czwartek, 6 sierpnia 2020

"Falling fast" Bianca Iosivoni

"Falling fast"
Bianca Iosivoni, Tyt. oryg. Falling Fast, Wyd. Jaguar, Str. 416

Koniec z przesiadywaniem w domu i ukrywaniem się przed całym światem.

Bianca Iosivoni, niemiecka autorka, podbija literacki świat i wcale mnie to nie dziwi! Jej książki są piękne, mądre oraz piekielnie emocjonalne. Czytałam wszystko co wyszło spod jej pióra i nie mogę wybrać tej jednej, najlepszej choć przyznaję, że "Falling fast" zajmuje czołowe miejsce.

Czy ta piękna okładka skrywa dorównujące jej wnętrze? Owszem! Już od pierwszych stron porywa nas historia w stylu New Adult, która imponuje wiarygodnością i zatrzymuje przy sobie lawiną emocji. Nie jest to jednak historia wydumana, przerysowana czy słodka - nie, to powieść o życiu pełnym niepowodzeń, o chęci wyrwania się spod własnych tragedii i o miłości, która zawsze ma siłę przebicia.

W tej książce nie znajdziecie przewidywalności, ponieważ do samego końca nie mamy pewności jak potoczą się losy głównej bohaterki. To emocjonalna, wewnętrzna podróż Hailee DeLuca, dziewczyny, która nie chce się już ukrywać i pewnego dnia decyduje się otworzyć na świat. Marzy o tym, by robić wszystko to przed czym do tej pory powstrzymywał ją strach, choć nie spodziewa się, że na swojej drodze spotka także miłości. Tylko czy może się na nią otworzyć skrywając wielką tajemnicę?

Nie da się nie lubić Hailee DeLuca, nie da się nie trzymać za nią kciuków czy z zapartym tchem nie śledzić jej historii. To bohaterka wspaniale wykreowana, wiarygodna i dojrzała, która ma to szczęście otaczać się gronem pobocznych bohaterów dorównujących jej kreacją. W tej książce każdy zasługuje na chwilę uwagi, na zrozumienie jego opowieści, która idealnie dopełnia decyzję podejmowane przez główną bohaterkę. Autorka stanęła na wysokości zadania, powołała do życia wspaniałych ludzi, których losy fascynują i przyspieszają o bicie serca.

To opowieść o sile ludzkiej determinacji, siostrzanej miłości, pokonywaniu wyzwań, skrywanych sekretach aż w końcu o Chase’ie Whittakerze, który miał być dla Hailee jedynie przelotną znajomością a okazał się kimś znacznie ważniejszym. Wrażliwość autorki oraz jej czułość na świat i otaczające go emocje to zdecydowanie największy atut tej powieści, ponieważ otrzymujemy w pełni wiarygodną historię poruszającą istotne, ważne tematy, które odkryjecie poznając sekret głównej bohaterki.

Jestem zauroczona "Falling fast" i uważam, że to jedna z najpiękniejszych powieści jakie przeczytałam w tym roku. Fascynuje Was okładka? W środku jest dwa razy lepiej! Bianca Iosivoni ponownie stanęła na wysokości zadania kierując do nas jedną, konkretną radę - bądźmy odważni! Mam nadzieje, że nie przyjdzie nam długo czekać na kontynuację, ponieważ finał pozostawił mnie w wielkim osłupieniu.

6 komentarzy:

  1. Bardzo mocno zachęcasz do lektury tej książki. Chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam inną serię tej autorki. Na tę książkę chyba też się skuszę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Przekonuje mnie podsumowania, jestem bardzo ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam z niecierpliwością na drugi tom! Chociaż od początku spodziewałam się, jak potoczy się akcja i w sumie nic mnie nie zaskoczyło, pod koniec szalenie waliło mi serce i miałam łzy w oczach. Nie mogę się doczekać kontynuacji!

    OdpowiedzUsuń