sobota, 2 czerwca 2018

"Cała przyjemność po mojej stronie" Natalia Sońska

"Cała przyjemność po mojej stronie" Natalia Sońska, Wyd. Czwarta Strona, Str. 336

"- Ale ja jestem z tobą - [...] I pomogę ci w każdej sytuacji."

Są autorzy, których książki potrafią rozgonić wszystkie burzowe chmury. To takie lektury, które bierzemy za pewnik poprawy samopoczucia, gdy tego naprawdę potrzebujemy. Jedną z autorek, której książki idealnie sprawdzają się w tej roli jest Natalia Sońska. W swojej najnowszej lekturze udowadnia, że radosnych chwil w przypadku perypetii jej życiowych bohaterów nie brakuje.

"Cała przyjemność po mojej stronie" to lektura smaczna jak ciasta przygotowywane przez główną bohaterkę oraz sympatyczna, dokładnie tak jak jej postacie. Czyta się ją z przyjemnością przede wszystkim dlatego, że rozgrywane wydarzenia są proste do zrozumienia i na tyle oczywiste, że mogą przytrafić się każdemu z nas. Kto zatem nie lubi wiarygodnych powieści z którymi bez problemu możemy się utożsamić? Powyższa lektura jest właśnie taka: szczera w swoim przekazie i nastawiająca pozytywnie na przyszłość.

Jednak podjęty przez autorkę temat wcale nie jest taki łatwy jak myślicie. Jagoda, miłośniczka pieczenia ciast wszelakich, pracuje w cukierni "Słodka" i topi smutki w cukrowych potrawach. Jak nikt potrafi upiec taki sernik, że każdego przeciąga na stronę przepysznych kalorii. Jednak w powietrzu wciąż wisi widmo rozwodu i niespełnionej miłości, która nie pozwala jej spokojnie odetchnąć. Na całe szczęście w cukierni pojawia się Tomek, który wabiony zapachami i obecnością uroczej Jagody odnajduje z kobietą wspólny język. Czy to wystarczy, by stanąć na nogach i odbudować to co stracone? 

Natalia Sońska w swojej nowej książce podejmuje konkretny temat - życie nie jest wcale proste i zawsze będzie rzucało nam kłody pod nogi. Czy je pokonamy zależy tylko od naszego charakteru i determinacji. Głównym bohaterom nie mogę zarzucić ich braku, ponieważ stanęli na wysokości zadania i udowodnili mi, że czasami musi pojawić się problem, by szczęście mogło znaleźć swoje miejsce. Obserwując perypetie Jagody i Tomasza miałam przyjemność czytać sympatyczne dialogi oraz ważne wyznania padające z ust bohaterów, które nie tylko zbliżyły mnie do nich ale udowodniły, że to kolejna życiowa książka, w której można doszukiwać się własnych problemów. Miło było spędzić czas z tą dwójką śledząc ich swobodnie budowaną relację, która - jestem tego pewna - jeszcze nie raz nas zaskoczy.

"Cała przyjemność po mojej stronie" to najlepsza odsłona Natalii Sońskiej. Powieść idealna na lato idealnie połączy się ze słonecznym dniem i umili nam spokojne popołudnie. Podejmuje trudny, choć zrozumiały i wiarygodny temat w sposób tak ujmujący i prawdziwy, że bardzo szybko znajdujemy cząstkę siebie w życiu głównych bohaterów. Lekkość stylu i swoboda w prowadzeniu wydarzeń to jedno, natomiast słodko-gorzka historia z prostym przesłaniem to drugie. Polecam, bo wiem że nie poczujecie się zawiedzeni!

23 komentarze:

  1. Nie czytałam nic od tej autorki 😊 ale książka kusi. A zwłaszcza ta piękna okładka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam zacząć swoją przygodę właśnie od tej części :)

      Usuń
  2. Wkrótce również będę czytała tę książkę i powiem Ci, że dzięki Twojej recenzji, jeszcze bardziej nie mogę doczekać się lektury tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka jest prześliczna :D Nie mogę się doczekać jak się za nią wezmę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka idealnie oddaje również treść książki :)

      Usuń
  4. Jestem już po lekturze i nie mogę doczekać się drugiej części.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coraz bardziej urzekają mnie polskie okładki, są przeurocze :) Narobiłaś mi ochoty na ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna powieść, acz zakończenie budzi spory niedosyt ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lato przed nami jak i ta lektura przede mną.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Sam tytuł jest tak pozytywny, że wręcz muszę po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słodka, smakowita i idealna na lato :) Zupełnie jak "Strażniczka miodu i pszczół", którą też polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam i czeka na swoją kolej. Myślę, że będzie teraz po BT. Zachęciłaś mnie ogromnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i życzę przyjemnej lektury :)

      Usuń