poniedziałek, 19 października 2020

"Odwet" Claire Douglas

"Odwet"
Claire Douglas, Tyt. oryg. Last Seen Alive, Wyd. W.A.B., Str. 400

Rozpoczyna się niebezpieczna gra. Nic już w życiu Libby nie będzie takie samo.

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam powieści w których główną rolę odgrywają tajemnicze domu. Nie ma znaczenia czy jest to powieść obyczajowa, thriller czy horror - dobrze przedstawiony budynek z sekretami zawsze intryguje. Dlatego mając nadzieję, że właśnie ten element otrzymam, zdecydowałam się na lekturę "Odwet".

O powieściach Claire Douglas czytałam już wiele pochlebnych opinii, ale tak się złożyło, że to moje pierwsze spotkanie z autorką. Nadzieje miałam ogromne, równe oczekiwaniom wobec twistów fabularnych czy kreacji bohaterów, ale już po skończonej lekturze mogę śmiało napisać, że nie były one równomierne z tym co otrzymałam. Autorka stanęła na wysokości zadania i zaprezentowała taką powieść, że nie mogłam się od niej oderwać!

Opis niewiele zdradza z historii, więc i ja niewiele Wam zdradzę, bo prawdę mówiąc największa przyjemnością jest odkrywanie kolejnych faktów. Cała fabuła opiera się na ciągu przyczynowo-skutkowym, mnóstwie tajemnic i niedomówień. Szare komórki podczas czytania pracują na najwyższych obrotach, czytelnik łączy poszczególne fakty, snuje domysły, by w finale i tak przeżyć ogromnie zaskoczenie. Autorka od samego początku bawi się z nami w kotka i myszkę, wie jak wodzić za nos, jak wzbudzić podejrzenia, więc zabawa jest przednia.

Libby Hall nie spodziewała się, że jej życie zmieni się nieodwracalnie. Praca, dom, sprawy prywatne - wszystko to było względnie poukładane choć męczące, dlatego pewnego dnia postanowiła przystać na ogłoszenie i zamienić się z inną rodziną. Posiadłości Heywoodsów to gra pozorów, poczucie ciągłego obserwowania i ogromna tajemnica. Na szczęście Libby to idealna bohaterka do tej pory - drąży, doszukuje się prawdy, nie jest naiwna czy prosta. Nie, polubiłam ją od razu i kibicowałam do samego końca, by wyszła cało z tego wszystkiego.

"Odwet" to thriller na najwyższym poziomie. Trzyma w swoich ramionach, zmusza do myślenia, prezentuje pełnowymiarowych bohaterów w konfrontacji z niecodzienną zagadką. Nie mogłam oderwać się od lektury! Jeśli właśnie tak prezentują się pozostałe powieści tej autorki to koniecznie muszę nadrobić zaległości.

11 komentarzy:

  1. Książki, które skłaniają do rozmyślań i to takiego gatunku muszą być warte uwagi. Ależ kusisz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już czeka na mojej półce. Czuję, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dziś dowiedziałam się, że wygrałam tę książkę w konkursie organizowanym przez wydawnictwo na Facebooku. Jestem jej bardzo ciekawa i nie mogę się doczekać, kiedy do mnie dotrze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię thrillery, więc z chęcią sięgnę po ten.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie wczoraj skonczylam. Swietny thriller.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie nie zamierzam sięgać po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie ta książka kusi, ale też w kolejce czekają inne powieści z tego gatunku.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach zapoznanie się z tą książką, bo czytałam "Siostry" tej autorki i byłam pod wrażeniem ;). Super, że ta powieść też jest na wysokim poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też lubię powieści w których główną rolę odgrywają tajemnicze domu, dlatego chętnie zapoznam się z powyższym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam zdaje się jedną książkę autorki, ale wrażenie pozostawiła po sobie bardzo pozytywne, więc takich spotkań na pewno w przyszłości będzie więcej :)

    OdpowiedzUsuń