piątek, 20 marca 2020

"Zrobię dla ciebie wszystko" Agata Przybyłek

"Zrobię dla ciebie wszystko" Agata Przybyłek, Wyd. Czwarta Strona, Str. 400

Chwytająca za serce opowieść o tym, jak los potrafi pokrzyżować ludzkie ścieżki. I o trudnych decyzjach, z których czasem żadna nie jest właściwa.

W życiu zawsze pojawiają się problemy i przeciwności. Tylko od nas samych zależy czy zdecydujemy się stawić im czoła.

Agata Przybyłek to jedna z moich ulubionych polskich autorek. Mam przyjemność śledzić rozwój jej literackiej kariery od samego początku i z dumą obserwuję jak każda jej kolejna książka jest co raz lepsza, dojrzalsza i przepełniona masą emocji. Po którą z nich nie sięgniecie - zapewniam Was, że odnajdziecie w nich życiowe mądrości, ludzkie problemy i bohaterów, których uwielbia się już na starcie. Powyższa lektura należy do serii, którą możecie czytać bez zachowania chronologii a które nawiązuje do trudów życia i za każdym razem chwyta mnie za serce.

Znakiem rozpoznawczym autorki jest jej empatia wobec świata i ludzi. To widać w stylu pisania, we swobodzie z jaką manewruje pomiędzy perypetiami swoich bohaterów a także w kreacji postaci, których losy ani na moment nie są nam obojętne, z którymi się utożsamiamy i za których trzymamy kciuki. Nie inaczej było w przypadku "Zrobię dla ciebie wszytko", czyli bardzo aktualnej i współczesnej lektury w której główna bohaterka przeżywała wewnętrzny dramat a ja wraz z nią odczuwałam wszystkie te skrajne emocje.

Wszystkie problemy spadają na Ewę nieoczekiwanie. Ma szczęśliwą rodzinę, kochającego męża i piękną córeczkę, prowadzi pensjonat i czuje, że tu jest jej miejsce. Jednak pewnego dnia dochodzi do wypadku i jej zaledwie kilkuletnia córeczka trafia do szpitala. Wówczas w Ewie budzi się żal oraz ogromne poczucie winy, bo przecież mogła temu wszystkiemu zapobiec. Wychodzi na jaw prawda, którą ukrywała przed wszystkimi i teraz już wiadomo, że nadszedł czas wielkich zmian.

Nie chcę zdradzać Wam zbyt wiele jeśli chodzi o fabułę, ponieważ cała przyjemność tkwi w odkrywaniu losów Ewy, ale zaznaczę, że jest to historia o bardzo trudnych decyzjach, które czasami nie prowadzą w dobrym kierunku. O silnych emocjach z którymi trudno sobie poradzić, o własnych słabostkach i rozterkach. Całość trafia do serca czytelnika, ponieważ losy głównej bohaterki mogłyby równie dobrze dotyczyć nas samych a cofnięcie się do przeszłości dodaje lekturze smaczku i udowadnia, że wszystko ma swoje miejsce w dawnych wyborach.

"Zrobię dla ciebie wszystko" to kolejna niesłychanie udana lektura Agaty Przybyłek. Mogłabym czytać jej książki bez końca, ale serię z domkami na okładce lubię najbardziej. Tutaj rozgrywa się prawdziwe życie, ludzkie dramaty, wzruszające sceny, ostateczne wybory. Pięknie napisana historia, którą bardzo Wam polecam i mam nadzieję, że jeśli jeszcze nie poznaliście wcześniejszych tomów w serii, po tej lekturze nadrobicie zaległości. 

8 komentarzy:

  1. Czytałam. Bardzo wciągająca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki tej autorki, więc na pewno przyjdzie również czas na tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że spodobałoby się mojej mamie. Sama też chętnie przeczytam. Właściwie to jakakolwiek decyzja pociąga za sobą konsekwencje i nie zawsze są one pozytywne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu sięgnąć po jakąś książkę Agaty Przybyłek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każda powieść Agaty Przybyłek jest godna uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nadal nie zapoznałam się z twórczością tej autorki, mimo że od dawna planuję to zrobić. Twoja recenzja teraz mnie motywuje do szybkiego nadrobienia zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki i przyznam, że na razie wolałabym sięgać po powieści jednotomowe niż serie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Jej ty ją lubisz a ja jeszcze nie poznałam pióra pisarki 😞 choć wiele o nim czytałam. Niestety trudno mi powiedzieć czy poznam fabule powyższej powieści. Nie za często czytuje książki rodaków.😢

    OdpowiedzUsuń