poniedziałek, 12 listopada 2018

"Kobiety nieidealne. Iza" Magdalena Kawka, Małgorzata Hayles

"Kobiety nieidealne. Iza" Magdalena Kawka, Małgorzata Hayles, Wyd. Replika, Str. 400

"Samotna to ja byłam przez dwanaście lat mojego małżeństwa. Byłam samotna tym najgorszym z możliwych rodzajem samotności, z której nie zdajesz sobie nawet sprawy, dopóki nie zjawi się ktoś, kto ci to uświadomi. Wtedy byłam samotna, teraz jestem po prostu sama."

Kobiety nieidealne powracają! Drogie czytelniczki: oto powieść dla Was. Nadszedł czas, by zerwać z tym co przyjęte. Zapomnieć o zasadach. nadszedł czas, by w końcu być tylko dla siebie. 

Pamiętacie pierwszy tom serii duetu autorskiego Kawka i Hayles? Zachwycił mnie szczerością, przekonał do siebie swobodą, udowodnił że z czegoś oczywistego można stworzyć indywidualną, wyjątkową powieść. Dlatego z wielką przyjemnością i jeszcze większymi oczekiwaniami sięgnęłam po drugi przygód kobiet widzianych oczami tych autorek i - uwaga! - otrzymałam powieść jeszcze lepszą od swojej poprzedniczki.

Musicie wiedzieć, że to nie jest lektura wybitna. Być może nie zmienicie po niej swojego życia. Może nie ocalicie świata. Ale na pewno będziecie bardziej świadomi siebie, szczególnie Wy drogie czytelniczki. To piękna, bardzo kobieca, nie pozbawiona emocji historia o bohaterkach takich jak my: trochę zagubionych, trochę odważnych, odrobinę nieśmiałych w stosunku do tego co czeka je w niedalekiej przyszłości i na pewno zdeterminowanych, by walczyć o swoje. Jak zatem nie utożsamiać się z nimi? Jak nie czerpać z nich przykładu, gdy ich kreacje są tak wiarygodne i oczywiste?

Tym razem rolę głównej bohaterki otrzymała Iza. Perfekcyjna, idealna, z nienaganną figurą i jeszcze lepszym CV. Zaplanowała sobie wszystko, ale zapomniała o podstępnym losie, który nie ma z góry ustalonego scenariusza. Więc gdy na jaw wychodzi rodzinna tajemnica i wszystko nieoczekiwanie się zmienia - Iza nie wie jak odnaleźć się w nowej sytuacji. Czy zdobędzie się na odwagę, by przewartościować swoje poglądy? Czy odważy się zaryzykować?

Same autorki prezentując swoją powieść mówiąc o niej: to książka pełna niedoskonałości. I szczera w tym prawda! To opowieść o ludzkich słabościach, o problemach, niepowodzeniach, o wzlotach i upadkach. Dokładnie tak jak w prawdziwym życiu. I właśnie za to kocham powyższą historię: za lekkość stylu, wielowymiarowych bohaterów oraz życie, które zamknięte zostało między kartami. Nie mogłam wyjść z podziwu jak dobrze autorki oddały rzeczywistość, jak mądrze nawiązały do współczesnych wartości. Otworzyły mi oczy, pozwoliły inaczej spojrzeć na własne życie.

Bohaterki tej opowieści istnieją naprawdę, piszą autorki. A ja nie mogę się temu sprzeciwić. To szczera prawda! Każda z nas znajdzie w tej historii cząstkę siebie. Utożsamimy się z bohaterką, zmierzymy się z jej wyborami i zrozumiemy, że tak naprawdę to my znajdujemy się na miejscu Izy. Pełna emocji, wzruszeń i chwil prawdziwego szczęścia opowieść o kobietach dla kobiet. "Kobiety nieidealne. Iza" to lektura obowiązkowa dla każdej z nas!

7 komentarzy:

  1. Jeszcze Magda jest przede mną, a już kusi mnie Iza. Oj, nie nadążam. Chyba też jestem nieidealna, hehehe

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele słyszałam o tej książce i planuje w bliskiej przyszłości przeczytać tę książkę :) pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com p. S. Zostaje u ciebie na dłużej jako obserwator

    OdpowiedzUsuń
  3. Seria znajduje się na mojej liście do przeczytania. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. I takie książki właśnie lubię - gdy można odnaleźć z nich cząstkę siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam jeszcze tej serii, ale dopisuję ją do listy do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń