piątek, 8 maja 2020

"W twoim cieniu" Anna Kasiuk

"W twoim cieniu" Anna Kasiuk, Wyd. Czwarta Strona

"Świat jest piękny właśnie dlatego, że jest kolorowy. To my, ludzie, budujemy wciąż nowe przeszkody i utrudniamy sobie cieszenie się z drobiazgów."

Anna Kasiuk pisze tak, że po jej książki sięgam z nieskrywaną przyjemnością. Konkretna fabuła, świadomi bohaterowie, samo życie i wartości przeplatane mnóstwem emocji. Kto nie lubi tak dopracowanych i wiarygodnych powieści? 

"W twoim cieniu" to trzeci i jednocześnie ostatni tom serii Oczami kobiet. Trochę szkoda, ponieważ seria jest bardzo wartościowa i świetnie napisana, w dodatku dotyka konkretnych motywów współczesnych czasów, więc czyta się to naprawdę dobrze. Wszystkie trzy książki okazały się idealnym połączeniem życia, obyczajówki i romansu, ale mam wrażenie, że to finałowy tom wypadł najlepiej. Lektury nie są ze sobą powiązane, śmiało możecie czytać je bez zachowania chronologii, ale chodzi tu o podejście do poszczególnych spraw i własnych wyborów przez co chyba najbardziej utożsamiłam się z aktualną główną bohaterką.

Agnieszka Bąk ma dwadzieścia pięć lat i nie jest przekonana co do swojego aktualnego wyboru. Małe miasteczko ją przytłacza, potrzebuje większej przestrzeni i konkretnych wyzwań. Dlatego porzuca Bieszczady i przenosi się do Warszawy, by tam podjąć pracę w korporacji. Brzmi przekornie, prawda? Zazwyczaj mamy odwrotną fabułę, to ludzie z miasta uciekają na wieś, by odkrywać siebie. Jednak Agnieszka jest ogólnie bohaterką pełną sprzeczności. Z jednej strony nieśmiała, pełna uprzedzeń nagle wyrusza w wielki świat i odważnie stawia mu czoła. Jest za co ją podziwiać! Jednak w końcu pojawia się i on, seksowny tajemniczy sąsiad, Eryk, ucieleśnienie bezpieczeństwa i miłości. Tylko, że skrywa tajemnicę, która wychodząc na jaw postawi Agnieszkę w naprawdę trudnej sytuacji.

Wszystkie wątki w tej powieści są odpowiednio poprowadzone i wydaje się, że wszystko jest na swoim miejscu. Agnieszka nie zatraca się w szalonej miłości, nie traci głowy dla Eryka co bardzo mi się podobało, ale nie mówi też nie, rozważa na chłodno (chociaż i tak emocji nie brakuje) co z tym wszystkim zrobić i które dopuścić do głosu: rozum czy serce. Autorka nie daje jej łatwego zadania, ale przez to czytelnik lepiej rozumie dziewczynę, chce jej w jakiś sposób pomóc a na pewno jest ciekawy w jaki sposób to wszystko się zakończy. W dodatku na uwagę zasługuje przewijający się w tle motyw działań korporacji, ten pęd, nacisk, to nieustępliwe psychiczne wyniszczenie człowieka od środka. Praca, która miała być dla głównej bohaterki nowym startem okazała się wyniszczająca i wpływająca na nią w negatywny sposób.

"W twoim cieniu" to jedna z tych książek, którą powinna przeczytać każda kobieta niezależnie od gatunku w jakim się odnajduje. Tu po prostu na naszych oczach rozgrywa się samo życie i za to właśnie cenię sobie powieści Anny Kasiuk. Jej najnowsza lektura to pełna wartości oraz współczesnych problemów historia o odnajdywaniu siebie a także o podejmowaniu naprawdę ważnych decyzji. Jestem zadowolona z finału cyklu!

8 komentarzy:

  1. Ja czekam na swój egzemplarz :D Nie mogę doczekać się lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to jedna z tych książek,nna które mam wielką ochotę w tym miesiącu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie życiowe książki, więc chętnie zapoznam się z całą serią. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę książkę w planach gdyż bardzo lubię prozę autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłaby mi się spodobać. Muszę to sprawdzić, sięgnajac po nią.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem w sekrecie, że boję sięgać po książki tej autorki, bo są tak mocno życiowe, że aż mnie to przeraża.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nieczęsto zdarza się, by finałowy tom był tym najlepszym, więc jest to duża zachęta!

    OdpowiedzUsuń
  8. Poprzednich tomów nie czytałam, ale ten mam w planach. Nie do końca wpasowuje się w moje upodobania,ale czytałam mnóstwo pozytywnych opinii o tej książce i chyba dam się skusić :)

    Pozdrawiam,
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń