środa, 24 czerwca 2020

"To nie jest, do diabła, love story. Tom II" Julia Biel

"To nie jest, do diabła, love story. Tom II" Julia Biel, Wyd. Media Rodzina, Str. 376

Pełna ciętego humoru i niebanalnego uroku seria, w której się zakochasz!

Fani autorki pewnie nie będą zachwyceni jeśli na początku napiszę, że pierwszy tom tej serii niekoniecznie mnie przekonał. Niestety, trochę się na nim zawiodłam, ponieważ spodziewałam się czegoś zupełnie innego. Na całe szczęście dziś z pełną odpowiedzialnością mogę napisać: na podstawie lektury drugiego tomu całkowicie zmieniam zdanie!

Obie książki są od siebie zależne, więc tych, którzy jeszcze nie poznali początkowych losów głównych bohaterów - odsyłam do lektury pierwszej części. Jedno wynika z drugiego, ciąg przyczynowo-skutkowy jest bardzo wyraźny a im dalej w las tym zdecydowanie lepiej. Książka nabiera wyrazistości, drugi tom jest pełen zabawnych dialogów, intrygujących perypetii Elli i Jonasza oraz nietypowego podejścia do romantycznego motywu.

Muszę przyznać, że ta dwójka w drugim tomie zdecydowanie zyskała w moich oczach. Czy to zasługa lepszego dopracowania ze strony autorki? Być może. A może to ja łagodniej spojrzałam na ich kreację. Jednak co by to nie było polubiłam ogromnie zarówno Elli jak i Jonasza a ich zakręcona przygoda wciągnęła mnie na całego. Udowodnili mi, że życie młodych wchodzących w dorosłe życie usłane jest wieloma problematycznymi kwestiami a pokonanie ich wcale nie jest takie proste.

Rodzina Elli jest inna niż wszystkie znane nam rodziny. Dlatego pojawił się strach czy Jonasz, który coś czuje do dziewczyny, podoła takiemu wyzwaniu. Czy nie ucieknie z krzykiem? A może wyjdzie na jaw, że jego uczucie wcale nie jest takie oczywiste? Zaskoczył mnie fakt, że autorka żonglując motywami, wydarzeniami i faktami praktycznie niewiele zdradzała i aż do niebanalnego finału kompletnie nie wiedziałam w którą stronę podąży ta historia.

Julia Biel ma talent i muszę to przyznać jednocześnie zwracając autorce honor. Moje narzekania przy pierwszym tomie teraz wydają mi się pozbawione sensu a po lekturze drugiej części postanowiłam jeszcze raz przeczytać początki losów głównych bohaterów. Lekki styl, pomysłowość, plastyczność scen oraz realna kreacja bohaterów to nic w porównaniu z zabawnymi scenami i momentami, które przywoływały na moją twarz szczery uśmiech. Takie komedie romantyczne mogę czytać, oby jak najwięcej!

"To nie jest do diabła love story" to dwutomowa seria, która ma w sobie to coś. Przede wszystkim zatrzymuje przy sobie czytelnika niebanalnym humorem, ale prawdę mówiąc kreacja głównych bohaterów też ma sporo do powiedzenia. Cieszę się, że dałam drugą szansę autorce, bo ta całkowicie zmieniła moje postrzeganie jej lektury i od teraz obie części wędrują na półkę ulubionych powieści.

7 komentarzy:

  1. Dobrze, że drugi tom zaspokoił Twoje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji poznać tej serii, więc wszystko przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że drugi tom tej historii okazał się lepszy niż pierwszy, bo często bywa odwrotnie ;). Ale ja i tak się nie skuszę na poznanie tej serii, jakoś nie mam chęci...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa, co takiego przygotowała dla mnie autorka w tej części. Mam ją już u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiła mnie ta książka. Jak przeczytam pierwszą część i mi się spodoba to chętnie sięgnę i po tą część :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę tę książkę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń