niedziela, 12 kwietnia 2020

"Droga do ciebie" Kandi Steiner

"Droga do ciebie" Kandi Steiner, Tyt. On the Way to You, Wyd. Kobiece, Str. 360

Wyrusza z nieznajomym na poszukiwanie swojego szczęścia.

Zastanawialiście się kiedyś co Was w życiu uszczęśliwia? Tak naprawdę i bezwarunkowo? A może jeszcze nie nadszedł taki czas ani podobne emocje?

Moja przygoda z Kandi Steiner rozpoczęła się od powieści "Słowo do ciebie". Autorka miło zaskoczyła mnie swoim lekkim stylem, wyrozumiałością i zrozumieniem otaczających nas problemów. Wykazała się także wysoką empatią co uważam za ważne w powieściach New Adult, ponieważ to na ludzkich problemach i sprzecznych emocjach opiera się cała historia. Jeśli nie przedstawi się tego wiarygodnie i bez udziwnień to powieść trafi do jednego worka z tymi o których szybko się zapomina. Na szczęście Steiner potrafi się obronić i jej "Droga do ciebie" wyróżnia się z tłumu.

To co zaskoczyło mnie na początku to prostota głównego motywu. Autorka próbując przekazać swoim czytelnikom, że życie składa się z detali i drobiazgów, że nie trzeba szukać daleko, by odnaleźć coś ważnego, że patrzymy w przyszłość zapominamy o teraźniejszości wprowadza na scenę główną bohaterkę, która reprezentuje wszystkich nas. Cooper bowiem uważa, że jej życie jest udane a ona sama ma pod ręką wszystko to co daje jej radość. Ukochany pies, książki w których zaczytuje się godzinami oraz ćwiczenia z jogi. Czy można chcieć czegoś więcej od życia? Jednak spotkanie z przypadkowym nieznajomym szybko uświadamia jej, że nie potrafi odpowiedzieć na krótkie pytanie co tak naprawdę ją uszczęśliwia. Nic dziwnego, ponieważ poznając jej historię widzimy, że krótkie momenty radości nie przekładają się na całe jej życie.

Patrząc na losy Cooper widzę samą siebie. Może nie dosłownie, ale emocje z jakimi się boryka, pytania bez odpowiedzi oraz nastawienie jest tym co mogę bardzo łatwo zrozumieć. Autorka przedstawia ją niesamowicie wiarygodnie, wszystkie uczucia widoczne są na pierwszy rzut oka a trudna przeszłość dziewczyny tylko dodaje wszystkiemu mocniejszego wydźwięku. Podobnie jest z Emery'm, tajemniczym nieznajomym z baru, który w punkt trafia z pytaniem o to co daje jej radość i który zabiera dziewczynę w podróż jej życia. On również ma swoje problemy, swoje tragedie oraz przykre doświadczenia, dzięki czemu dorównuje dziewczynie pod względem ważności kreacji.

Motyw drogi to coś co uwielbiam w literaturze. Lubię patrzeć jak pod wpływem zdobytych w czasie drogi doświadczeń bohaterowie zdobywają nowe doświadczenia oraz dynamicznie zmieniają się na lepsze. W tej powieści właśnie ten motyw odgrywa konkretną rolę i wydaje się być najważniejszy. Każdy przystanek uczy Cooper i Emery'ego czegoś nowego, pozwala inaczej spojrzeć na tematykę niepełnosprawności, depresji czy trudnej przeszłości a ja podróżując wraz z nimi również czułam, że wzbogacam swoje postrzeganie świata. Historia sama w sobie jest może niepozorna, ale niesie ze sobą wiele wartości.

Masa przeróżnych emocji od śmiechu po łzy wzruszenia, cudowni bohaterowie oraz historia od której ciężko się oderwać. Tak prezentuje się "Droga do ciebie", czyli historia którą ogromnie Wam polecam. Wraz z bohaterami wyruszyłam w mentalną podróż, by znaleźć odpowiedź na kluczowe pytanie i mam nadzieję, że tak jak oni znalazłam prawidłową odpowiedź. A Wy zaryzykujecie? Spróbujecie? Mam nadzieję, ponieważ naprawdę warto - to idealna propozycja książki dla kobiet.

6 komentarzy:

  1. Lubię takie emocje w książkach. Tę również mam w planach przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię motyw drogi w książkach, a szczególnie moment znalezienia. Często wtedy okazuje się, że znajdujemy coś lepszego i zwykle nie jest to tym, czego pierwotnie szukaliśmy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To książka zdecydowanie dla mnie. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie przeczytałabym tę książkę. Myślę, że mogłaby mi się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam inną książkę autorki i byłam z niej zadowolona. Nie wątpię, że i ta przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam Słowo do ciebie tej autorki i wiedziałam, że chętnie sięgnę po kolejne książki. Polubiłam się z jej stylem pisania. Droga do ciebie jest na mojej półce i na pewno ją przeczytam w tym miesiącu. :)
    pozdrawiam!
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń