środa, 4 listopada 2020

"Chodź za mną" Joanna Opiat-Bojarska

 "Chodź za mną" Joanna Opiat-Bojarska, Wyd. Burda Książki, Str. 400

 

Pozory potrafią zastąpić prawdę. Zwłaszcza, gdy tak mocno starasz się, by twoje życie było idealne.

Każdy fan gatunku musiał przynajmniej słyszeć o książkach Joanny Opiat-Bojarskiej. To jedna z lepszych polskich autorek jeśli chodzi o stronę kryminalną i jej powieści są polecane przez wielu czytelników. W tym również przeze mnie. Dlatego sięgając po najnowszą powieść autorki liczyłam na mocną historię, ale zupełnie nie spodziewałam się tego co otrzymałam.

Nastawiłam się na dobry kryminał, ale otrzymałam coś znacznie lepszego. W moje ręce trafiła książka silna w przesłaniu, piekielnie wiarygodna i jeszcze bardziej zaskakująca. Wielkim plusem było dla mnie zderzenie się z rewelacyjnie poprowadzonym wątkiem psychologicznym ciągnącym się przez całą fabułę, bo musicie wiedzieć, że "Chodź ze mną" mocno daje do myślenia. To nie jest klasyczny kryminał przy którym już w połowie wiemy co wydarzy się w finale. O nie! Tu do samego końca zachowania bohaterów są podejrzane i niemożliwe do rozgryzienia.

Autorka tak zagrała na moich szarych komórkach i nadszarpnęła przy tym trochę nerwów, że nie mogę przestać analizować wszystkiego nawet teraz, kiedy cała lektura jest już za mną. Jednak nie to się liczy najbardziej a trafność oraz mnogość podjętych w tej historii problemów. Czytając czułam jak smutek przepełnia mnie w pełni, bo nie dość, że wszystko silnie odczuwałam na własnej skórze to jeszcze mocno zaangażowałam się w losy bohaterów dzięki temu, że autorka tak umiejętnie, drobiazgowo i w pełni wymiarowo ich wykreowała.

To mroczna książka przez wzgląd na emocje jakie się w niej pojawiają. Główna bohaterka, Ewa, wydaje się być w swoim świecie, zatracona w samotności widzi tylko tu i teraz a życie jakie wiedzie trudno nazwać udanym. Jest też Artur, który sam nie wie czego chce i wciąż działa na nerwy. Na końcu, w roli głównej, pojawia się Instagram. Świat idealny, w którym ludzie nie mają wad. Pozorant, który jest przyczyną ogromnej tragedii. Nie chcę Wam zdradzać zbyt wiele z fabuły, ale zaznaczam, że jest nie tylko życiowa, ale i na czasie co bardzo trafia do czytelnika a przynajmniej ze mną tak było.

O tej książce warto mówić, jeszcze lepiej czytać. "Chodź za mną" naprawdę daje do myślenia, przemawia do czytelnika, każe mu na moment odłożyć telefon i skupić się na realnym życiu. Przyznam, że dawno nie czułam tylu skrajnych, silnych emocji podczas czytania żadnego kryminału, więc tym bardziej chylę czoła!

4 komentarze:

  1. Na pewno będę czytała tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam oczywiście w planach. Książka już czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię Autorkę. Zakochałam się od cyklu przygód z Anną Rogozińską. Na pewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń