piątek, 19 czerwca 2020

"Folwark zwierzęcy" George Orwell, Odyr

"Folwark zwierzęcy" George Orwell, Odyr, Tyt. oryg. Animal Farm, Wyd. Jaguar, Str. 176

Wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre zwierzęta są równiejsze niż inne.

Ostatnio pojawiła się moda na powieści klasyczne przeniesione do formy ilustrowanej. I bardzo dobrze! Dzięki temu znane, cenione, wartościowe dzieła otrzymują drugie życie nie tylko jako wznowienie, ale przede wszystkim jako coś nowego i oryginalnego co na pewno szybciej przykuje wzrok niezdecydowanych.

"Folwark zwierzęcy" to historia, którą zna każdy z nas. Nie będę opisywać Wam treści, bo jeśli jakimś sposobem udało Wam się przejść przez życie nie znając tej książki - koniecznie powinniście nadrobić zaległości. Skupię się za to na pomyśle, który bardzo mi się podoba. Już w przypadku "Zabić drozda" ilustrowana forma komiksowa w pełni mnie kupiła a przy książce Goerge Orwella zatrzymałam się jeszcze chętniej.


Ilustracje są piękne, charyzmatyczne i idealnie dopełniają dzieła. Forma jest po części komiksowa, po trochu przypomina książkę dla dzieci - czyta się więc szybko a fabuła przyswaja się sama. Jestem pod wrażeniem wykonania i dopracowania a przy tym odświeżenia znanej i dość starej książki w tak niecodzienny sposób. Ktokolwiek wpadł na ten pomysł - chwała mu za to!

Krótko, ponieważ sama lektura liczy sobie niewiele stron, ale na temat - ta książka powinna znaleźć się w domu każdego czytelnika. To wartościowa powieść o życiu, wyborach i podejmowanych decyzjach. O równości w społeczeństwie i o ilości człowieka w człowieku. A może zwierzęciu? Przekonajcie się sami sięgając po wyjątkowe wydanie bajki połączonej z ponadczasową satyrą.

7 komentarzy:

  1. Tym razem spasuję, gdyż jakoś nie przepadam za komiksami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tę książkę. Była to moja lektura w liceum. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś dotychczas nie miałam okazji zapoznać się z tą historią, ale na pewno wkrótce to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej historii, ale Rok 1984 Orwella uwielbiam więc z chęcią bym ją poznała. Kto wie może nawet w formie graficznej? 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Ilustracje prezentują się całkiem ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam książkę. Po komiks może też sięgnę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkę czytałam wiele lat temu, więc chętnie wróciłabym do tej historii właśnie w formie komiksu.

    OdpowiedzUsuń