środa, 20 marca 2019

"Pościg" Elle Kennedy

"Pościg" Elle Kennedy, Tyt. oryg. The Chase, Wyd. Zysk i S-ka, Str. 424

"Kiedy twoim życiem rządzi brak pewności siebie, podświadomość nie da ci o tym zapomnieć."

Miłość zawsze wie kiedy wkroczyć na scenę i zająć główne miejsce. Nie pyta o zdanie. Nie zastanawia się czy warto. Uwielbia skakać na głęboką wodę i mieszać w życiu bohaterów. Przekonała się o tym bohaterka najnowszej powieści Elle Kennedy.

Tak, dobrze widzicie. Elle Kennedy powraca. Jej seria Off-Campus zebrała wiele pozytywnych opinii, w tym także moich. Utrzymana w klimacie New Adult przekonała nas, że miłość to tylko kwestia czasu i każdy zasługuje na to, by być szczęśliwym. Dziś otrzymujemy spin-off tej serii, czyli ukłon w stronę fanów i kolejne zaskakujące przygody sportowców i studentek, które wkraczają w dorosłe życie. Czym tym razem zaskoczy nas autorka? Kogo wprowadzi na pierwszy plan? Jedno jest pewne: obok nowych bohaterów pojawią się ci, których poznaliśmy już wcześniej, by pokazać co dzieje się w ich dalszym życiu.

Miłosne problemy, życiowe rozterki, trudna przeszłość i szaleństwa studenckiego życia ponownie stają przed nami otworem. Tak naprawdę ta seria nie różni się niczym od wcześniejszej, więc ponownie otrzymujemy historię pełną emocji i ulubionych bohaterów z którymi ciężko się rozstawać. Kennedy zabiera nas w drogę ku miłości, która pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie i graniczy z tragediami, które nigdy nie powinny wyjść na jaw. Zatem autorka robi krok do przodu, porzuca otoczkę zwykłej powieści dla młodzieży i nawiązuje do ważnych, ponadczasowych tematów. Nie martwcie się jednak - wciąż jest uroczo, sympatycznie i zabawnie, ponieważ wszystko bardzo dobrze się ze sobą równoważy.

Historia jest lekka i pomysłowa a dialogi błyskotliwe. Nie mogę odebrać bohaterom wiarygodności a wydarzeniom wciągającej fabuły. Autorka mocno zaangażowała się w swoją nową serię, przybliżyła nam bardziej pierwszoplanowe postacie i pokazała ich wzloty i upadki na przykładzie Summer, czyli dziewczyny która rozpoczyna wstęp do serii. To - nie inaczej - siostra Dean'a, którego mieliśmy okazję już poznać. Kropka w kropkę jego pokrewieństwo, ponieważ charakterem nie różnią się w żadnym wypadku. Dziewczyna jest tak samo błyskotliwa, pewna siebie i świadoma czynów, chociaż zakochana w modzie i chłopaku, który jej nie dostrzega. Nie dość, że przyszło jej zmienić uczelnię to jeszcze zamieszkać z Fitzem, który wydaje się niekoniecznie przepadać za dziewczyną. Jak zatem mieszkać pod jednym dachem z miłością i wrogiem jednocześnie?

Dwójka różnych bohaterów, dwa podejścia do jednej relacji, związek od nienawiści do miłości. Czy można chcieć czegoś więcej? Elle Kennedy po raz kolejny zabiera nas w podróż pełną różnorodnych emocji i pokazuje, że przeciwieństwa zawsze się przyciągają. Pośród sprzeczek, niedomówień i konfliktów powoli zakiełkuje coś, co być może da im szansę na szczęście. Niełatwa sytuacja na uczelni, przyjaciel Fitza który za wszelką cenę będzie próbował zdobyć serce Summer i jej wielkie pokłady niespożytej energii doprowadzą do wielu zaskakujących sytuacji. Jakich? O tym musicie przekonać się już sami!

"Pościg" to idealne wprowadzenie do serii. Tęskniłam za twórczością Elle Kennedy i cieszę się, że zdecydowała się kontynuować swój pomysł. Dużo zabawnych scen, ironicznych dialogów i nieoczekiwanych zwrotów akcji z trudnym tłem i ważnymi wartościami to lektura obowiązkowa dla fanów gatunku. Książka wciąga na całego i nie pozwala odłożyć nawet na minutę!

12 komentarzy:

  1. Jak dla mnie ta pozycja brzmi bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi naprawdę zachęcająco i kusząco. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie to chyba nie coś, do czego by mnie ciągnęło. Póki co mam swoje studenckie życie i wchodzenie w dorosłe życie, a i tego za dużo :D

    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się kolejna, ciekawa seria.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm, ja troszkę się obawiałam tej książki, dlatego zrezygnowałam z niej. Może niepotrzebnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo widzę, że też jesteś zachwycona nową serią :D Jak dla mnie wymiata :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam ''Pościg''! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam 3 poprzednie części i bardzo lubię tę serię. Została mi jedna i oczywiście ta. Mam nadzieję, że wkrótce nadrobię :)
    ~Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro z poprzedniej serii czytałam tylko "Układ", to mogę zaryzykować i przeczytać od razu "Pościg"? :D Coś wydaje mi się, że ta opowieść o wiele bardziej by mi się spodobała.

    Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja także stęskniłam się na Elle. Książkę na szczęście mam już w swoim domku i niedługo się za nią zabieram.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jej seria Off-Campus to moje MUST READ. Mam nadzieję, że w końcu znajdę na nią czas.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zastanowię się jeszcze nad nią ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń