sobota, 22 lutego 2020

"Zostań" Sarina Bowen, Elle Kennedy

"Zostań" Sarina Bowen, Elle Kennedy, Tyt. oryg. Stay, Wyd. Niezwykłe, Str. 301

Czy można zakochać się w kimś, kogo nigdy się nie spotkało?

Życie lubi płatać figle, szczególnie gdy w grę wchodzą uczucia. Czy zatem główna bohaterka odnajdzie szczęście mimo licznych niepowodzeń?

Sarina Bowen i Elle Kennedy powracają a ja bardzo się z tego cieszę! Pierwsza książka tego duetu w połowie była dla mnie niewiadomą, ale okazało się, że Bowen dorównała Kennedy i obie panie stworzyły naprawdę przyjemną historię romantyczną, choć opartą na znanych schematach. Dobrze jednak wiemy, że nawet stary motyw może być pomysłowy i zaskakujący, gdy trafi w odpowiednie ręce a w tym przypadku tak właśnie się stało. "Zostań", czyli drugi tom w serii Hokeiści potwierdza dobre połączenie tego autorskiego duetu.

Chociaż fabuła opiera się na losach innej pary głównych bohaterów, odsyłam Was do pierwszej części. Obie książki czyta się wspaniale, utrzymane są na dokładnie tym samym poziomie a bohaterów jest w nich sporo - szczególnie tych drugoplanowych, więc pojawiają się też konkretne fakty na temat ich życia, które właśnie w drugim tomie będą mieć szczególne znaczenie. Wszystko łączy się tu idealnie, autorki pomysłowo wykorzystały cały zamysł serii, żeby w jakimś stopniu zbudować kompletną całość i nawet drugi tom otrzymał więcej stron co cieszy mnie podwójnie.

Ta część wydała mi się bardziej dojrzała, więcej w niej życiowych dramatów i trudnych doświadczeń. Hailey oraz Matt stanęli w bardzo podobnej sytuacji - obydwoje po rozwodzie nie potrafili pogodzić się z nową sytuacją. On w dodatku musiał żyć z poczuciem zawodu czując, że hokei odebrał mu rodzinę oraz dobrą relację z dziećmi. Ona natomiast prowadząc firmę nie czuła się w pełni spełniona. Pod wpływem impulsu oraz zauroczenia podejmuje internetowy flirt z klientem i tak rozpoczyna się przygoda, której nikt się nie spodziewał.

Sympatyczni bohaterowie, z ludzkimi problemami i wiarygodnymi kreacjami. Z przyjemnością poznawałam losy Hailey i Matta, kibicowałam im ile sił oraz przeżywałam na własnej skórze to samo co oni. Zaangażowałam się dość mocno w tą bądź co bądź prostą lekturę, ale to za sprawą wielu emocji, którymi obie autorki żonglują wedle uznania. W tym wszystkim pojawiły się małe, zrozumiałe ludzkie rozterki odnośnie rodziny, sportu jako pasji czy życiowych wyborów, więc całość wypada naprawdę przekonująco. Jesteż humor, charakterystyczny dla Kennedy, nie tak widoczny jak w pierwszym tomie, ale pojawiający się w odpowiednim momencie, by przegonić troski.

"Zostań" to piękna historia, prosta i niekoniecznie skomplikowana a jednak chwytająca za serce. Przyjemnie było zatracić się w historii Mata i Hailey oraz przekonać się, że miłość zawsze znajdzie odpowiednią drogę. Sarina Bowen i Elle Kennedy to jeden z moich ulubionych duetów i mam nadzieję, że obie panie nie każą długo czekać na coś nowego spod ich pióra. Tymczasem bardzo Wam polecam serię Hokeiści - na wieczór, po ciężkim dniu oraz na poprawę humoru.

9 komentarzy:

  1. Kiedy będę miała ochotę na tego typu historię, pomyślę o tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tego typu historie, dlatego zapisuje sobie tę książkę na moją czytelniczą listę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że ta historia chwyta za serce. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tych książkach i mam zamiar je przeczytać, więc tym bardziej się cieszę, że polecasz :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazwisko autorki Elle Kennedy już kojarzę, pomimo tego, że nie czytałam jeszcze jej książek. Do tej powieści jakoś mnie nie ciągnie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka bardzo mnie zaintrygowała, więc chętnie przeczytam :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ze względu na Elle Kennedy, chciałabym przeczytać. Pomimo tego, że fabuła jest prosta.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo chętnie zapoznam się z serią bo uwielbiam Kennedy! Ale cóż to za przedziwne okładki. Nie podobają mi się...

    OdpowiedzUsuń