piątek, 1 listopada 2019

"Królestwo" Jess Rothenberg

"Królestwo" Jess Rothenberg, Tyt. oryg. The Kingdom, Wyd. Kobiece, Str. 352

 Witaj w bajkowym Królestwie, w którym technologia pomaga ożywić marzenia!

Wirtualna baśń, spełnienie najskrytszych marzeń, mrok czający się w pobliżu. Nie po raz pierwszy otrzymujemy przestrogę, by odpowiednio weryfikować swoje oczekiwania.

Jess Rothenberg powraca z nową powieścią, której historia przypomina nawiązanie do wszelkich baśniowych marzeń jakie mieliśmy w dzieciństwie. Otwiera przed czytelnikiem krainę do której ma się ochotę wkroczyć już od pierwszej strony i pozwolić, by porwała nas w wir przygód. Jednak kryje się pod tym wszystkim przestroga, upomnienie by uważać na to o czym marzymy oraz by odpowiednio weryfikować drogę, którą podążamy by po te marzenia sięgnąć.

W odsłonie powieści obyczajowej, z dużym nawiązaniem do historii dla młodzieży, z przywołaniem do życia baśniowych klimatów oraz morderstwem w tle i procesem z nim związanym autorka żongluje gatunkami i tworzy historią, która zaskakuje na każdym kroku. Przyznam, że miałam wobec niej zupełnie inne oczekiwania i nawet po przeczytaniu zapowiedzi spodziewałam się czegoś innego. Nie znaczy jednak, że się rozczarowałam - wręcz przeciwnie! Otrzymałam bardzo oryginalną opowieść, dobrze napisaną stylem realistycznym i bardzo malowniczym, dzięki temu z przyjemnością poznałam osy głównej bohaterki.

To tutaj najlepsi naukowcy stworzyli miejsce, baśniowe Królestwo, w którym przywrócono do życia wymarłe gatunki. To tutaj spełniają się marzenia a rzeczywistość wydaje się mienić milionem barw. W dodatku za wszystko odpowiedzialne jest siedem perfekcyjnie stworzonych w laboratorium kobiet, których zadaniem jest umilenie czasu zwiedzającym. To one są główną atrakcją parku a pośród nich Ana, która została stworzona by spełniać każde życzenie. Jednak pewnego dnia jej życie się zmienia i z pustej skorupy przeradza się w czującą istotę. Poznaje bowiem Owena do którego zaczyna coś czuć, ale zanim zdąży rozpoznać w tym miłość zostaje oskarżona o zabójstwo chłopaka. Czy to możliwe więc, by szczęśliwe miejsce zmieniło się w obraz prawdziwej tragedii?

W tej książce dużo się dzieje. Możecie mi wierzyć, że akcja nie zwalnia tempa nawet na minutę przez co czytelnik chcąc nie chcąc angażuje się w rozgrywane wydarzenia i próbuje zrozumieć co tak naprawdę się wydarzyło. Ana, główna bohaterka, jest wspaniałą, przesympatyczną dziewczyną z którą łapiemy kontakt już od samego początku, więc trudno sobie wyobrazić, że jednocześnie mogła dopuścić się morderstwa. Kiedy trzymałam kciuki za to, by z robota zmieniła się w prawdziwego, czującego człowieka autorka zdecydowała się o zwrot tak potężny i zaskakujący, że cała fabuła wywróciła się do góry nogami. I to właśnie było w niej najlepsze: nigdy nie możemy być pewni tego co dzieje się aktualnie.

Świat intryg, manipulacji, tajemnic i ślepych zaułków. Jess Rothenberg stworzyła oryginalną i bardzo pomysłową historię od której trudno się oderwać. "Królestwo" nie jest romansem, nie jest też piękną baśnią jak wydawać by się mogło po okładce. To szokujące wyjście prawdy z ukrycia, przeanalizowanie tego ile człowieka naprawdę jest w człowieku. Lekka i niepozorna a jednak z silnym przekazem jest lekturą, którą naprawdę szczerze Wam polecam. Szukajcie, czytajcie, ponieważ to jedna z najciekawszych ostatnich nowości.

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł na skonstruowanie literackiego świata. A jaka piękna okładka! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Motyw tego parku kojarzy mi się z pewnym serialem, Westworld, szczególnie jeżeli chodzi o te roboty i stawanie się istotami czującymi. Lubię takie książki, w których nigdy nie wiadomo, co się może wydarzyć. Chętnie bym ją przeczytała. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lekka, a jednak z silnym przekazem! Zaciekawiło mnie to ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Baśniowe wyjście prawdy rzeczywistości, może być ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno zachęca mnie wartka akcja. Lubię tego typu książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już o tej książce. Możliwe, że kiedyś po nią sięgnę, ale to nie jest ta powieść, którą koniecznie chce przeczytać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. O ^^ to zdecydowanie coś dla mnie :*
    Musze poszukać tej książki bo zapowiada się ciekawie :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam ją w rękach na targach, ale jakoś w końcu nie kupiłam. Teraz za to bym przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczę, zapowiada się naprawdę nieźle, może będę zmuszona dać szansę tej powieści :D

    OdpowiedzUsuń