poniedziałek, 21 października 2019

"Akademia Pennyroyal" M.A. Larson

"Akademia Pennyroyal" M.A. Larson, Tyt. oryg. Pennyroyal Academy, Wyd. Mamania, Str. 368
"Akademia Pennyroyal szuka odważnych dziewcząt, które chcą zostać księżniczkami i śmiałych chłopców, którzy chcą zostać rycerzami. Przybywajcie!"

Każda książka kryje w sobie mniej lub więc naszych marzeń. Niezawodnie królestwa zawsze były tematem przewodnim dziecięcych marzeń. Kto z nas nie miał ochoty przenieść się do bajkowego świata, w którym dobro walczy ze złem i nigdy nie brakuje tajemnic?

Pewnego dnia w królestwie zjawia się tajemnicza dziewczyna. Nikt nie wie kim ona jest. Pojawiła się znikąd, wyłaniając z leśnych odmętów. I nic nie pamięta. W końcu trafia do Akademii Pennyroyal, otrzymuje nowe imię i jako Evie szkoli się do walki ze smokami i wiedźmami. Jednak początki w akademii wcale nie są takie łatwe. Czy dziewczynie uda się dopasować do otoczenia?

Smoki, wiedźmy, wróżki i magia - to motyw przewodni książki napisanej z myślą o młodszej publiczności, chociaż nikt nie powiedział, że starszy czytelnik wynudzi się przy tej historii. Przyznaję, że sama podeszłam do opowieści sceptycznie, ale swoboda tej historii, lekki styl i spora dawka humoru szybko mnie do siebie przekonały. To opowieść typowo bajkowa, w której dobro musi stawić czoła złej stronie mocy, a mimo wszystko nie zabrakło tutaj intrygujących zwrotów akcji.

Evie uczy się jak kontrolować magię i przyznaję - chociaż nie jestem wielką miłośniczką takich książek, to cały urok świata przedstawionego szybko mnie do siebie przekonał. Bohaterka rozważnie i inteligentnie podchodzi do wszelkich nowości, uczy się jak żyć w nieznanym sobie otoczeniu i jednocześnie stawia czoła wrogom, których w akademii nie brakuje. Rozwój akcji wprowadza szalone wiedźmy, które marzą o przejęciu władzy nad światem i zbuntowane księżniczki, które toczą osobistą wojnę z owymi wiedźmami. Na tej podstawie pojawia się też kilka wartości odwołujących się do prawdziwej przyjaźni, osobistego rozstrzygania sporów i poszukiwania prawdy o swojej przeszłości, dokładnie tak, jak robi to Evie. 

"Akademia Pennyroyal" to ciekawa propozycja dla młodszych czytelników i dla tych, którzy poszukują bajkowego świata magii i królestwa księżniczek. Nie zapominajcie, że powieść obiecuje nawiązanie do baśni braci Grimm co dodaje książce smaku i koloru. A może macie ochotę poznać pomocne gobliny? Tak, świat w którym znalazła się Evie to niekończąca się kraina przygód i baśniowych stworzeń. I pamiętajcie - uprzejmość zawsze jest w cenie.

11 komentarzy:

  1. Ta powieść raczej nie dla mnie. :(
    Pozdrawiam serdecznie
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś w sam raz dla mojej kuzynki. Pomyślę o tej książce przy okazji jej urodzin, które już niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem fajnie jest przeczytać coś lżejszego a fakt że nawiązuje do Grimm to duży plus :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo coś dla mnie bajkowy klimat, lubię fantasy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami fajnie jest przenieść się w taki bajkowy świat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem starszym czytelnikiem, ale od czasu do czasu lubię się zrelaksować przy takich baśniowych opowieściach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybym była młodsza z chęcią i szybciej sięgnęłabym po tą serię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie dla mnie. [Kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka tej książki jest piękna, ale sama historia w niej opowiedziana nie wygląda na moje klimaty... Zresztą i tak nie znam innych tomów z tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Udam, że nie widziałam zdania o młodszych czytelnikach. To książka dla mnie i przemilczmy ile mam lat, ale kocham takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja powinnam zastanawiać się czy nie wspominać o wieku a nie Ty :)) A cała seria jest oryginalna i tak sympatyczna, że bardzo Ci ją polecam :)

      Usuń