wtorek, 27 lutego 2018

"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J.K. Rowling

"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J.K. Rowling, Tyt. oryg. Harry Potter and the Philosopher's Stone, Wyd. Media Rodzina, Str. 328

"Jeśli ktoś kocha nas aż tak bardzo, to nawet jak odejdzie na zawsze, jego miłość będzie nas zawsze chronić."

Mały chłopiec podrzucony opiece wuja i ciotki od dziecka był skazany na brak miłości. Nie pamiętał jak to jest zaznać prawdziwej matczynej opieki i poczucia bezpieczeństwa. Nie wiedział jak to jest dzielić wspólne chwile z ojcem. Jednak otrzymał szansę by wkroczyć do nowego świata, świata magii i czarodziejstwa, w którym przygoda miesza się z niebezpieczeństwem a prawdziwa przyjaźń jest na wyciągnięcie ręki. Harry Potter nie wiedział, że świat ma dla niego inne plany, więc gdy do drzwi zapukał wielki jegomość i pozwolił sobie zabrać go do Hogwartu - przed chłopcem otworzyła się perspektywa nowego życia.

Czuję się jak laik pisząc opinię o książce, którą czytali chyba wszyscy. Wielu z Was zaczynało swoją przygodę z literaturą właśnie od tej pozycji i myślę, że nie mogliście trafić lepiej - to powieść, która otwiera przed czytającym pasmo nieograniczonych emocji i przygód, w których odnajdzie się każdy bez względu na wiek. To fascynujący obraz dojrzałości i jednoczesne dowartościowanie dzieciństwa, bo - jak udowadnia autorka - każdy z nas zasługuje na to, by być szczęśliwym.

Niestety jestem jedną z tych osób, które najpierw obejrzały film i dopiero później przeczytały książkę. Możecie mi jednak wierzyć, że ogromnie tego żałuję, bo oddałabym wszystko by móc przeczytać tą powieść ze świeżym umysłem i nie mieć najmniejszego pojęcia co czeka mnie na kolejnych stronach. Świat Hogwartu stworzony przez autorkę jest absolutnym arcydziełem - nieograniczoną możliwością do zagłębiania wiedzy, szukania przygód, walczenia z własnymi słabościami i utożsamiania się z bohaterami. To właśnie za ich sprawą tak bardzo polubiłam serię o Harrym Potterze. Każda z poznanych w książce postaci okazała się jedyna w swoim rodzaju, zaskakująca i intrygująca o wielkim sercu lub mrocznej duszy.

Autorka nie stworzyła niczego konkretnego. Pozwoliła mi samemu sprawdzić się w powieści, odnaleźć prawidłową drogę i opowiedzieć się po wybranej stronie. Otworzyła przede mną nieograniczony świat w którym wszystko jest możliwe i w którym sama miałam możliwość poczucia się jak początkujący adept czarodziejstwa. J.K. Rowling pozwoliła mi przeżyć wielką przygodę i poznać bohaterów, których z miejsca pokochałam - za ich szczerość, otwartość i przywiązanie. Nikt nigdy nie zaskoczył mnie tak pozytywnie oddaniem swojej książce, która po otwarciu pierwszej strony ożyła i porwała mnie w wielką podróż i nim się obejrzałam, byłam już na ostatniej stronie. Myślę, że to jedyny minus tej książki: zbyt szybko się kończy.

Autorka ma fantastyczny styl - pisze z lekkością i swobodą, prowadzi czytelnika przez świat dopracowanych szczegółów, zaskakujących pomysłów i bohaterów z krwi i kości, którzy mogliby śmiało zaistnieć w prawdziwym życiu. Wiele razy wychwyciłam również cudowne cytaty potwierdzające fakt, że książka nie jest tylko przygodową propozycją dla młodych czytelników a ponadczasową historią pełną ukrytych znaczeń. "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" to książka jakich mało - idealna od początku do końca.

16 komentarzy:

  1. Ja Harrego Pottera znam tylko w wydaniu filmowym. Muszę to koniecznie nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham całą serię o HP, koniecznie muszę w tym roku do niej wrócić ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Serię darzę ogromnym sentymentem, sama rok temu postanowiłam do niej wrócić po kilkunastu latach :)

    pozdrawiam, ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobra, pozytywna recenzja. Uwielbiam książki z serii Harrego Pottera, jestem fanką tych powieści. Bardzo ładny blog, podoba mi się tutaj. Dodaję bloga do obserwowanych.
    Zapraszam do siebie: http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/slammed-colleen-hoover.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za Harry Potterem, więc jednak nie skuszę się na powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Film widziałam, książki nie czytałam i boję się, że to już za późno :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam, tak jak i pozostałe tomy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Również dałabym wiele, żeby móc najpierw przeczytać Harry'ego, a później go obejrzeć :/
    Mimo to czytanie serii było dla mnie ogromną przyjemnością :) Tom pierwszy lubię szczególnie za to, że od niego wszystko się zaczęło :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie niestety Potter ma zbyt wiele problemów technicznych, bym mogła go jakoś szczególnie uwielbiać :v

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim razie cała przygoda z HP dopiero przed Tobą :) Chciałabym jeszcze raz zupełnie od nowa poznać całą serię, a pozostaje mi tylko odświeżanie sobie historii, którą znam niemal na pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedna z najlepszych serii, które czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak, ta książka jest ponadczasowa. Niewątpliwie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka i właściwie seria mojego życia! Czytając Twoją opinię zachciało mi się wrócić do tych książek, chyba właśnie to zrobię w najbliższym czasie <3

    OdpowiedzUsuń
  14. No właśnie ja jeszcze nie przeczytałam tej wyjątkowej książki, ale jest to moze postanowienie noworoczne, wiec w tym roku już muszę!

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm it appears like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just
    sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
    I too am an aspiring blog writer but I'm still new to everything.
    Do you have any recommendations for newbie blog
    writers? I'd certainly appreciate it.

    OdpowiedzUsuń
  16. Szczerze mówiąc to muszę nadrobić książki bo zacząłem przygodę od filmów i nie wszystkie części znalazły się na mojej półce :/

    OdpowiedzUsuń