środa, 28 kwietnia 2021

"Ty będziesz następna" Jennifer Hillier

 "Ty będziesz następna" Jennifer Hillier, Tyt. oryg. Jar of Hearts, Wyd. Muza, Str. 416
 

Jak głęboko można pogrzebać tajemnice i ukrywać rozpacz? Jak długo można kłamać? Jak długo można z tym żyć?

 

Zniknęła bez śladu i nikt nie wie co mogło się wydarzyć. A może wie każdy, tylko boi się do tego przyznać? Kameralny thriller Jennifer Hillier zabiera nas w niebezpieczną, ale i niezwykle elektryzującą podróż, która nie chce wyjść z głowy czytelnika ani na moment.

Mała społeczność zamknięta na innych, niechętnie ujawnia swoje sekrety. Przyjaciele z nastoletnich lat, którzy dziś w dorosłym życiu dostrzegają swoje słabe strony. Liczne sekrety, niedomówienia oraz dziwne zachowania będą spoiwem łączącym poszczególne wątki fabuły, która okaże się wciągająca od początku do końca, niebanalna, świeża i ze wspaniałym klimatem godnym rasowego thrillera.

To opowieść o dziewczynie, znanej i lubianej, która zniknęła bez śladu. Nikt nie potrafił powiedzieć co mogło się z nią stać. Jej szczątki odnaleziono po czternastu latach a przyjaciele z dzieciństwa okazali się w pełni zamieszani i zaangażowani w śledztwo. Seryjny zabójca zbierał żniwo i choć trafił do wiezienia mocno namieszał w śledztwie. Czy kolejne odnalezione ofiary to również jego sprawka?

Na początku, kiedy zdecydowałam się na lekturę, byłam zła na siebie, że przeczytałam opis książki. Byłam pewna, że zbyt dużo zdradza i nic mnie już nie zaskoczy. Okazało się jednak, że to tylko wstęp wyjaśnienia, wprowadzenie czytelnika do tego dziwnego świata, w którym bohaterowie odgrywają kluczową rolę i nie zdradzają się ze swoimi motywami aż do bardzo dobrze pomyślanego finału.

Autorka bardzo dobrze poprowadziła ciąg przyczynowo-skutkowy w fabule. Tutaj jedno wynika z drugiego, każde działanie bohaterów będzie miało wpływ na przyszłość a wszystko jest rozsądne i mądrze przemyślane. Powieść silnie skupia się na wątku psychologicznym, łączy ze sobą przeszłość i teraźniejszość a jedyne co mogę jej zarzucić to zbyt niespójne skoki w czasie. Czasami chwilę mi zajęło rozeznanie się w akcji, ale mogę Was zapewnić, że to nic w porównaniu do całokształtu, jaki otrzymujemy, bo powieść jest niesłychanie wciągająca i zaskakująca.

"Ty będziesz następna" to kawał świetnie przedstawionej powieści. Rasowy thriller z bardzo dobrze poprowadzonym klimatem. Fabuła od początku do końca jest sensowna i jasno poprowadzona, mimo że często wodzi czytelnika za nos co zdecydowanie się jej chwali. To książka, która ma w sobie wszystko, by wbić w fotel każdego czytelnika bez względu na upodobania gatunkowe.

6 komentarzy:

  1. I takie rasowe thrillery uwielbiam. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję kupić tę książkę w wersji elektronicznej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie intryguje ta książka i mam nadzieję, że niebawem ją poznam bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie thrillery to ja lubię, dlatego chętnie przeczytam tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń