sobota, 4 sierpnia 2018

"Słuchaj swojego serca" Kasie West

"Słuchaj swojego serca" Kasie West, Tyt. oryg. Listen to your heart, Wyd. Feeria, Str. 376

"Upomniałam siebie, że morderstwo nadal jest uważane za przestępstwo we wszystkich pięćdziesięciu stanach, i napisałam: Twoje szczęście, że tak dobrze nie oceniasz."

Kasie West powraca z kolejną ciepłą powieścią, w której urok lata miesza się z problemami wieku dorastania. Czy po raz kolejny zdobędzie nasze uznanie? Czy oczaruje nas miłosną historią?

Powieści Kasie West zawsze przywodzą mi na myśl wielkie pokłady pozytywnych, niezwykle optymistycznych emocji. I pomysłowej fabuły, która zawsze mile mnie zaskakuje. Dlatego z przyjemnością sięgam po kolejne książki autorki, pamiętając że do tej pory autorka ani razu mnie nie zawiodła. "Słuchaj swojego serca" jest idealnym przykładem wszystkiego co dobre w książkach tej autorki - pomysłu, niebanalnych bohaterów i historii o miłości, która pojawia się jedynie w tle, ustępując miejsca ważniejszym wartością.

Rolę głównej bohaterki w najnowszej powieści autorki otrzymała Kate Bailey, samotniczka która niekoniecznie przepada za kontaktem z innymi ludźmi. Woli spędzać czas samotnie, w gronie własnych myśli. Dlatego nie wie skąd wzięła się w niej odwaga, by dołączyć do zespołu tworzącego popularne szkolne podcasty. Jej zadaniem będzie odbieranie telefonów i udzielanie porad. I kiedy myśli, że to wyzwanie zdecydowanie nie dla niej - idealnie odnajduje się w roli. Do czasu gdy odbiera telefon od chłopaka proszącego o radę w spawie jego tajemniczej miłości. Początkowo cieszy się, że może pomóc swojej przyjaciółce, bo jest pewna że wie z kim rozmawia i kogo dotyczy wyznanie. Wkrótce jednak odkrywa w sobie pokłady miłości o których wcześniej nie pomyślała. I które mogą pokrzyżować plany szczęścia jej przyjaciółki.

Oto Kasie West jaką znamy! Oto historia, jaką mogła napisać tylko Kasie West. Pełna życia, dynamiczna, niebanalna i miejscami zabawna, wciągająca na całego w wir zaskakującej miłosnej przygody bohaterki, która była pewna, że nigdy nie przydarzy się jej nic podobnego. A jednak, jak się okazuje, los lubi płatać figle. Sprawia, że Kate dostrzega w Diego coś więcej niż inni, odnajduje w sobie pokłady zapomnianych uczuć i tylko nie wie jak ostatecznie rozegrać, bo przecież przyjaźń jest dla niej najważniejsza. I nie wie czy Diego kiedykolwiek poczuje do niej to samo.

Jednak nie tylko wątek miłosny króluje w tej powieści - właściwie jest on jedynie tłem dla głębszych wartości z jakimi zawsze autorka potrafi się rozprawić. Na przykładzie życia głównej bohaterki pokazuje nam siłę przyjaźni, niezachwianą rolę drugiej osoby w naszym życiu oraz rodzinną relację, która idealnie definiuje miłość rodzica do dziecka. W nieskomplikowanym świecie młodej osoby kryje się wiele wartości, których czytelnik doszuka się po subtelnych sygnałach i dostrzeże, że życie zawsze ma dla nas plan - wystarczy odważyć się i zrobić krok na przód.

Lekki, przyjemny styl, pomysł i jeszcze lepsze wykonanie to kolejne potwierdzenie, że Kasie West doskonale radzi sobie z gatunkiem powieści młodzieżowej. Udziela mądrych rad, które można dostrzec czytając między wierszami, pokazuje że każdy ma szansę na szczęście. "Słuchaj swojego serca" jest jednocześnie sympatyczną lekturą z intrygującymi bohaterami, która po skończonej lekturze pozostawia w nas jedynie same pozytywne emocje, optymistycznie nastawiając na kolejne książki autorki.

26 komentarzy:

  1. Kocham książki tej autorki. ''Słuchaj swojego serca'' należy do moich ulubionych powieści! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Ja również wszystkie bardo lubię, ale ta mocno konkuruje z pozostałymi :)

      Usuń
  2. Jeszcze się za nią nie zabrałam :c
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wreszcie poznać twórczość tej autorki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę mam dopiero przed sobą - czeka już na mojej półce, ale Twoja recenzja jest drugą, która utwierdza mnie w przekonaniu, że poziom twórczości autorki ma się dobrze. Niedługo przekonam się o tym osobiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię wszystkie książki tej autorki, ale ta jest jedną z najlepszych w jej dorobku :)

      Usuń
  6. Od czasu do czasu sięgam po powieści młodzieżowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do tej pory przeczytałam tylko jedną powieść Kasie West, ale wywarła na mnie pozytywne wrażenia, więc na pewno sięgnę po więcej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Planuję sobie zrobić drugi mini-maraton z Kasie West, więc pewnie uwzględnię i ten tytuł :). Chociaż jej książki jak dla mnie mają nierówny poziom, to w lepszych przypadkach wychodzą naprawdę nieźle i tak leciutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Ja bardzo lubię wszystkie jej książki :)

      Usuń
  9. Coraz bardziej mam ochotę na takie lekkie, niezobowiązujące historie, po które dużo osób tak chętnie sięga. Ja zwykle tego nie robię, ale może przyda się odskocznia :D
    Pozdrawiam ciepło,
    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki West bardzo Ci polecam, są miłą odskocznią :)

      Usuń
  10. Muszę w końcu przeczytać coś tej autorki...

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię tę autorkę. Co prawda czytałam jak na razie tylko dwie jej książki, ale już po nich widać, że ma niebanalne pomysły i wyróżnia się po prostu na tle innych twórców powieści młodzieżowych. Z chęcią sięgnę i po "Słuchaj swego serca", zapowiada się fajna lektura, no i temat na czasie, bo o podcastach. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Twoją opinią, w dodatku West nie pisze słodko o miłosnych potyczkach a konkretnie, o prawdziwym życiu :)

      Usuń
  12. Przeczytałam i bardzo mi się podobała! Czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam jeszcze książek tej autorki, ale mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni, bo słyszę o nich wiele dobrego. ;)
    Pozdrawiam!
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń