niedziela, 3 maja 2020

"Połączeni" Colleen Houck

"Połączeni" Colleen Houck, Tyt. oryg. Reunited, Wyd. We need YA, Str. 469

Poznaj bestsellerową serię „Strażnicy Gwiazd” uwielbianej na całym świecie autorki „Klątwy tygrysa”! Wkrocz do świata pełnego przygód i niezwykłej egipskiej mitologii!

Pamiętacie czasy, gdy paranormal romance był jednym z najchętniej wybieranych gatunków? To były książki! Pełne pasji, niebezpieczeństw, zakazanej miłości. Colleen Houck wtedy także była na topie ze swoją serią Klątwa tygrysa. Jedni chwalili, drudzy wskazywali na lepsze powieści, ale ja do tej autorki zawsze już będę miała ogromny sentyment i cieszę się, że po latach wróciła z nową serią.

"Połączeni" to trzeci tom cyklu Strażnicy gwiazd, ściśle połączonej ze sobą opowieści, więc jeśli nie znacie początków przygód bohaterów od razu odsyłam do pierwszego tomu. Zapewniam jednak, że warto! To pełna przygód historia w której ciągle coś się dzieje, z ciekawymi bohaterami na pierwszym planie oraz egipską mitologią w tle. Połączenie jest niesłychane, Houck fantastycznie oddaje klimat angażując w to wszystko odrobinę magii a to wszystko dzielnie utrzymuje się na wysokim poziomie przez wszystkie trzy tomy.

W kontynuacji losów Lily Young wiemy już sporo na temat głównej bohaterki. Możemy także zaobserwować drogę jaką przeszła a także jak jej postać zmieniała się na tle rozgrywanych wydarzeń. Uwielbiam takie mądre poprowadzenie kreacji głównych bohaterów, szczególnie jeśli chodzi o Lily, której po prostu nie da się nie lubić. To dzielna, trochę przekorna, pomysłowa dziewczyna przy której każda przygoda zmienia się w podróż pełną pasji, ponieważ dziewczyna ma w sobie sporo emocji a co najważniejsze nie boi się ich ujawniać - w końcu zakochała się w prawdziwym księciu a kto nie chciałby o tym czytać?

Fabułę przepełnia przygoda, ciągle coś się dzieje, tempo akcji na spada ani na minutę. Dynamicznie poruszamy się do przodu, chociaż Lily zapomniała na moment o tym co ją wcześniej spotkało. Nieziemska przygoda przechodzi w niepamięć a dziewczyna budzi się na farmie swojej babci. Nagle to co było dla niej wszystkim wydaje się zaledwie cieniem wspomnienia. Ale czy człowiek, lew i wróżka w jednym, dziewczyna której celem jest pokonanie boga Setha oraz odnalezienie w końcu swojego miejsca w świecie może pozwolić sobie na zapomnienie? Na całe szczęście Colleen Houck wie jak wybrnąć z takiej próżni w umyśle głównej bohaterki i szybko wprowadza akcję, która wszystko wyjaśnia. W towarzystwie barwnych opisów lekkiego poczucia humoru oraz sporej dawki emocji nie można się źle bawić!

Czy to już koniec przygód Lily Young? Wszystko na to wskazuje. Przykro jest mi rozstawać się z bohaterami, ale jednocześnie jestem wdzięczna Colleen Houck za tak niesamowitą historię. "Połączenie" idealnie zamyka wszystkie podjęte wątki i prowadzi nas do finału, który wydaje się najlepszym rozwiązaniem dla losów głównej bohaterki. Wspaniale było powrócić do tych miłosnych rozterek oraz szalonej podróży, której na pewno długo nie zapomnę.

9 komentarzy:

  1. Nie znam tego cyklu, ale raczej nie planują tego zmieniać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że wszystkie wątki są zamknięte.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przede mną jeszcze dwa pierwsze tomy, ale jak tylko skończę "Nexusa" to się za nie zabieram. Mam nadzieję, że mnie się spodobają ^^

    Pozdrawiam,
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie nie mam jej w planach - może kiedyś. ;)
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiałabym zacząć od początku. Nie znam jeszcze pierwszego tomu, ale wszystko przede mną do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej serii i jak na razie nie planuję po nią sięgać, ale cieszę się, że Tobie przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam ten cykl na Czytam Pierwszy i nawet się zastanawiałam czy nie zamówić, ale słabe oceny na Lubimy Czytać mnie od tego pomysłu odwiodły. Ty piszesz, że Ci się podobało, ale ja chyba i tak podziękuję. Nie intryguje mnie ta seria na tyle, żeby poświęcać jej czas...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy tom kupiłam w tamtym roku na WTK i leżał tak sobie na półce... aż do tamtego miesiąca. Teraz ogromnie żałuję, że nie sięgnęłam po tę historię szybciej. Genialny pomysł, ciekawie poprowadzona akcja i intrygująca relacja pomiędzy Lily i Amonem ♥♥♥ Jedynie chwilami miałam ochotę wejść do książki i trzepnąć Lily Young w głowę, by się ogarnęła haha Drugi tom od kilku dni już na mnie czeka. Dzisiaj mam w planach go zacząć. Ponadto, cieszę się, że tak pozytywnie oceniłaś Połączonych... Ale przez twoją recenzję tak bardzo chciałabym poznać już tę historię w całości. Jednocześnie nie chcę jednak rozstawać się z bohaterami. Ciesze się, że jeszcze zostały mi te dwa tomy do przeczytania i mam nadzieję, że Połączonych uda mi się zdobyć jak najszybciej :D

    Trochę chaotycznie, ale myślę, że to przez to, że "Przebudzeni" wywołali we mnie tyle emocji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam egipską mitologię, a cykl widziałam na jednym z portali. Będę musiała się uważniej przyjrzeć pierwszej części!

    OdpowiedzUsuń