niedziela, 19 maja 2019

Przedpremierowo: "Więcej niż pocałunek" Helen Hoang

"Więcej niż pocałunek" Helen Hoang , Tyt. oryg. The Kiss Quotient, Wyd. Muza, Str. 480
PREMIERA: 5 czerwca 2019r.

"Zrobił rozbawioną minę, jakby śmiał się sam z siebie, po czym ściągnął T-shirt przez głowę i rzucił go na blat. Stella oniemiała z zachwytu i poczuła, że robi jej się słabo"

Świat nauki wydaje się najlepszą opcją. Czy można uciec od ludzi, którzy wydają się zbyt przytłaczający i żyć jedynie w zgodzie z samym sobą? 

Dużo ostatnio pojawiło się wzmianek na temat tej powieści. Wcale mnie to nie dziwi. Nie często otrzymujemy powieść obyczajową tak oryginalną jeśli chodzi o głównych bohaterów oraz równie dobrze napisaną. Hoang decydując się na odważy krok stworzyła niecodzienną sylwetkę młodej kobiety, która ma swoje wady i obiekcie wobec świata czy ludzi. Jej postać jest nietuzinkowa a przy tym niezwykle szczera o świadoma w każdym ruchu, więc spotkanie jej na mojek drodze odczuwam jako prawdziwy przywilej.

To opowieść Stelli, trzydziestolatki, która woli świat logiki niż ten związany z mężczyznami. Jej zdaniem to zdecydowanie prostsze rozwiązanie. Ani bliskość, a już na pewno nie pocałunki są dla niej rozsądnym krokiem w przyszłość. Przyszedł jednak czas na zmiany! Wszystkiego należy w życiu spróbować, prawda? Wynajmuje więc kogoś, kto pozwoli jej zrozumieć prawdziwą miłość. Zadaniem Michaela będzie nauczenie Stelli wszystkiego - od strefy fizycznej po psychiczną. Ich nauka wyjdzie znacznie dalej niż zwykłe pocałunki. To dobrze, prawda?

Tak rozpoczyna się sympatyczna, zabawna historia młodej kobiety, która postanawia zmienić swoje życie. Trudność z nawiązywaniem relacji i niechęć w stosunku do mężczyzn przysporzy jej wielu kłopotów, ale dzielnie będzie szła do przodu. Wynajmuje więc mężczyznę do towarzystwa i zaczyna uczyć się wszystkiego od podstaw. Dużo w tym wszystkim zabawy, pomysłu i kreatywności, którą chętnie poznawałam w dalszej fabule książki. Miło spędziłam czas w towarzystwie głównych bohaterów i cieszę się, że po trzech pierwszych rozdziałach jakie wcześniej czytałam książka wciąż trzymała poziom.

Obok prawdy i szczerości stają ważne oraz ponadczasowe tematy. Nie jest to zatem powieść słodka czy pełna wdzięku a świadoma w każdym detalu i po prostu niesłychanie życiowa. Łatwo jest utożsamić się z główną bohaterką i jeszcze łatwiej trzymać za nią kciuki, by odnalazła się w całej tej historii oraz znalazła zasłużone szczęście. To niebywała historia miłosna, inna niż te które miałam możliwość poznać wcześniej, ale na prawno warta poświęconego jej czasu i spojrzenia z dystansu na problemy Stelli.

Zespół Aspergera, wykluczenie, oddalenie, problemy natury psychicznej - Helen Hoang doskonale wie jak radzić sobie z trudnymi tematami. Trochę z przekąsem, zabawnie i szczerze wciągnęła mnie do interesującego świata równie ciekawej bohaterki. "Więcej niż pocałunek" to lektura, która nie nosi piętna debiutu. Wręcz przeciwnie! Śmiało może stanąć na równi z powieściami cenionych autorów powieści obyczajowych.  

12 komentarzy:

  1. Książka porusza trudne tematy. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła bardzo mnie zaintrygowała i mam nadzieję, że już wkrótce poznam ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, że ją kupię i przeczytam, bo dużo dobrego o niej czytałam :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja. Z chęcią zapisuję tytuł. Mam nadzieję, że uda mi się ją w niedługim czasie przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widać, że książka porusza naprawdę trudne tematy. Myślę, że dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie dziś również pojawić się recenzja tych rozdziałów. Mam bardzo podobne odczucia na temat tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam na razie tylko pierwsze trzy rozdziały, ale bardzo przypadły mi do gustu :D Niedługo biorę się za resztę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Może być fajną propozycją na lato:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak dużo się mówi o tej powieści, że z chęcią po nią sięgnę, a twoja opinia jeszcze bardziej mnie do tego przekonała :)
    Pozdrawiam,
    Eli
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka mnie zaciekawiła ^^ Chętnie przeczytam w wolnym czasie :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Z jednej strony jestem bardzo ciekawa tego tytułu, z drugiej jednak nie jestem pewna, czy faktycznie będę potrafiła się tą książką cieszyć.

    OdpowiedzUsuń