wtorek, 18 lipca 2017

"Nie zapomnij mnie" Anna Bellon

"Nie zapomnij mnie" Anna Bellon, Wyd. OMGBooks, Str. 320

"Nina zostawiła po sobie otwartą furtkę, Ollie. Ten rozdział nie jest zamknięty. Nie zapomnisz jej. Ale możesz mimo wszystko ułożyć sobie życie bez niej."

Pamiętacie głośną premierę "Uratuj mnie" Anny Bellon, która na Wattpadzie zdobyła rzeszę fanów? Dziś autorka powraca z kontynuacją swojej serii, gdzie drugi tom przyniósł jeszcze więcej perypetii głównych bohaterów.

The Last Regretto centralny punkt powieści. Zespół powstał na oczach czytelnika, gdy w pierwszym tomie pojawił się w formie pomysłu a następnie przerodził w projekt. Nikt tak naprawdę nie spodziewał się, że osiągną taki sukces. Teraz cały świat zna ich utwory, fanów przybywa z każdą minutą a nominacja do Grammy jest tylko kwestią czasu. To nie pierwsza powieść, która tak mocno angażuje w swoją fabułę muzykę, a przecież jak wiadomo - łagodzi ona obyczaje. Dlatego tak bardzo lubię gdy autorzy decydują się na jej wykorzystanie. Jednak ważne jest to by wykorzystano ten motyw z pomysłem, inaczej na pewno nic z tego nie wyjdzie.

Myślę, że autorce udało się wykorzystać ten motyw przede wszystkim w rozplanowaniu fabuły dla swojej serii. Zamknęła ona przygodę Mai i Kylera w pierwszym tomie, a teraz drugą część rozpoczęła perypetiami miłosnymi kolejnego członka zespołu - Olliego. Bo tak naprawdę seria The Last Regret nie jest niczym innym jak powieścią młodzieżową z serii New Adult, w której królują uczucia. Poprzez przykład pierwszej książki wiem, że Anna Bellon lubi poprowadzić swoich bohaterów przez kilka życiowych problemów, by mogli docenić co mają, ale to akurat uczy ich trochę prawdziwego świata. 

Ciekawi bohaterowie i równa im akcja - to czeka na Was w kontynuacji serii Bellon. Odnoszę również wrażenie, że druga książka została bardziej dopracowana. Zmienił się na pewno styl autorki - z niemal aż za prostego na swobodny i lekki, dzięki czemu tą powieść czytało mi się znacznie lepiej. To pocieszający fakt, bo widać, że autorka się stara. Również opowieść Olliego przypadła mi do gustu bardziej niż Kylera. Kolejny członek zespołu okazał się złożonym bohaterem o trochę przytłaczającym podejściu do świata - trwał w związku z dziewczyną, której nawet nie kochał. I co najgorsze w tym wszystkim, doskonale zdawał sobie z tego sprawę. Dlaczego zatem tkwił w całej tej chorej sytuacji? Trudno odpowiedzieć mi na to pytanie, bo Ollie to zamknięty chłopak i nie bardzo mogłam pozwolić sobie na to by wejść do jego umysłu. Widziałam jednak jak męczyła go tęsknota za pierwszą prawdziwą miłością i dziewczyną, która nagle odeszła. Czy zatem odnalezienie Niny pozwoli mu znaleźć odpowiedzi na niezadane pytania?

"Nie zapomnij mnie" jest historią z subtelną tajemnicą. Inną od swojej poprzedniczki, trochę bardziej dopracowaną, ale też bardzo młodzieżową. Przypadnie do gustu wszystkim miłośniczkom miłosnych uniesień, bo tych w historii Olliego na pewno nie zabraknie. Poszukiwanie ukochanej osoby zawsze wiąże się z mnóstwem atrakcji. Jesteście zatem przygotowani na emocjonalną podróż?

7 komentarzy:

  1. Nie wiem czy Ci już o tym pisałam, ale zrobię to. Kilka lat temu czytałam bardzo podobną powieść, w której głównymi bohaterami byli członkowie zespołu. Wtedy też byłam wielką fanką pewnej grupy i byłam zauroczona wokalistą. Dlatego wtedy taką właśnie książkę czytałam pod wpływem wielkich emocji. Teraz już one opadły, jednak gdybym przeczytała "Nie zapomnij mnie" oraz jej poprzedniczkę to z pewnością byłaby to dla mnie sentymentalna podróż do lat młodzieńczych. Burzliwych, aczkolwiek pięknych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie czytałam pierwszego tomu tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka jeszcze przede mną, ale w końcu do niej dotrę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam pierwszą część, jednak nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia. Jednak watek Olliego był owiany tajemnicą i jeśli autorka pokusiła się o jego rozwinięcie może to być ciekawa historia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy jestem gotowa na taki tytuł :) ostatnio romansidła mnie rozczarowują :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda ciekawie! Ja tam lubię książki o miłości:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy tom czeka na mojej półce aż w końcu go przeczytam :3 Kiedy to nastąpi jeszcze nie wiem... ale mam nadzieję, że wtedy spodoba mi się tak, że i drugą część będę chciała przeczytać. No zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń