarze:

  1. Tej książki Alka jeszcze nie czytałam, ale mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie poznałam jeszcze twórczości tego autora ze względu na to, że humor w książkach nie za bardzo do mnie trafia, ale kiedyś dam mu szansę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię jego twórczość, więc i z tym tytułem się zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę nadrobić lekturę, lubię książki , które ze mną zostają

    OdpowiedzUsuń