wtorek, 20 marca 2018

"Begin Again" Mona Kasten

"Begin Again" Mona Kasten, Tyt. oryg. Begin Again, Wyd. Jaguar, Str. 504

" [...] jestem prawdziwą artystką. Albo ptakiem z podciętymi skrzydłami."

Powieści z gatunku New Adult szturmem podbiły serca czytelników w tym także moje. Nic w tym dziwnego, bo to jeden z lepszych gatunków do odkrywania emocji i zaskakiwania czytelnika biorąc pod uwagę życiowe problemy. Każda nowa historia to obietnica jeszcze lepszej powieści, która może zaskarbić sobie naszą sympatię. Bez wątpienia pierwszy tom serii Mony Kasten "Begin Again" zajmuje wysokie miejsce na liście najlepszych książek tego gatunku.

Patrząc z dystansem na powyższą powieść nie dostrzegam w niej nic nowego. Właściwie podąża ona jednym, utartym już schematem od nienawiści do miłości, gdzie wszystko idzie zupełnie innym torem niż oczekiwania głównych bohaterów. Jednak to dodaje powieści uroku i przypomina za co tak bardzo lubimy ten gatunek. W żaden sposób typowa historia nie ujmuje masie emocji kłębiących się na stronach i w klasycznym stylu przypomina, że prostota również potrafi być dobra.

Allie, główna bohaterka powieści, pozostawia za sobą dzieciństwo i decyduje się na studia oddalone od domu bardziej niż by tego chciała. To pomoże jej zaczerpnąć powietrza po latach spędzonych u boku cenionego przez otoczenie ojca i zapomnieć na moment o codziennie towarzyszących im pozorach. Rosnąca w dziewczynie ekscytacja i nadzieja na lepsze czasy przerzuca się również na czytelnika - z łatwością przyszło mi obdarzyć sympatią Allie i kibicować jej w drodze ku marzeniom. Szczególnie w momencie pojawienia się na pierwszym planie drugiego bohatera, czyli Kadena - chłopaka o wybujałym ego, który idealnie pasuje do roli przeciwieństwa dziewczyny. Ich słowne potyczki i wieczne pretensje Kadena zmieniają się w relację o niejasnej przyszłości: wrogowie czy jednak przyjaciele?

Chociaż motyw przewodni jest jasny i niemal cała uwaga czytelnika podąża tropem potencjalnego uczucia między Allie i Kadenem to nie jedyna propozycja od autorki. Trudna przeszłość dziewczyny rzutuje niczym cień na jej szczęście i daje o sobie znać w najmniej oczekiwanych momentach. Dzięki temu łatwo można dostrzec ludzką stronę bohaterów: ich problemy są wiarygodne i możliwe do zrozumienia. Autorka widocznie zaangażowała się w swój projekt i stworzyła nie tylko bohaterów z krwi i kości, ale również ciekawą fabułę - zamiast słodkiej love story otrzymujemy bowiem historię o uczuciu, które kiełkuje na oczach czytelnika i uzasadnia wszystkie swoje wybory.

Nie można się nudzić podczas lektury "Begin Again". To książka lekka niczym piórko a jednak angażująca na całego. Zaskakujące momenty ustępują miejsca scenom pełnym poczucia humoru a kąśliwe dialogi między bohaterami wiele razy przywoływały mój szczery uśmiech. Allie i Kaden idealnie odnaleźli się w roli głównych bohaterów i z miejsca zaskarbili sobie moją sympatię. Tym samym mocno przeżyłam rozgrywane wydarzenia przez cały czas odczuwając skrajne emocje: od szczęścia po wzruszenia. Pozostaje mi jedynie wypatrywać drugiego tomu, na który - mam nadzieję - nie będę musiała długo czekać. Gorąco polecam!

12 komentarzy:

  1. To kolejna książka z miliona innych, którą chcę przeczytać. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię książki, które dostarczają czytelnikowi cały wachlarz emocji, więc chętnie sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem z jakimi to problemami borykają się głowni bohaterowie. Może to wyróżnia tę książkę z pośród tak wielu powieści z tego gatunku.


    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam, że jest to całkiem dobra książka i proszę, mam potwierdzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przed chwilą przeczytałam inną recenzję "Begin Again" i tamta i Twoja jednoznacznie wskazują na to, że jest to typ książki, która ma ogromne szanse przypaść mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami dobrze sięgnąć po taką lekką i niewymagającą lekturę, takie również są potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro przy książce nie można się nudzić to biorę w ciemno:) Chętnie poszukam tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem jakąś super fanką gatunku, ale lubię czasami sięgnąć po new adult i sama nie wiem czemu, ale mam ochotę na tę książkę:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Okładka już mnie bardzo intryguje, ale treści jestem najbardziej ciekawa. Mam spore oczekiwania co do tej książki, więc nie mogę się doczekać, aż dorwę ją w ręce i będę mogła w końcu ją przeczytać :) Myślę jednak, że poczekam na drugi tom - o ile jest o tych samych bohaterach. Mam ochotę na typowe powieści New Adult :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Coraz więcej książek z tego gatunku i coraz większa przez to konkurencja!

    OdpowiedzUsuń