wtorek, 3 listopada 2015

"Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller" Jakub Winiarski, Jolanta Rawska

"Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller" Jakub Winiarski, Jolanta Rawska, Wyd. Prószyński i S-ka, Str. 608

"Jak zacząć i jak doprowadzić swój pisarski projekt do szczęśliwego końca?

Kto z Was nie marzy o wydaniu własnej książki? Macie już pomysł na fabułę, ale nie wiecie jak to wszystko poprowadzić? A może już kończycie własne dzieło, jednak obawiacie się, że sukces Wam nie sprzyja? Samemu nigdy nie jest łatwo podejmować takie decyzje. Dlatego pomocną dłoń wyciąga do nas duet w postaci Jakuba Winiarskiego i Jolanty Rawskiej, którzy postanowili stworzyć poradnik, jak pisać i odnieść sukces. Jesteście ciekawi? 

Zawsze w głowie pojawiało mi się jedno pytanie: od czego zacząć? Miewam mnóstwo pomysłów na minutę i czasami trudno jest mi je uporządkować na tyle, by stworzyły spójną całość. Jak zatem opanować cały ten chaos i nakierować go na drogę twórczości? Jakub Winiarski potrafi to całkiem nieźle, więc nie pozostaje nic innego jak odwołać się do jego poradnika i skupić na nim całą uwagę. Krok po kroku, temat po temacie przechodziłam od jednego ważnego elementu do drugiego i muszę Wam przyznać otwarcie - już nie boję się tego co siedzi w mojej głowie. Wręcz przeciwnie! Teraz, wiedząc jak to wszystko uporządkować i w którą stronę zmierzać jestem gotowa podjąć próbę samodzielnego stworzenia własnej powieści. 

Nie tylko sam pomysł napisania poradnika zasługuje na brawa, ale i wykonanie. Wszystkie punkty, podpunkty, myśli i przykłady mają swoje miejsce i dzięki temu w książce panuje przejrzysty układ. Rozdziały podzielone są na konkretne tematy, dzięki czemu bardzo łatwo wrócić do interesującego nas tematu. Sam język poradnika jest prosty i konkretny, autorzy odnoszą się do czytelnika z przyjemnym przyjacielskim stosunkiem, jakby opowiadali ciekawą opowieść a nie uczyli jak stać się autorem bestsellera. Za sprawą takiej formy tekst nie wydaje się garścią suchych informacji a liczne przykłady i ćwiczenia tylko pobudzają kreatywność czytelnika.

"Jak ułożyć fabułę, poprowadzić narrację i zbudować najlepszy możliwy dialog?

Nie ma co ukrywać, "Po bandzie" to współczesna święta księga każdego mola książkowego wzdychającego do autorskiej powieści. Liczne wskazówki, rady i przykłady prowadzą przez skomplikowany proces twórczy z lekkością i wprawą. Kto z Was ma ochotę poznać pracę pisarza od podszewki i samemu zdobyć drogocenne doświadczenie? Wszystkich chętnych odsyłam do powyższej publikacji - naprawdę warto!

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.
Przypominam o Konkursie!  :)

8 komentarzy:

  1. Niestety na pisarza się nie nadaję, ale jeśli ktoś marzy o tym to ta książka może być dobrym początkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ohh książka wydaje się świetna i oryginalna! Chciałabym ją mieć !

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Można w sumie rzucić okiem, choć ogólnie nie przepadam za takimi poradnikami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nawet nie myślę o pisaniu książek, więc raczej nie zaglądam do takich publikacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czeka na mojej półce :) Wkrótce będę ją powoli analizować i wyciągać wartościowe oraz przydatne dla mnie informacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie marzę o wydaniu własnej książki, ale i tak znalazłam kilka cennych wskazówek w powyższym poradniku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią sięgnęłabym po ten poradnik, bo moje plany pisarskie stoją w miejscu i nie chcą ruszyć. Może jego lektura by mi pomogła? :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ech, coś czuję, że ta książka tylko dodatkowo by mnie dobiła ;)

    OdpowiedzUsuń