wtorek, 7 sierpnia 2018

"Niebezpieczna znajomość, niebezpieczna miłość" Jane Harvey-Berrick

"Niebezpieczna znajomość, niebezpieczna miłość" Jane Harvey-Berrick, Tyt. oryg. Dangerous to Know & Love, Wyd. Niezwykłe, Str. 534

"Miał wrażenie, że ogląda otwierający się i zwracający oblicze ku słońcu kwiat. Przelała w piosenkę serce i duszę, każdym słowem stawała się panią sceny."

Czasami gra pozorów wydaje się jedynym co mamy. Stworzenie swojej idealnej wersji siebie, takiej wyłącznie dla innych. By nikt nie mógł wiedzieć co skrywamy wewnątrz siebie. By nikt nie mógł sięgnąć w głąb naszego serca.

Daniel Colton, główny bohater powieści, nie pozwoli by ktokolwiek dowiedział się o jego problemach. Słynie ze swojej zachwianej reputacji, pięści które zawsze trafiają w cel, tatuaży które budzą grozę. Żadna dziewczyna mu się nie oprze, każdy chłopak zazdrości mu powodzenia. Dom jego i brata jest jedną wielką imprezownią, w której zawsze znajdzie się miejsce dla narkotyków. Tylko czy taki świat jest spełnieniem marzeń Daniela? Wszystko zmieni się jednego dnia, gdy na uczelnianych zajęciach pozna Lisanne Maclaine. To ona odkryje, że w chłopaku kryje się coś więcej poza tym co mówią inni. Zrozumie, że nowo poznany przyjaciel skrywa sekret, obok którego nie można przejść obojętnie.

Jane Harvey-Berrick napisała piękną powieść, która pozornie przypomina wiele poznanych wcześniej. Chłopak o mrocznej reputacji, dziewczyna która zupełnie do niego nie pasuje. A jednak jest w tym coś więcej, głębia która ujawnia się ze strony na stronę. To wszystko jest zasługą fantastycznej kreacji głównych bohaterów z dużym naciskiem na samego Daniela, który idealnie odegrał rolę złego chłopaka. Nie mogłam wyjść z podziwu nad jego inteligencją, mądrością z jaką zbudował swoją osobowość, która miała być jedynie na potrzeby tłumu - by każdy się go bał, by nikt nie chciał się do niego zbliżyć. Jednak Lisanne dorównuje mu intrygującą osobowością, charakterem idealnej przyjaciółki, która niczym niezastąpiona powierniczka przyjmuje na siebie ciężar od lat spoczywający na barkach chłopaka. 

To powieść, która pozwala wejść w umysł bohaterów, stanąć na ich miejscu i zrozumieć problemy z jakimi się zmagają. Zmusza do myślenia, porusza istotne, bardzo wartościowe tematy o których nie mówi się często. A jednak dzięki temu historia nabiera na znaczeniu, sprawia że trudno się od niej oderwać nie tylko przez tajemnicę wiszącą w powietrzu czy niebanalną kreacją bohaterów, ale i dla samego stylu autorki, który jest prosty i jednocześnie ujmujący - przepełniony licznymi cytatami, które pozostają w naszej głowie na długo po skończonej lekturze. 

Królują w tej historii emocje, które nie zawsze są pozytywne. Dramaty mieszają się z rutyną dnia codziennego, pokazując jak łatwo jest minąć się z prawdziwą tragedią, nie przypatrując się odpowiednio ludziom, którzy żyją obok nas. To historia zatraconej równowagi, straconego poczucia bezpieczeństwa, zagłębienie się w destrukcji mrocznych myśli. Jednocześnie ukazująca wielką wagę ludzkich relacji, siłę miłości i próbę odbudowania straconych marzeń. Doskonały przykład prawdy, kryjącej się pod pozorami każdego z nas.

"Niebezpieczna znajomość, niebezpieczna miłość" to powieść o bólu, stracie, zatraceniu we własnym mrocznym świecie. To ucieczka od tego co dobre, z poczuciem że nie zasługujemy na szczęście. To obraz pięknej historii wyznaczającej prawdziwą przyjaźń i miłość, która zawsze daje poczucie siły. Jednak nie jest to historia mroczna, nie kiedy do głosu dopuszczone są sympatyczne i miejscami zabawne dialogi - to równowaga między dobrem a złem. Historie Jane Harvey-Berrick czyta się jednym tchem, z zaangażowaniem i w morzu emocji, których tutaj absolutnie nie brakuje.

13 komentarzy:

  1. Cieszy mnie Twoja opinia, gdyż ta książka niedawno trafiła do mojej biblioteczki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chcę przeczytać tę powieść, myślę, że idealnie wpasowałaby się w mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że spodoba mi się równie mocno jak Tobie. Dzisiaj się za nią zabieram. Trochę się obawiałam tego, że fabuła brzmi tak oklepanie, ale uspokoiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również liczę na to, że powieść Cię oczaruje :)

      Usuń
  4. Twoja recenzja mnie zachęciła do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miłość to musi być piękna siła 😍
    Fajnie, że książka ją uwidacznia :)
    Miło też, że pojawiają się sympatyczne dialogi.

    Ps. W wolnej chwili zapraszam Cię do odwiedzenia mojego nowo powstałego bloga: find-keys.blogspot.com
    Będe niezwykle wdzięczna jeśli wypowiesz się w zapoczątkowanej przeze mnie dyskusji :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No to muszę koniecznie poznać tą piękną książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę na półce i niedługo się za nią zabieram! :D Ale przyznam, że troszkę mnie przeraża ilość stron ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń