poniedziałek, 28 września 2020

"Pamiętaj, że byłam" Beata Majewska

 "Pamiętaj, że byłam" Beata Majewska, Wyd. Jaguar, Str. 368

 

Dał słowo, że Weronika nie straci swojej rodziny, lecz okrutny los postanowił inaczej.

 

Beata Majewska, autorka powieści obyczajowo-romantycznych, powraca z nową książką, która jest kontynuacją serii Zapomnij, że istniałem. Obie książki opowiadają jednak dwie różne historie, więc możecie zacząć od końca, a może właściwie od środka? Myślę bowiem, że autorka jeszcze dopisze przynajmniej jeden tom.

Tym razem przenosimy się do Rosji a fabuła już od pierwszych stron jest intensywna i pełna atrakcji. Niekoniecznie tych dobrych. Weronika niestety w tragicznych okolicznościach straciła wszystko co kochała a później odebrano jej jeszcze świadomość. Zagubiona, z amnezją, która jest jej przekleństwem trafia do mafijnego światka i gdyby nie Katia, pewnie nigdy by się tam nie odnalazła. Dziewczyna jest jednak niesłychanie ciekawą postacią i jeśli Weronika pozwoli Wam na chwilę wytchnienia od swoich losów to polecam poznać sekrety Katii.

Książka pełna jest scen dla dorosłych, naszpikowana erotyzmem, odważna, pewna siebie. Niektóre momenty wydają się złe, niewłaściwie. Inne jednak poruszają w czytelniku czułą strunę. Wszystko zależy od sytuacji a ta zmienia się jak w kalejdoskopie, ponieważ bohaterowie nie stoją w miejscu i w ich życiu ciągle coś się dzieje. Pytanie tylko czy sytuacje pomiędzy bohaterami możemy nazwać typowym romansem? Mam wątpliwości czy to co pomiędzy nimi się wywiązało było zdrowe, bo na pewno nie rozsądne.

Mafia, nielegalne działania, porachunki oraz pranie brudnych pieniędzy. Jest więc mrocznie, jest niebezpiecznie. Książkę czyta się szybko i przyjemnie, choć czasami pojawiały się momenty przy których niekoniecznie dawałam wiarę w to co czytam. Podobało mi się jednak nagromadzenie tajemnic, które powoli wychodziły na światło dnia i komponowały się z całą fabułą, więc to dla odkrywania prawdy dałam się porwać lekturze.

"Pamiętaj, że byłam" jest opowieścią o nietypowej miłości, relacji, w której wszystko jest możliwe. Kontrowersyjna, stawiająca czytelnikowi pytania. Naszpikowana kilkoma porządnymi wątkami. Nie jest to lektura do której jeszcze kiedyś wrócę, ale cieszę się, że poznałam kontynuację serii i na pewno zdecyduję się na ciąg dalszy, który - mam nadzieję - powstanie.

5 komentarzy: