środa, 11 kwietnia 2018

"Dotyk słońca" Karolina Wilczyńska

"Dotyk słońca" Karolina Wilczyńska, Wyd. Czwarta Strona, Str. 300

"Może będziesz się ze mnie śmiała, ale w głęb duszy zawsze wierzyłam w miłość."

W powietrzu czuć już wiosnę, z utęsknieniem wypatrujemy ciepłych chwil, więc najlepszym zapomnieniem o mroźnych porankach jest lektura zapowiadająca nieuchronnie zbliżające się pogodne chwile. Karolina Wilczyńska zaprasza po raz trzeci na Kwiatową, gdzie bohaterki kryją wiele asów w rękawach i być może jeszcze nie raz nas zaskoczą.

Ten kto lubi powieści obyczajowe pełne ciepłych chwil zaburzanych przez nieuchronne problemy losowe na pewno polubi się z serią autorki. Rok na kwiatowej to kilkutomowa seria, w której życiowe kobiety przeżywają wraz z czytelnikiem swoje wzloty i upadki. Jednak pamiętajcie - to lekka i swobodna propozycja książki relaksującej, ale niekoniecznie angażującej, dlatego podchodząc do niej bez uprzedzeń i większych oczekiwań wyciągnięcie z niej więcej niż w przypadku konkretnego nastawienia.

Śledzę losy bohaterów od pierwszego tomu, chociaż trochę przewrotnie, ponieważ nie zachowałam kolejności chronologicznej wydawania. Dlatego po swoim przykładzie mogę Wam napisać, że warto byłoby jedna czytać kolejne tomy tak jak się pojawiały, ponieważ orientowanie się w sytuacji będzie znacznie łatwiejsze. Trzeci tom, podobnie jak dwa poprzednie, zwiastuje nowe przygody, ale pojawiają się na pierwszym i drugim planie bohaterowie, których mieliśmy szanse już wcześniej poznać.

Tym razem Róża skupia na sobie uwagę i opowiada swoją historię. Obok Liliany i Malwiny staje kobieta równa im charakterom - równie ciekawa osobowość, której w życiu nie zawsze wychodziło tak jakby chciała. Róża obecnie przeżywa wielkie zakochanie, mając nadzieję, że to związek na całe życie. Tylko, że niespodziewanie w drzwiach jej domu pojawia się miłość jej życia, która dawno temu zniknęła z pola widzenia. Teraz, po latach, dawny kochanek prosi o chwilę uwagi. Czy Róża oprze się jego względom i uczuciom, które powróciły razem z nim? Kobieta ma u swojego boku nieocenione przyjaciółki, jednak chociaż często udzielały jej mądrych rad tym razem to jej prywatna walka rozumu z sercem. Co z tego wyniknie? Na pewno spora dawka ciekawych zwrotów akcji i emocjonujących chwil, które w przypadku książek Karoliny Wilczyńskiej przypominają delikatną, wiosenną burzę.

Miły styl, ciepłe chwile i bohaterki, których nie da się nie lubić to przepis na sympatyczną serię, której trzeci tom dorównuje swoim poprzedniczkom. Dobrze się czyta, a jeszcze lepiej było wrócić do znanych bohaterek, które mieszkając w bloku przy ulicy Kwiatowej zaczęły budować swoistą legendę. Przed nimi nie ma rzeczy niemożliwych! Dlatego w oczekiwaniu na wiosnę za oknem polecam sięgnąć po jakże wiosenny "Dotyk słońca" i miło spędzić czas z kobietami, które uczą jak nie poddawać się przeciwnością losu i trwać w przyjaźni.

19 komentarzy:

  1. Mam w planach tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Obyczajówki nie są dla mnie. Parę razy się skusiłam, i wiem, że to nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki polskich pisarzy i na tę też chętnie się skuszę. Autorki jeszcze nie znam, więc chciałabym to zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze poprzednich tomów z tego cyklu, niemniej jednak mam w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę musiała się zainteresować całą serią :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ale ta książka słoneczna i wiosenna! Niedość, że z tytułu i okładki to jeszcze z fabuły się taka wydaje :D
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak jest naprawdę :) Na wiosnę i lato - idealna :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się upolować własny egzemplarz :)

      Usuń
  8. Nie dla mnie, ale wiem komu polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta seria dopiero przede mną, ale mam na nią wielką ochotę!

    OdpowiedzUsuń