poniedziałek, 16 listopada 2020

"Friends. Przyjaciele na zawsze. Ten o wszystkich odcinkach" Bryan Cairns, Jeannine Dillon

"Friends. Przyjaciele na zawsze. Ten o wszystkich odcinkach" Bryan Cairns, Jeannine Dillon, Tyt. oryg. Friends Forever: The One About the Episodes, Wyd. SQN, Str. 256

 

Bogato ilustrowany, autoryzowany przewodnik po odcinkach "Przyjaciół", wydany z okazji 25-lecia uwielbianego przez widzów serialu, uzupełniony między innymi opowieściami zza kulis, zdjęciami od wytwórni Warner Bros., najnowszymi komentarzami prasowymi twórców serialu, Marty Kauffman i Davida Crane’a, a także scenografa Johna Shaffnera.

 

Znacie serial Przyjaciele? Ja znam, dorastałam na nim. I uwielbiam go. Nie mam wobec niego żadnych zastrzeżeń, nie uważam, że jest naiwny czy prosty - kocham poczucie humoru zamknięte w każdym odcinku, kocham bohaterów oraz cały ich świat. Dlatego z przyjemnością sięgam po wszystkie literackie dodatki jakie ostatnio się pojawiają, licząc, że dowiem się czegoś nowego na temat mojej ukochanej historii.

Wszystkie odcinki znam na pamięć, więc z uśmiechem na ustach czytałam streszczenia zawarte w tej książce. To w końcu lektura dedykowana właśnie wszystkim wydarzeniom serialu, więc pojawiają się liczne uwagi na temat tego co wydarzyło się w danej scenie, opowieści zza kulis, komentarze prasowe twórców serialu, czyli raj dla prawdziwego fana. Znalazło się nawet miejsce na listę przepisów na Święto Dziękczynienia.

Z przyjemnością przerzucałam kolejne strony tej książki i z zachwytem oglądałam bogate ilustracje. Całe wydanie jest cudowne - twarda oprawa, grube, lśniące kartki, wiele zdjęć, kolorowa czcionka. Muszę przyznać, że na pierwszy rzut oka książka wygląda tak, że od razu che się ją czytać a dalej jest tylko lepiej. Dla mnie jest to pozycja fantastyczna, bo jestem wielką fanką i myślę, że na nadchodzące święta wielu takich jak ja ucieszy się, znajdując pod choinką swój własny egzemplarz.

Od kuchni śledzimy to co działo się na planie, poznajemy ciekawostki związane z danymi odcinkami, bohaterami, samymi aktorami. To skarbnica wiedzy na temat serialu, bogata w wartościową treść i uważam, że najlepsza ze wszystkich wydanych do tej pory książek na temat Przyjaciół. Miło było wrócić do tego miejsca, do tych wszystkich zabawnych wydarzeń i przypomnieć sobie, że ten serial był idealnym wyznacznikiem prawdziwej przyjaźni. W dodatku, co bardzo mnie zaciekawiło, pojawiła się lista wielkich sław jakie gościnnie wystąpiły na przestrzeni wszystkich sezonów. Pamiętacie jak często pojawiali się znani aktorzy? W końcu ktoś ich wymienił w jednym miejscu.

Co inspirowało scenografa przy tworzeniu mieszkania Moniki oraz Rachel a co przy budowanie tak znanej wszystkim kawiarni? A może macie ochotę porównać prawdziwe i zmyślone CV Joeya? W tej książce jest mnóstwo atrakcji, strefy rozrywkowej, ciekawostek i informacji. "Friends. Przyjaciele na zawsze. Ten o wszystkich odcinkach" to literacka przygoda w moim ulubionym świecie, która przypomniała mi za co tak bardzo cenię sobie ten serial, więc od razu biegnę od nowa odpalić wszystkie odcinki!

11 komentarzy:

  1. Serial kojarzę, ale nigdy nie widziałam nawet jednego odcinka, choć bardzo bym chciała :) Jakoś tak nie ma okazji..
    Pozdrawiam,
    https://recenzuje-od-ksiazki-strony.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie jestem aż tak wielką fanką serialu, ale wiem, że dla mojej przyjaciółki to będzie prezent idealny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie byłam fanką tego serialu, więc za książkę podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla miłośników serialu to na pewno nie lada gratka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię tę serial, ale o tej książce czytałam różne opinię i na razie nie zamierzam się z nią zapoznawać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Po każdą nowość dotyczącą "Przyjaciół" sięgam bez wahania, a już szczególnie książkę ilustrowaną. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię ten serial, ale chyba nie na tyle, aby czytać o nim książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham ten serial, spędziłam z nim wiele wspaniałych miesięcy i często wracam do ulubionych odcinków. Chętnie przygarnęłabym ten przewodnik :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie przejrzałabym taki album! Bardzo lubię ten serial :)

    OdpowiedzUsuń