czwartek, 2 listopada 2023

"Historia naturalna stworzeń magicznych" Emily HawkinsJessica Roux

"Historia naturalna stworzeń magicznych" Emily HawkinsJessica Roux, Wyd. HarperKids, Str. 64

 

Poznaj sekretną księgę zatytułowaną Historia naturalna stworzeń magicznych zawierającą opisy wyjątkowych istot!

 

Czy trzymam właśnie w dłoniach najpiękniejszą książkę jaką widziałam? A może najbardziej uroczą? Trudno zdecydować! Gwarantuję jednak, że "Historia naturalna stworzeń magicznych" już na wstępie cieszy oko i imponuje wykonaniem. 

To lektura dedykowana najmłodszym czytelnikom, ponieważ w przedziale wiekowym znalazły się już pięciolatki, ale dorosły czytelnik również będzie oczarowany. Ja byłam! Każdą stronę dogłębnie obejrzałam, przeczytałam i zachwalałam na głos, ponieważ nie spodziewałam się, że będzie to tak nietuzinkowa lektura. 

To cała seria różnych opowieści, w skład której wchodzą jeszcze Historia naturalna wróżek, Historia naturalna magii, Historia naturalna syren, ale ja nie miałam okazji czytać żadnej z nich. Dopiero powyższa pozycja wpadła w moje ręce, ale jeśli poprzedniczki wykonane są na tym samym poziomie, koniecznie muszę nadrobić zaległości! Ogromnie cieszy mnie fakt, że młodzi czytelnicy otrzymują tak wyjątkowe lektury, które pobudzają wszelkie zmysły, pięknie wpływają na wyobraźnię (grafiki wewnątrz są obłędne!) i pozwalają w pełni zaangażować się w czytaną treść.

Co znajduje się wewnątrz? Opisy tajemniczych istot chodzących po naszej ziemi, które już od dawna skazano na wyginięcie. Słynny zoolog i badacz tego niezwykłego uniwersum, Dimitros Pagonis u boku Artemis Matsouce wkroczy do magicznego oraz niebezpiecznego świata, aby zebrać wszystkie informacje. Będzie musiał jednak uważać, by odkryta prawda pozostała w ukryciu! I tak przeczytamy o jednorożcach, feniksach czy yeti, syrenach trollach i innych niespotykanych dotąd istotach w skrupulatnie przygotowanej treści, która namówi młodego czytelnika do wielkiej przygody.

"Historia naturalna stworzeń magicznych" to przepiękny prezent dla naszych pociech. Książka pięknie przygotowana, z ciekawą treścią, która od początku ma konkretny sens, przygotowana została na wzór dawnych atlasów historii naturalnej. Fakty przyrodnicze łączą się z fikcyjną fabułą i tak poprzez zabawę czytelnik wzbogaca się o nową wiedzę. Nie jestem już dzieckiem a mimo to czuję się oczarowana lekturą, która znajduje sobie specjalne miejsce w naszej wyobraźni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz