wtorek, 29 października 2019

"Piankowe niebo" Cathy Cassidy

"Piankowe niebo" Cathy Cassidy, Tyt. oryg. Marshmallow Skye, Wyd. Iuvi, Str. 288

Tylko jak wyjść z cienia, pozostając sobą? 

Czasami rodzina jest wszystkim co mamy. Jednak nie zawsze bliskość i więzy krwi mogą być dla nas tylko czystym dobrem.

Cathy Cassidy powraca a wraz z nią kolejna historia w serii BOMBOnierki. To lekkie, młodzieżowe opowieści z subtelnym przesłaniem, przy których można spędzić sympatyczne chwile. Miło wspominam pierwszy tom, czyli "Wiśniowe serce", więc z przyjemnością zdecydowałam się na kontynuację, która zapowiadała się równie ciekawie.

Tym razem do roli głównej bohaterki została zaproszona Skye, śmiała i bystra dziewczyna,  której nie sposób nie polubić już od pierwszych stron. Dziewczyna ma swoją pasję, uwielbia starocie i właśnie to wyróżnia ją z tłumu. Jest jednak coś jeszcze: Skye od zawsze żyje w cieniu swojej siostry bliźniaczki Summer. A przynajmniej tak to czuje. Chociaż kocha ją nad życie to marzy o tym, by w końcu poczuć się indywidualną jednostką. Wie jednak, że to wcale nie jest takie proste. 

Autorka po raz kolejny podjęła się przekazania nam ważnego tematu w bardzo delikatnej formie. Z jednej strony mamy przyjemną historię o pierwszych problemach wieku dorastania, o pierwszych rozczarowaniach, miłościach oraz marzeniach. Z drugiej otrzymujemy bohaterkę silną i świadomą siebie a jednak czującą, że świat nie docenia tego kim jest. Żyjąca u boku przebojowej siostry Skye chciałaby wykazać się czym co tylko ona potrafi, pokazać Alfiemu, swojemu najlepszemu przyjacielowi, że w niej również można się zakochać. Wielu młodych ludzi bez problemu utożsami się z główną bohaterką a nawet ja - czytelnik który podobne rozterki ma już za sobą - bardzo chętnie czytałam o jej perypetiach.

Chociaż lektura jest krótka znajduje się w niej wystarczająco treści, by oddać to co niezbędne. Nie martwcie się, nie jest to moralizatorska książka od której rozboli nas głowa a przyjemna, subtelna, czasami zabawna, miejscami emocjonalna historia młodej dziewczyny, która wkracza na nową drogę życia. Autorka wie jak zaciekawić czytelnika co udowodniła już w pierwszym tomie a kontynuacją swojej serii jedynie potwierdza przekonanie, że warto poświęcić jej książkom odrobinę uwagi. Dokładnie tak ja tytuł serii i ich motywy na okładkach to słodka przygoda przy której można spędzić miłe chwile.

Co takiego wymyśli Skye, by wyjść z cienia siostry? Jak udowodni światu, że chociaż kocha Summer także zasługuje na uwagę? Sięgnijcie po "Piankowe niebo" drugi tom niezależnej serii przy której nie musicie zachowywać chronologii czytania a gwarantuję, że przez kilka miłych godzin oderwiecie się od rzeczywistości. Mam nadzieję, że to nie koniec i autorka zaserwuje nam jeszcze kilka przygód w tym temacie, bo piszę się na każdą kolejną część.

6 komentarzy:

  1. Cieszę się że można czytać części serii niezależnie, bo nie znam pierwszej, a ta mnie bardzo kusi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam pierwszego tomu, wiec na razie nie będę brać się za drugi.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka wygląda bardzo słodko, podobnie jak poprzedni tom, a i jest to powieść dla młodzieży, więc to totalnie nie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze się za nią nie wzięłam, ale mam w planie :) Z pierwszej części byłam zadowolona :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że nie trzeba zachowywać chronologii. Jestem zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przekonałaś mnie :). [KREATYWNA-ALTERNATYWA]

    OdpowiedzUsuń