środa, 18 listopada 2020

"Sherlock Holmes: Dookoła Świata" komiksy paragrafowe

"Sherlock Holmes: Dookoła Świata" komiksy paragrafowe, Wyd. FoxGames, Str. 144


Sherlock Holmes wraz ze swoim bratem Mycroftem wyruszy w podróż dookoła świata! Czekają na nich trzy wyjątkowe śledztwa, w których tylko TY możesz im pomóc! Ramię w ramię z jednym z braci rozwiąż zagadki i przechytrz złoczyńców. Pamiętaj, w tym komiksie to TY jesteś bohaterem!

Lubicie książki interaktywne? Kiedy trzeba trochę pogłówkować i w dodatku można wczuć się w fabułę jako jeden z bohaterów? Ja dopiero uczę się tego gatunku, ale podczas zabawy z Sherlock'em Holmes'em bawiłam się wybornie.

 

Książka jest króciutka, ale pięknie wydana. To komiks (nie uciekajcie z krzykiem), który ostatnio jest dość popularną formą zabawy z czytelnikiem. Sama do niedawna nie byłam przekonana do tego gatunku, ale co raz częściej zauważam, że w dobrych rękach potrafi bawić równie dobrze co książka fabularna.

W przypadku tego egzemplarza mamy do czynienia z formą gry połączonej z komiksem. To coś nowego, czego do tej pory nie poznałam, ale wciągnęłam się bardzo i muszę przyznać, że zabawa była bardzo udana. Pewnie młodszy czytelnik lepiej doceni sam fakt zaangażowania w fabułę, ale ja również mogę napisać, że to świetnie wykonana praca a przy tym bardzo ładna szata graficzna.

 

W tą grę zaangażować się może każdy, plusem jest fakt, że także jeden gracz. W lekturze pojawia się sporo wyzwań, tajemnic i niedomówień do rozwiązania co składa się na komiks paragrafowy - nowość na polskim rynku. Zabawa polega na tym, że czytelnik wciela się w wybranego bohatera i porusza się wedle wybranych kart sam budując fabułę. Rewelacja!

Nie możemy być pewni zakończenia do samego końca, ponieważ to my nadajemy bieg fabule a co za tym idzie - prowadzimy pozostałych bohaterów do danego finału. Bardzo podoba mi się taka zabawa i uważam, że to fantastyczne zbliżenie niechętnych dzieciaków do literatury. Wszystko zależy od wyborów jakich dokonamy podczas czytania, więc chcąc nie chcąc musimy się zaangażować a to pobudza wyobraźnię i pozwala naprawdę dobrze się bawić.

9 komentarzy:

  1. Oj jak ja nie cierpię komiksów :))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że naprawdę zostałam zaciekawiona. Tak z dzieciństwa to pamiętam, że było coś podobnego z Kaczorem Donaldem. Że to my musieliśmy odkryć prawdę po przeczytaniu wszystkiego 😄 To znaczy wiem, że to bardzo się różni, ale to było moje pierwsze skojarzenie 🤪
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielbiciele Sherlocka Holmesa na pewno będą zadowoleni z lektury. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka fajna interaktywna książka. Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam już informacje o tej książce u Wybrednej marudy i już wtedy się zachwyciłam :D Chętnie się zapoznam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie ten komiks zainteresował i chętnie bym go przeczytała. Książki interaktywne często są naprawdę ciekawe. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ciekawe wydanie. Tym razem jednak nie mam w planach, bo nie przepadam za komiksami.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe wydanie. Może kiedyś ta powieść graficzna dołączy do mojej biblioteczki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń