czwartek, 9 lipca 2020

"Niedopasowani" Samantha Young, Kristen Callihan

"Niedopasowani"
Samantha Young, Kristen Callihan, Tyt. oryg. Outmatched, Wyd. Burda Książki, Str. 400
Parker Brown nie może uwierzyć, że musi wynająć chłopaka na niby.

Dawno nie czekałam na żadną premierę tak, jak na pojawienie się przetłumaczonej wersji "Niedopasowanych" autorstwa dwóch bardzo cenionych przeze mnie autorek. Jak się spisały? Czy ten duet napisał romans od którego trudno się oderwać? Zdecydowanie!

Na wstępie zaznaczę jednak, że nie jest to typowa, naiwna historia o zakochanej dziewczynie i bad boy'u. To coś więcej. Bardziej dopracowana, odpowiadająca na współczesne problemy historia zabiera nas w sam środek perypetii dziewczyny, która stanęła na życiowym rozdrożu i z pomocą przyszedł jej dość specyficzny mężczyzna, ale zdecydowanie odnalazł się w nowej roli. W to wszystko wmieszał się humor, zabawa i trochę ciętego języka, więc całość wypada bardzo, bardzo dobrze.

Parker Brown podejmując pracę w nowej firmie nie spodziewa się, że jej szefostwo będzie oczekiwać dziewczyny z ustabilizowanym życiem prywatnym. Kto by pomyślał, że tak postępowa firma będzie miała staroświeckie poglądy? Musi więc znaleźć kogoś, kto odegra rolę jej narzeczonego chociaż nie spodziewa się, że będzie to akurat Rhys Morgan, były bokser o pokaźnej postawie i ciętym języku. Czy w takim przypadku ktokolwiek uwierzy, że jej życie prywatne nie jest tylko złudzeniem? A może to początek do nowej, zaskakującej historii?

Centralnym punktem powieści są bohaterowie. Autorki spisały się na medal kreując w pełni wiarygodnych, przesympatycznych bohaterów, którzy wiele razy podczas całej lektury przywoływali na mojej twarzy szczery uśmiech. Jednak ich lekki sposób bycia nie znaczy, że nie mają prywatnych problemów. Rhys walcząc o stabilność swojej podupadającej siłowni musi także troszczyć się o młodszego brata i widać jak się stara, jak próbuje wszystko poukładać, nawet jeśli Parker nie jest jego oczkiem w głowie. Obydwoje na początku pałają do siebie szczerą wrogością, ale mają swój cel w tym by być razem a jak wiadomo od nienawiści do miłości jest niespełna jeden krok. 

Uwielbiam takie historie, więc bez zbędnych słów mogę napisać, że "Niedopasowani" zajmuje honorowe miejsce pośród najlepszych z najlepszych na mojej półce. Zabawna, dotykająca aktualnych tematów, ze wspaniale wykreowanymi bohaterami powieść porwała mnie na całego! Oczywiście, nie zapominajmy, że ta powieść ma być przede wszystkim odskocznią od codziennych spraw, więc jest przede wszystkim lekka i przyjemna, ale nawet pośród podobnych książek wyróżnia się z tłumu. Idealna na leniwe popołudnie czy wieczór weekendowy, z nieodłącznym kubkiem herbaty sprawdzi się w sam raz. 

6 komentarzy:

  1. Mam w planach. Książka już czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sięgam często po lektury tego typu, ale dla tej książki mam zamiar zrobić wyjątek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Fanką takich książek nie jestem, ale tutaj poczułam zainteresowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująca fabuła i chyba pełna humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi szalenie intrygująco. Muszę więc czym prędzej przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń