sobota, 2 stycznia 2021

Przedpremierowo: "Wybrańcy" Veronica Roth

 "Wybrańcy"
Veronica Roth, Tyt. oryg. Chosen Ones, Wyd. Media Rodzina, Str. 520
PREMIERA: 13 stycznia 2021r. 

Cykl „Niezgodna” podbił serca czytelników na całym świecie. Teraz Veronica Roth powraca – silniejsza niż kiedykolwiek przedtem – z nową dylogią dla młodych dorosłych. 

 

Pamiętacie serię Niezgodna? Kiedyś to był prawdziwy hit, niemal na równi z Igrzyskami Śmierci. Osobiście zawsze byłam fanką Collins, mniej za to samej Roth, której seria podobała mi się na tyle, że przeczytałam całą trylogię, ale nie w takim stopniu, żebym jeszcze kiedyś do niej wróciła. Uważam jednak, że przez lata autorka znacznie rozwinęła swój warsztat, ponieważ "Wybrańcy" z miejsca mnie kupili.

Ciszę się, że z góry wiemy ile seria będzie liczyła tomów. Unikniemy przez to (miejmy nadzieję) rozwlekania jej w nieskończoność a i przyjemniej jest czekać na zakończenie, niż nie wiedzieć, kiedy ostatecznie otrzymamy finał. Mamy więc do czynienia z dylogią, dedykowaną młodzieży, dystopią w stylu New Adult. Pomysł - super, wykonanie - jeszcze lepsze, zdecydowanie to najlepsza książka w dorobku autorki.

Tytułowi Wybrańcy to piątka nastolatków powołana do walki z Mrocznym, potężnym butem pustoszącym Amerykę. Pokonali potwora, który zamordował tysiące ludzi i zrównał z ziemią całe miasta. Jednak to wszystko wydarzyło się piętnaście lat temu. Dziś Wybrańcy wciąż pozostają celebrytami, ale nie ma dla nich żadnej pracy Choć może...? Pomysł na fabułę zaskakuje, ale autorka umiejętnie prowadzi nas przez wydarzenia już od pierwszej strony, więc zapewniam Was, że czeka wewnątrz tej książki wielka przygoda.

W książce kryje się wiele ważnych motywów, które idealnie łączą się z rozgrywanymi wydarzeniami. Dzięki temu fabuła ani przez moment nie wydaje się płaska a bohaterowie otoczeni lawiną przeróżnych emocji są w pełni wiarygodni. Wejście do tego intrygującego, pełnego zaskakujących momentów świata jest niczym przepustka dla postronnego obserwatora, który może poznać świat celebryty zza kulis i właśnie to jest fascynujące. Dowiadujemy się bowiem, że nie sława i blichtr są najważniejsze a miłość i przyjaźń, które Roth z determinacją podkreśla w swojej powieści.

"Wybrańcy" to kawał solidnie napisanej historii od której ciężko się oderwać. Zaskakująca, pomysłowa a jednocześnie bazująca na tym co znamy i cenimy. Świetny pomysł zrównoważył się z rewelacyjnym wykonaniem, dzięki czemu otrzymaliśmy powieść dla każdego czytelnika żądnego przygód. Aż strach się bać co Veronica Roth wymyśli w finale!

11 komentarzy:

  1. Znana autorka. Miałam już kiedyś okazję zapoznać się z jej twórczością i mnie nie zawiodła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aktualnie jestem w trakcie czytania i mega mi się podoba, zwłaszcza ciągle towarzyszące napięcie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że zaskakuje i jest pomysłowa. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najpierw muszę przeczytać jedną książkę Roth, która od lat zalega mi na półce.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pewna, że ta premiera zainteresuje wielu czytelników. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja spasuję, gdyż obecnie wolę inny gatunek literacki. Niemniej jednak wiem, komu mogę polecić tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa, jak mi się spodoba ta historia :) Czytałam wcześniejsze książki tej autorki i choć nie należą te powieści do moich ulubionych, to chętnie sięgnę po ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam "Niezgodną" tej autorki, ale nie mam w planach sięgania po "Wybrańców". Jakoś jak na razie jestem czytelniczo w nieco innych klimatach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Poprzednią serię Roth czytałam stosunkowo dawno temu, ale wspominam ją dobrze. "Wybrańcy" kupili mnie zaś już samym pomysłem, więc z pewnością chcę sięgnąć po tytuł. ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam ją zapisaną do kupienia, bo jestem jej bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń