wtorek, 13 kwietnia 2021

"Zanim powiem tak" Marta Radomska

 "Zanim powiem tak" Marta Radomska, Wyd. Czwarta Strona, Str. 368
 

Co może się wydarzyć, zanim powiesz tak?

 

Zastanawiacie się czasami pomiędzy wydaniem kolejnych tomów co słychać u poznanych bohaterów? Ja mam tak szczególnie w przypadku powieści obyczajowych, gdzie fabuła graniczy z codziennością i prawdziwym życiem. Dlatego czekałam na finałowy tom serii Marty Radomskiej, z niecierpliwością wypatrując ostatecznego zakończenia losów Niny i Adriana.

Trzy części, jedna wspólna historia. Od samego początku mogłam śledzić losy tych samych bohaterów i nie ukrywam, że trochę się z nimi zżyłam. Jeśli chodzi o twórczość tej autorki to równie u mnie bywa, jedne jej książki lubię, inna troszkę mniej, ale ta seria ma w sobie urok i idealnie pasuje do słonecznej pogody za oknem.

W tej części śledzimy poczynania do ślubu. Iza, najlepsza przyjaciółka Niny, już nie może doczekać się swojego szczęśliwego dnia. Wie jednak, że nim stanie na ślubnym kobiercu, przyjdzie jej załatwić jeszcze wiele spraw. Na szczęście ma u boku Ninę, która ze wszystkim jej pomaga, ale dziewczyna nie wie, że przyjaciółce ciężko patrzeć na szczęśliwego Adriana u boku innej kobiety. Niby Nina przebolała już tratę, ale czy na pewno?

Lekka, czasami zabawna, obyczajowa powieść o codziennych problemach, które idealnie umila leniwe popołudnie. Autorka pisze lekko, skupia się na bohaterach i nie zanudza nas zbędnymi opisami. Bardzo miło spędziłam czas w towarzystwie ostatniego tomu serii i przyznaję, że podobało mi się takie zakończenie. Było romantycznie, emocjonalnie a także z ważnymi tematami w tle, od akceptacji siebie samej, po wchodzenie w dorosłość, rodzinne problemy czy choroba. Książka okazała się więc życiowa, wiarygodna i z przewrotną fabułą.

"Zanim powiem tak" na pewno usatysfakcjonuje fanów serii. Muszę jednak zaznaczyć, że jeśli nie mieliście okazji poznać wcześniejszych tomów - obowiązkowo najpierw musicie nadrobić zaległości. Polecam Wam tą serię szczególnie teraz, na wiosnę i lato, ponieważ mam wrażenie, że w tym okresie takie historie przynoszą podwójną przyjemność z czytania.

6 komentarzy:

  1. Lekka i przyjemna ;) Musiałabym zacząć od pierwszego tomu, by sie wdrożyć

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie czytałam poprzednich części, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tej serii i nie zainteresowała mnie na tyle, bym po nią sięgnęła.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Za mną już pierwszy tom, więc do tego kiedyś dojdę :D

    OdpowiedzUsuń