sobota, 20 maja 2017

"Chłopak z innej bajki" Kasie West

"Chłopak z innej bajki" Kasie West, Tyt. oryg. The Distance Between Us, Wyd. Feeria, Str. 352

"Pierwszą rzeczą, jakiej nauczyłam się o bogaczach, było to, że uważają zwykłych ludzi za zabawne urozmaicenie życia, ale nigdy, absolutnie nigdy, nie chcą mieć z nimi nic wspólnego. I mnie to pasuje. Bogacze to inny gatunek ludzi, który obserwuję jedynie z bezpiecznej odległości. Nie wchodzę z nimi w interakcje."

Kasie West to jedna z moich ulubionych autorek książek new adult. Zakochałam się w "Chłopaku na zastępstwo", ale to "P.S. I like you" zdobyło moje serce. Byłam ogromnie ciekawa czym tym razem mnie zaskoczy, ale wiedziałam jedno - czekała mnie emocjonująca lektura o której szybko nie zapomnę.

Wcale się nie pomyliłam, bo także tym razem historia dwójki bohaterów bardzo przypadła mi do gustu. Nie wiem jak Kasie West to robi, ale z książki na książkę wypada co raz lepiej a jej historie są bardziej rzeczywiste (o ile to możliwe), wiarygodne i pełne ludzkich namiętności. Oczywiście stonowanych, by przyziemie i jednocześnie romantycznie prowadzić czytelnika przez wyjątkowe historie miłosne.

Xander stanął na drodze Caymen w najmniej oczekiwanym momencie. I wywrócił życie dziewczyny do góry nogami, bo ta musiała na nowo przeinterpretować wyuczone wartości. Ona żyje na uboczu, próbując wybudować względne szczęście pracując w sklepie z lalkami i ledwo wiążąc koniec z końcem. On - nie ma ograniczeń w otaczaniu się bogactwem i luksusem. Przyciąga ich do siebie los a dzielą podziały. Czy taka miłość ma szansę przetrwać w czasach, gdy takie różnice wciąż widoczne są jak na dłoni? Na to pytanie będziecie musieli odpowiedzieć sobie sami, ale musicie wiedzieć jedno - historia tych dwojga wcale nie jest taka oczywista, bo bohaterowie jak na powieści autorki przystało - są z krwi i kości, realni aż do bólu, a w dodatku wyposażeni w cały zestaw charyzmy i indywidualnych cech charakteru. Ich życie wcale nie jest takie jakie wydaje się na pierwszy rzut oka a przez to rodzące się uczucie wydaje się jeszcze bardziej skomplikowane. I choć chciałoby się rzecz, że nic w tym trudnego - wcale nie jest to takie łatwe. Dlatego kibicowałam im z całego serca, bo polubiłam Xandera i Cymen od pierwszych stron.

Fabuła choć przywodzi na myśl pewne schematy wcale nie jest taka oczywista. Biegnie w kierunku o którym nikt się nie spodziewał i interpretuje baśń o Kopciuszku w zupełnie inny sposób. To zdecydowanie mocna strona autorki - jej lekkość i swoboda z jaką bawi się historiami swoich powieści. Jest w nich wszystko: miłość, nadzieja, bezpieczeństwo, ale i trudny zwykłego życia, od których po prostu nie da się uciec. Wszystko to ukazane od początku do końca: West doskonale zdaje sobie sprawę, że tworząc coś musi to zbudować od początku do końca Dlatego jej książki są nie tylko pełne emocji, ale i zbudowane w najdrobniejszych szczegółach. Poznajemy historią dwójki bohaterów od dnia spotkania do wielkiego finału wydarzeń a także chwilę po, by mieć świadomość całej przebytej przez nich drogi.

To kolejna dobra książka autorki. Wciąż najwięcej punktów przyznaję "P.S. I like you", ale ta powieść mocno z nią konkuruje. To książka, której szuka wielu z nas - realna i otwarta na czytelnika, który chce poznać wydarzenia zbudowane od samego początku i dopracowane do ostatniej kropki. Kasie West mistrzowsko prowadzi czytelnika przez emocjonującą podróż ku miłości, która aż prosi się by wyciągnąć po nią rękę. Jednak przeciwności losu wcale tego nie ułatwiają. To jest w tym wszystkim najlepsze - niepowodzenia, które budują i dodają siły. Bez tego nie byłoby tak dobrego finału. Kolejny raz muszę napisać: West ma talent i wie jak z niego korzystać!

13 komentarzy:

  1. Muszę wreszcie sięgnąć po którąkolwiek powieść autorki i przekonać się, czy i mi jej twórczość przypadnie do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem "Chłopak z innej bajki" jest naprawdę udaną powieścią. Taką lekką, ciepłą, przyjemną :D

    Lubisz najbardziej PS I like you?
    Hmmm... a ja chyba Chłopaka z sąsiedztwa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam nic tej autorki, ale jej twórczość zostawiam sobie na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam powieści Kasie West :) Może "P.S. I like You" nie wywarło na mnie takiego wrażenia jak na Tobie, ale wspominam ją dobrze. "Chłopak z innej bajki" wydaje się być powieścią, która sprosta moim oczekiwaniom mimo, że "Chłopak z sąsiedztwa" postawił dość wysoko poprzeczkę. Czytałaś tę książkę? Jeżeli nie, to polecam. Bardzo przyjemna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam wszystkie książki autorki, ale właśnie P.S. wspominam najbardziej pozytywnie :) Chociaż przyznaję, że wszystkie są rewelacyjne ;)

      Usuń
  5. Jestem bardzo ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż wstyd się przyznać, że nie znam jeszcze twórczości tej autorki. Lubię tak realistyczne historie, więc rozejrzę się za tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uff, cieszę się, że ta książka nie odstaje od innych autorki. Myślę, że szybko przeczytam. Właśnie P.S. i like you sprawiło, że mam ochotę na więcej i więcej

    OdpowiedzUsuń
  8. Polubiłam książki tej pisarki więc na 100 procent przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Baśń o Kopciuszku przedstawiona zupełnie inaczej? Brzmi ciekawie, chociaż troszkę obawiam sie tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mogę się doczekać aż przeczytam! Książki tej pani od początku do mnie przemawiają i totalnie odrywają od rzeczywistości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie potrafię wybrać ulubionej książki autorki. Wszystkie (z tych wydanych w Polsce) mi się podobały :D Czekam na kolejne!
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam już trzy książki tej autorki i za każdym razem było lekko i przyjemnie, więc i po ten tytuł z pewnością w końcu sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń