piątek, 26 lutego 2021

"Dlaczego właśnie ja" E.G. Scott

 "Dlaczego właśnie ja" E.G. Scott, Tyt. oryg. In Case of Emergency, Wyd. Muza, Str. 480
 

Elektryzująca opowieść o Charlotte, która po zniknięciu jej chłopaka zostaje uwikłana w zagadkę śmierci obcej kobiety.

 

Po lekturze "Nic o mnie nie wiesz" od E.G. Scott wiedziałam, że kolejna książka tego duetu na pewno mnie nie zawiedzie. Pod pseudonimem E.G. Scott kryje się bowiem dwóch autorów, którzy doskonale wiedzą jak zaskoczyć czytelnika i jak zmusić go do intensywnego myślenia serwując fabułę od której bardzo trudno się oderwać.

Pierwsza lektura była intrygująca i wciągająca, ale "Dlaczego właśnie ja" to już prawdziwa petarda. Liczyłam na napięcie, intrygujących bohaterów i historię pozwalającą oderwać się od rzeczywistości na kilka porządnych godzin, ale nie spodziewałam się, że tym razem przeżyję prawdziwy rollercoaster emocji z postaciami, które będą miały sporo dopowiedzenia a ich głęboko skrywane sekrety mocno namieszają w fabule. 

Miło jest spędzić czas w towarzystwie głównej bohaterki, która jest nie tylko błyskotliwa i inteligentna, ale i świadoma podejmowanych decyzji. Charlotte mimo własnego bagażu doświadczeń na koncie nie marudzi, nie męczy a staje się postacią o której losach chciałoby się czytać i czytać, by dowiedzieć się jak najwięcej. A jest co poznawać, ponieważ dziewczyna ma bogate życie oraz chłopaka, który za wszelką cenę próbuje utrzymać ich związek w tajemnicy. Jednak pewnego dnia Peter znika bez śladu i to będzie punktem zwrotnym w życiu bohaterki. Pojawią się niezidentyfikowane zwłoki oraz cała masa tajemnic do odkrycia, która dla mnie, jako ciekawskiego czytelnika, okazała się wyborną ucztą.

Imponuje także świat przedstawiony czy sama intryga. Tutaj nic nie dzieje się przypadkiem, od razu widać, że autorzy mieli plan na swoją powieść i skrupulatnie wypełnili go punkt po punkcie. W tekście pojawiły się liczne atrakcje, zaskoczenia, zwroty fabularne, sekrety związane z bohaterami - wszystko to stworzyło zaskakujący, potężny obraz thrillera z pazurem, przy którym spędziłam niezapomnianą przygodę.

"Dlaczego właśnie ja" to powieść z ogromnym potencjałem i do tego w pełni wykorzystanym. Kiedy odkładałam lekturę na moment, by zająć się codziennymi obowiązkami - myślałam o tym co wydarzy się dalej. Kiedy czytałam, nie mogłam przestać analizować zachowań głównej bohaterki. Innymi słowy jestem zachwycona tym co otrzymałam i potwierdzam, że to thriller nie tylko inteligentny czy dynamiczny, ale przede wszystkim niesłychanie dobrze napisany.

7 komentarzy:

  1. Dobrze, że potencjał tej książki został w pełni wykorzystany.

    OdpowiedzUsuń

  2. Dzięki za polecenie
    Muszę jej poszukać

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię czytać takie książki, które mnie wciągają tak, że nie mogę przestać o nich myśleć. Na szczęście coraz częściej na takie trafiam. A co do "Dlaczego właśnie ja" to jeszcze nie wiem czy po nią sięgnę, bo póki co zawędrowałam w zupełnie inne rejony literatury.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem właśnie w trakcie czytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam jedną książkę tych autorów. Myślę, że po nią również sięgnę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo zapisuję sobie tytuł, bo to jest to co Tygrysku lubią najbardziej!

    OdpowiedzUsuń