wtorek, 26 maja 2020

"Lista, która zmieniła moje życie" Olivia Beirne

"Lista, która zmieniła moje życie" Olivia Beirne, Tyt. oryg. The List That Changed My Life, Wyd. Albatros, Str. 352

Bestsellerowa powieść Olivii Beirne „Lista, która zmieniła moje życie“ zabierze was w zabawną podróż, która pokaże, co tak naprawdę znaczy żyć...

Silna, życiowa, bogata w doświadczenia powieść pełna przewrotnych perypetii głównej bohaterki szybko skradła moje serce. "Lista, która zmieniła moje życie" to przykład książki idealnej na poprawę humoru i pozytywne nastawienie do życia.

Pamiętacie "Współlokatorów" Beth O'Leary? Słodką, romantyczną, przeuroczą i radosną historię, która bardzo szybko podbiła moje serce? Olivia Beirne wraz ze swoją powieścią wpisuje się w tą samą konwencję. Ta autorka napisała powieść przy której warto się zatrzymać, odłączyć od świata i po prostu, delektować się losami głównych bohaterów, bo czytając taką historie możemy jedynie czerpać przyjemność z przewracania kolejnych stron.

Olivia Beirne ma poczucie humoru i przelewa je na karty swojej książki. Można uśmiechnąć się pod nosem, ale można również zaśmiać się w głos w wybranych momentach. Uwielbiam takie dodatki w powieściach romantycznych, ponieważ wtedy znacznie bardziej potrafię utożsamić się z bohaterami. Pojawia się więcej emocji, pojawia się poczucie, że przez moment żyjemy tym samym życiem co Georgia, cudowna główna bohaterka, której szczerej i pogodnej kreacji lepiej nie mogłabym sobie wyobrazić. Charakter oraz podejście do problemów tej dziewczyny odgrywa tutaj kluczową rolę a ja szczerze przyznaję, że wystarczyło zaledwie kilka stron, by wskoczyła do grona moich ulubionych postaci literackich.

Georgia swoją osobą prezentuje właściwie przykład wielu kobiet. Jestem pewna, że każda z nas ma w sobie coś z jej charakteru, będzie mogła się z nią utożsamić a na pewno bardzo ją polubi. W końcu to dziewczyna, która ma w sobie iskrę. Cudowna relacja z siostrą Amy wpływa na nią jednak w sposób jakiego nigdy by się nie spodziewała. Ta dziewczyna, która nie przepadała za aktywnością fizyczną, z lękiem wysokości i przekonaniem, że zaglądanie na stan konta przyprawi ją o zawał serca musi zerwać ze swoim dotychczasowym "ja", by zrealizować wszystkie punkty z listy "Rzeczy Do Zrobienia Przed Trzydziestką". W końcu poprosiła ją o to chora siostra, która wie, że sama nie zdąży sama uporać się ze wszystkim.

Lekki styl, realistyczni bohaterowie, wiele motywów oraz podjęcie trudnego tematu nieuleczalnej choroby to tylko jedne z wielu, wielu zalet tej powieści. Mogłabym wymieniać je bez końca, tak bardzo urzekła mnie ta historia, ale mam nadzieję, że zdecydujecie się sami przetestować talent Beirne i poznać historię Georgii.

"Lista, która zmieniła moje życie" to zabawny, podnoszący na duchu debiut przy którym spędzicie kilka wspaniałych godzin. Już nie pamiętam kiedy tak szczerze i dobrze bawiłam się podczas komedii romantycznej. Olivia Beirne po ludzku podeszła do tematu przyjaźni, zrozumienia a także miłości (oczywiście!) pisząc niesamowitą powieść, która nie tylko bawi do łez, ale i daje do myślenia. Uwielbiam ją!

9 komentarzy:

  1. To bardzo ciekawy debiut, na który mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciepła, refleksyjna i zabawna- bardzo miło ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach tę książkę, podoba mi się ta nowa seria Wydawnictwa Albatros, to totalnie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie się przy niej bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem pewna czy mi się spodoba, ale raczej dam temu debiutowi szansę. Prędzej jednak przeczytam Współlokatorów.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że jest to powieść, która nie tylko bawi do łez, ale i daje do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mówisz "jak Współlokatorzy", ja zapisuję tytuł. Proste. Współlokatorzy bardzo mi się podobali, jeśli to ma być podobne, to jestem jak najbardziej na tak :)

    OdpowiedzUsuń