poniedziałek, 16 marca 2020

"Miłość" Quentin Gréban, Hélene Delforge

"Miłość" Quentin Gréban, Hélene Delforge, Tyt. oryg. Amoureux, Wyd. Media Rodzina, Str. 72

Miłość nie jest jedna, wymyka się definicjom i słowom. Czym więc jest?

"Miłość" to słowo klucz, które wykorzystywane jest w wielu przypadkach. Jest to uczucie romantyczne, braterskie, rodzicielskie, przyjacielskie i zapewne można by tak wymieniać bez końca, ponieważ trudno jednoznacznie ocenić czym jest miłość. Quentin Gréban, Hélene Delforge podjęli się więc niełatwego zadania, pokazując w emocjach czym jest słowo używane na każdym kroku.

"Miłość" to lektura niecodzienna, która nie jest powieścią fabularną a zbiorem przejmujących wierszy. Tytułowe uczucie opisywane oczami autorów jest czymś zachwycającym, ponieważ innym od tego jakie my znamy. Autorzy przedstawiają ogromną paletę barw związaną z tym słowem dodając do tego przepiękne ilustracje i budując w głowach czytelnika przeróżne historie.

 
Każda strona poświęcona jest innej opowieści. Matce, siostrze, kochankowi, żołnierzowi wystawionemu na najcięższą próbę oraz jego ukochanej, która wypatruje jego powrotu. Jedne wiersze były dla mnie mniej, drugie bardziej emocjonalne, ale każdy miał w sobie to coś. Miło było zatracić się w takiej poezji dostępnej dla każdego, niby prostej a jednak odbieranej inaczej zależnie od tego kto czyta dany wiersz.

Nie jestem fanem poezji, nie potrafię jej ocenić inaczej niż własnymi uczuciami, ale ten tomik polecam każdemu. To piękny prezent dla nas samych lub dla naszych najbliższych, cudownie wykonany, w spaniałej szacie graficznej. Jestem pod wrażeniem całokształtu i przekonała mnie do siebie ta króciutka publikacja wszelakich odcieni miłości udowadniając, że to uczucie jest obecne na każdym naszym kroku.

"Miłość" to połączenie poezji i opowiadań, ładnie wydany tomik, który cieszy oko i serce. Pokazuje, że miłości należy szukać nie tylko w słowach, ale i czynach a proste przesłanie trafia do każdego. To na pewno mądra lektura, którą warto mieć na swojej półce.

5 komentarzy:

  1. Nie przepadam za poezją, ale ten tomik naprawdę mnie zainteresował. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka ładna okładka. Wywołuje pozytywne myśli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie poezji i opowiadań? Nie lubię ani poezji ani opowiadań, ale ich połączenie w jakiś sposób mnie fascynuje...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję, że to coś dla mnie. Lubię poezję, lubię dawać się jej zaskakiwać, zwłaszcza tej nowoczesnej. Nie zawsze mnie i dany tomik połączy uczucie, ale zawsze mam chęć spróbować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach poznanie tej książki, wpadła mi w oko jakiś czas temu, a ma tak piękne ilustracje, które zachęcają do jej poznania ;)

    OdpowiedzUsuń