piątek, 2 października 2015

Przedpremierowo: "Powiedz panno gdzie Ty śpisz" M. J. Arlidge

"Powiedz panno gdzie Ty śpisz" M. J. Arlidge, Tyt. oryg. Pop Goes the Weasel, Wyd. Czwarta Strona, Str. 430
PREMIERA: 7 października 2015r. 

W dzielnicy czerwonych latarni ginie mężczyzna. Odnalezione ciało nie ma serca lecz godzinę później znajduje się w paczce dostarczonej rodzinie przez kuriera. Już w następnych dniach pojawiają kolejne ofiary - zawsze mężczyźni. Do akcji na nowo wkracza Helen Grace, kto będzie szybszy - ona czy morderca?

"Nadszedł czas stanąć twarzą w twarz z Helen Grace."

Helen to kobieta bezkompromisowa. Wie czego chce i chociaż myślała, że po ostatnim śledztwie nic nie może jej zaskoczyć mocno się pomyliła. Ponownie musi stawić czoła seryjnemu mordercy i lękom, które nie chcą jej opuścić. To ciekawe połączenie ludzkich słabości i wielkiej determinacji - śledzenie losów inspektor, która z gruntu rzeczy jest silną kobietą odważnie kroczącą przed siebie a mimo wszystko posiadającą lęki i obawy, które wyduszają z niej całe powietrze, To przygoda, która z czasem nabiera na wiarygodności. Czytelnik jest utrzymany w przekonaniu, że nic nie jest czarne lub białe a każdy ma swoje demony z którymi walczy.

Na początku podejrzewałam, że seria będzie szokować brutalnością, jednak pierwszy tom całkowicie rozwiał moje założenia. Owszem, cykl z Grace jest intensywny i emocjonalny, ale nie odnosi się do brutalności, raczej bezwzględności i zawziętości seryjnych morderców. Autor poświęcił dużo uwagi poczynaniom morderców, ich profilom psychologicznym i podstawom, którymi się kierują. Wejrzenie w głąb świata osoby o takich upodobaniach to przygoda podjęta na własne ryzyko.

Lubię książki, które zbudowane są z krótkich rozdziałów - nawet od niechcenia budują swoją konstrukcją napięcie i oczekiwanie na to co czeka czytelnika na następnej stronie. Arlidge nie buduje takiego wielkiego niedopowiedzenia jak Coben w swoich powieściach, ale sprawia, że  krótka treść i konkretne zdania budują tempo akcji, którego nie da się zatrzymać. Mimo, że autor prowadzi czytelnika przez nieprzyjemny świat rozkładających się ciał i brutalnych zbrodni, to nie ma szans by zatrzymać się nad tym i zastanowić czy to na pewno dla mnie - akcja - na tym opiera się cała historia.

"Nadszedł czas, by zatańczyć z diabłem."

"Powiedz panno gdzie ty śpisz" to ciekawa kontynuacja losów inspektor Helen Grac. Seria budzi przyjemne pytanie: co może czekać mnie na następnym kroku? Wciąga do świata kryminalnych zagadek i w szybkim tempie rozbraja rozwiązaniem. Wszystkim fanom kryminałów - polecam.

Cykl Helen Grace:
Ene due śmierć | Powiedz panno gdzie ty śpisz

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.

28 komentarzy:

  1. Również lubię krótkie rozdziały:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę Ci, że mogłaś już ją przeczytać :) Czytałam oczywiście tom I i odtąd niecierpliwie czekam na kontynuację :) Też lubię krótkie, rozdziały, dzięki temu zawsze mam wrażenie, że książka czyta się błyskawicznie ;)) Zapowiada się ciekawie, z pewnością przeczytam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tomu pierwszego, więc najpierw musiałabym go przeczytać, gdyż lubię zachowywać chronologię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiła mnie ta książka :) Z chęcią zapoznam się z pierwszą częścią serii :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej serii, ale tytuł jest strasznie intrygujący! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zwróciłam juz uwagę na te książkę w zapowiedziach. Niestety nie czytałam jeszcze pierwszej części wiec najpierw muszę nadrobić zaległości ;)
    Pozdrawiam Justyna z  książkomiłościmoja.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko czytam kryminały ale być może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie raczej nie sięgnę, bo z kryminałami dopiero powoli rozpoczynam swoją przygodę :) Nie skreślam jednak tej książki całkowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza część była świetna, więc już nie mogę się doczekać kontynuacji. Ciekawa jestem, czy będzie równie dobra.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby wszystko ładnie, jednak wydaje mi się, że nie jest to seria dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I znów mam zaległości, bo pierwszy tom wciąż przede mną. Drugi też mnie niesamowicie ciekawi, więc koniecznie muszę znaleźć czas dla tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książkę już mam na półce i zamierzam w weekend zabrać się za jej czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejna, ciekawa seria jak widzę. Nabrałam już na nią ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, spodobało mi się to! Lubię kryminały, a ten wydaje się być dobry, poza tym już nawet tytuł mnie przyciągnął, więc chyba sięgnę. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zastanawiałam się, skąd kojarzę okładkę i sprawa wyjaśniła się na końcu. ''Ene due śmierć'' jest na mojej liście do przeczytania, jeżeli mi się spodoba to oczywiście siegnę po ''Powiedz panno...''. Wydaje się, że to będzie bardzo dobra książka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Najpierw musiałabym poznać pierwszy tom, aby wziąć się za tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A przede mną ciągle pierwszy tom. Bardzo mnie intryguje i jestem go ciekawa, bo widziałam różne opinie. Ale dobrze wiedzieć, że drugi tom jest równie dobry :)

    Pozdrawiam :) Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam tej książki, ale powiem szczerze, że swoją recenzją bardzo mnie zachęciłaś do jej przeczytania i na pewno sięgnę po nią jeśli będę mieć tylko taką możliwość!


    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/10/miesiac-czytelnika.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Może to będzie zabawne... ale z całej recenzji najbardziej przekonało mnie zdanie "Lubię książki, które zbudowane są z krótkich rozdziałów", bo to jest to, co również w książkach uwielbiam. No dobra, czytanie o rozkładających się ciałach też w jakiś dziwny sposób mnie kręci. Nie wierze, że to napisałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. Na razie poluję na "Ene due śmierć" i mam nadzieję, że się na niej nie zawiodę, bo mam ochotę na kolejną część :D
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszą część mam na oku od dłuższego czasu i coś jeszcze się w nią nie zaopatrzyłam, ale muszę to koniecznie jak najszybciej zrobić!

    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Może akurat przekonam się do kryminałów i zacznę tę serię? ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przeczytałam tylko końcówkę, bo nie chcę sobie odbierać przyjemności z odkrywania biegu wydarzeń, ale czuję, że będzie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nominowałam Cię do LBA. Więcej u mnie :http://ksiazki-jak-narkotyk-zaczytana.blogspot.com/2015/10/pierwsza-nominacja-lba.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Nawiązując do morderców- pamiętam jak kiedyś widziałam taki program w którym mówiono czym kierują się mordercy i takie tam. Był całkiem ciekawy ale nie pamiętam już jego tytułu.
    Całkiem ciekawa ta książka :D
    Pozdrawiam
    http://mylittlebigreviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jeszcze nie zabrałam się za pierwszą część, ale książka już czeka u mnie na półce. Cieszę się, że drugi tom przypadł Ci do gustu :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie czytałam jeszcze żadnej książki z tego cyklu,ale koniecznie muszę to zmienić :)
    Pozdrawiam i zapraszam do ~Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń