piątek, 19 czerwca 2020

"To, co bliskie sercu" Katherine Center

"To, co bliskie sercu" Katherine Center, Tyt. oryg. Things You Save in a Fire, Wyd. Muza, Str. 480

Czy dziewczyna okaże się wystarczająco silna i zdeterminowana, by zawalczyć o to, co dla niej najważniejsze?

Po lekturze "Milion nowych chwil" Katherine Center wiedziałam, że sięgnę po wszystko co wyjdzie spod jej pióra. Kiedy jeszcze nie wiedziałam na co mogę liczyć, sugerując się okładką byłam pewna, że autorkę będą wyróżniać wzruszające romanse jednak trochę się pomyliłam. Jej książki są wzruszające, owszem, ale nie miłość odgrywa tu pierwsze skrzypce a życie i powieść obyczajowa.

Nowa książka autorki idealnie pokazuje drzemiący w niej talent. Nie jest to lektura, która ma nas zaskoczyć czy w jakiś sposób nami wstrząsnąć, ale odpowiada na problemy współczesnego świata i konkretnie, w obliczu wielu emocji oraz na przykładzie losów wiarygodnych bohaterów zabiera nas w sam środek opowieści, która bez problemu mogłaby wydarzyć się w prawdziwym świecie.

Cassie, główną bohaterkę, poznajemy w dość niekomfortowej sytuacji. Stabilne życie nagle wywraca się do góry nogami a ona sama będzie musiała stawić czoła nadchodzącym problemom. Jako pracownica straży pożarnej teraz musi zmienić miasto oraz jednostkę, ale demony przeszłości podążają za nią krok w krok. Dodatkowy problem stanowi skomplikowana relacja z matką, którą nadszedł czas by naprawić. Tylko czy Cassie udźwignie sama tyle problemów? A może na ratunek przyjdzie jej przystojny kolega z pracy?

Sam fakt, że otrzymujemy bohaterkę pracującą w straży pożarnej jest miłym zaskoczeniem. Nie przypominam sobie, żebym czytała kiedyś książkę o dziewczynie w tym zawodzie a przecież jest się czym pochwalić! Cassie jest skromna i przyjaźnie nastawiona do życia a przy tym nie wywyższa się jako ta, która przecież staje w obliczy wielkiego zagrożenia, gdy czas wyruszyć na akcję. Podziwiam ją i myślę, że wiele bohaterek będzie mogło czerpać z niej inspirację, ale przede wszystkim musicie wiedzieć, że to dziewczyna taka jak my - prosta, sympatyczna, niestety zmagająca się z prywatnymi problemami, które nie dają jej spokoju.

Katherine Center snuje opowieść o życiu oraz niepowodzeniach z jakimi musimy się mierzyć każdego dnia. Może i nie zaskakuje nas swoją opowieścią, ale też nie nudzi - pisze lekko, obrazowo i konkretnie. "To, co bliskie sercu" na pierwszy rzut oka może wydawać się romansem, ale to coś więcej, to głębsza opowieść relacji między matką i córką, o niebezpieczeństwie oraz zaburzonym poczuciu bezpieczeństwa. Oczywiście nie zabraknie też miłości, która zawsze odgrywa kluczową rolę, ale mam nadzieję, że nie podejdziecie do tej historii jako do lektury typowo romantycznej, bo to nie w stylu tej autorki. Tak jak Jojo Moyes Katherine Center czerpie inspiracje z problemów dnia codziennego i właśnie dzięki temu jej powieść warta jest poznania.

9 komentarzy:

  1. Ten pogrubiony tekst z notki wskazuje, że to bardzo podobna książka do "Milion nowych chwil"... - też czytałam. Podobała mi się, bo pomimo słabych dialogów, temat wart poruszenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli taka prawdziwa, życiowa historia. Z pełną czułości okładką. Chciałabym ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odkąd zobaczyłam tą książkę w zapowiedziach,to mam na nią wielką chrapkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. W takich powieściach nie oczekuję wielu zaskoczeń, ale raczej życiowych problemów i emocji, a jak widać to książka daje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co prawda nie jest to do końca mój rewir czytelniczych zainteresowań, ale brzmi bardzo przyjemnie. Fajnie, że bohaterka wykonuje zawód strażaka, coś nowego :) w końcu coś oryginalnego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że ta książka mogłaby mnie wciągnąć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie spotkałam się z tą książką. Lubię taką tematykę, więc chętnie bym przeczytała :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam tę książkę w najbliższych planach. Już nie mogę się jej doczekać :)
    Pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń