piątek, 27 listopada 2020

"Niezbity dowód" Małgorzata Rogala

 "Niezbity dowód" Małgorzata Rogala, Wyd. Czwarta Strona, Str. 432

 

Porywająca powieść mistrzyni kryminału psychologicznego! 

 

Jeśli jest lepszy gatunek od kryminału czy thrillera to jest nim na pewno kryminał lub thriller psychologiczny. Uwielbiam, gdy mogę pogłówkować podczas czytania, dedukować i myśleć nad wszystkimi możliwymi opcjami jednocześnie zagłębiając się w profile psychologiczne bohaterów. To wszystko otrzymałam także w przypadku najnowszego dzieła Małgorzaty Rogali, czyli powieści w sam raz na jesienny wieczór.

To już trzeci tom cyklu, ale nie znając poprzednich książek, nie czułam się zagubiona. Sądzę więc, że nie musicie przejmować się szczególnie chronologią, choć ja po ;lekturze "Niezbitego dowodu" na pewno powrócę do wcześniejszych wydarzeń. Jednak skupmy się na tu i teraz, czyli na Celinie Stefańskiej i jej śledztwie. Nastawiłam się na dobry, wciągający kryminał i od pierwszych stron wpadłam w wir wielkiej przygody. Nie można inaczej jeśli chodzi o książki tej autorki, bo chociaż w przypadku tego cyklu to moje pierwsze spotkanie nie znaczy, że nie wiem jak pani Małgorzata pisze. A pisze tak, że nie sposób się oderwać.

Celina Stefańska, prywatna pani detektyw, staje przed nie małym wyzwaniem. Ktoś zamordował Adelę Naczyńską, która pracowała w sklepie z antykami a tuż przed śmiercią rozpoznała w starej lampie Tiffany'ego swoją rodzinną pamiątkę. Rodzina zwraca się z prośbą o pomoc do Celina a ta wyruszy w podróż z Warszawy do Bazylei, by odkryć prawdę. Nikt jednak nie spodziewał się takiego finału. Szczególnie czytelnik!

Zagadka jest wciągająca, bohaterowie różnorodni i pełnowymiarowi a wydarzenia na zmianę przeplatają tajemnice oraz zaskoczenia. To rasowy kryminał z krwi i kości, który nie nudzi ani przez moment a za to nieustannie intryguje. W duecie z kubkiem gorącej herbaty, zasiadając w ulubionym fotelu, trzymając w dłoni najnowszą powieść Małgorzaty Rogali na moment wyłączyłam się z rzeczywistości zapominając o tym co mnie otacza - tak wciągająca i dobrze napisana jest ta książka. Jest trup, jak to na kryminał przypada, jest też wiele twistów w fabule, bo w końcu chodzi tutaj o wpływ na psychikę czytelnika. Pracują więc szare komórki a przyjemność z czytania rośnie w siłę wraz z kolejno przerzucanymi stronami.

"Niezbity dowód" to kolejna silna pozycja w dorobku autorki. Jeśli szukacie dobrego, wciągającego, mądrego kryminału z wartościową główną bohaterką na czele - nie musicie daleko patrzeć. Po raz kolejny polska autorka udowadnia, ze nasza rodzima literatura rośnie w siłę i zabiera czytelnika w sam środek zaskakującej, pełnej wrażeń przygody.

6 komentarzy:

  1. Jeśli będę miała okazję to chętnie zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż wstyd przyznać, że nie czytałam jeszcze nic tej autorki - muszę nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie będę musiała przyjrzeć się tej serii.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z tym, że Małgorzata Rogala to mistrzyni kryminału psychologicznego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wreszcie dać szansę twórczość tej autorki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, wiele o Autorce słyszałam i czytałam dobrego, więc widzę, że czas nadrobić zaległości i zapoznać się z jej piórem.

    OdpowiedzUsuń