sobota, 17 listopada 2018

"Powiedz, że zostaniesz" Corinne Michaels

"Powiedz, że zostaniesz" Corinne Michaels, Tyt. oryg. Say You'll Stay, Wyd. Szósty Zmysł, Str. 474

"Nie przestajesz kogoś kochać tylko dlatego, że już go nie widujesz."

Zbudowała sobie życie, które miało być bajką. Zapomniała jednak zapytać czy na końcu tej drogi czeka na nią szczęśliwe zakończenie. Okazało się, że nie dla wszystkich pisane jest to o czym wszyscy marzą. Czy zatem istnieje możliwość rozpoczęcia wszystkiego na nowo?

Autorka cudownej powieści "Consolation" powraca z kolejną powieścią pełną emocji i miłosnych tragedii, w której prawdziwe życie będzie musiało zmierzyć się z potężnymi problemami. Czy i tym razem otrzymaliśmy piękną powieść, która zabierze nas w podróż przez ludzkie pragnienia? Czy wzruszenie będzie konkurowało ze szczerym uśmiechem? Zdecydowanie. To kolejna niezwykle udana historia o romantycznym wydźwięku, która porwała mnie na kilka cudownych godzi.

Główna bohaterka, Presley, pojawia się na scenie w najczarniejszym momencie swojego życia. Jej bajka, która przecież miała być tym co najlepsze, pękła jak mydlana bańka. Opuszczona przez męża pozostała z dwójką chłopców, którymi trzeba przecież się zająć i pokazać, że życie wcale nie jest tak złe jak wygląda. Podejmuje decyzję powrotu w rodzinne strony, chociaż obiecała sobie że już nigdy tu nie przyjedzie. Nie spodziewała się jednak, że na miejscu będą czekać na nią kolejne przeciwności. Pojawił się bowiem ktoś, kto przypomniał sobie o dawnym uczuciu. I postanowił zawalczyć.

Brzmi trochę znajomo? Owszem, autorka lubi podążać swoim prywatnym schematem fabuły, który przecież wykorzystała już we wcześniejszych książkach. Za każdym razem jednak kieruje opowieść na inne tory dzięki czemu tworzy swój indywidualny styl i historię charakterystyczną dla siebie. Polubiłam taką formę i właściwie cieszę się, że wykorzystuje coś co tak bardzo przypadło mi do gustu - i co prezentuje się naprawdę dobrze, gdy patrzy się na cudowną i niezwykle przejmującą fabułę powyższej powieści.

Wiarygodna kreacja bohaterów skupia na sobie niemal całą uwagę. Presley od samego początku zjednuje sobie sympatię czytelnika. jej problemy są szczere, życiowe i podobne do tych z którymi mierzymy się także my. Dlatego jej opowieść ma sens, jej historia jest przejmująca a sama bohaterka chwyta za serce, gdy wciąż dzielnie stawia czoła problemom. I gdy w końcu trafia na kogoś, kto dawniej był dla niej wszystkim - odradzają się uczucia. Czytelnik chłonie jej historie, chce poznać szczegóły miłości przed którą kobieta broni się jak może i liczy na to, że jednak szczęśliwe zakończenie będzie miało szansę zaistnieć. 

Mnóstwo emocji, które zarzucają na nas sidła. Mnóstwo sprzecznych uczuć, którym nie możemy się oprzeć. "Powiedz, że zostaniesz" to cudowna książka o miłości i drugiej szansie, która należy się każdemu. Daje do myślenia, nawiązuje do najważniejszych wartości rodzinnych i pokazuje siłę przyjaźni. Jest historią, którą czyta się z czystą przyjemnością i od której nie sposób się oderwać.
 

8 komentarzy:

  1. Już nie mogę doczekać się, kiedy sięgnę po tę książkę. Skoro są emocje, to jestem pewna, że będę pod wrażeniem tej historii. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce. Chętnie przeczytam ja gdy będzie okazja :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się zapoznać z tą lektura 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro daje do myślenia to warto przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety to nie mój typ literatury, rzadko czytuję tego typu książki ;<

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam prozę autorki i na targach odebrałam z wydawnictwa swój egzemplarz. Niedługo zabieram się za książkę i liczę na to, co najlepsze. Na wielkie emocje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że może mi się spodobać! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo polubiłam styl autorki dzięki jej poprzednim książkom, dlatego niecierpliwie czekam w moje ręce wpadanie powyższy tytuł. Jestem wręcz pewna, że i ta mi się spodoba, szczególnie biorąc pod uwagę, że lubię motyw "starej" miłości.

    OdpowiedzUsuń