czwartek, 22 listopada 2018

"Pałac kłamstw" Erin Watt

"Pałac kłamstw" Erin Watt, Tyt. oryg. Twisted Palace, Wyd. Otwarte, Str. 400

"Ella Harper jest wszystkim, co kiedykolwiek będę widział, bo ona jest moją przyszłością. Jest moją siłą, moim ogniem i moim wybawieniem. Jest wszystkim."

Nagle stracili to, na co pracowali od lat. Zagubili się w świecie, który okazał się dla nich obcy i niebezpieczny. Odkryli, że władza i bogactwo nie są na stałe. Czy zatem jest coś co pozwoli im odbić się od dna?

Co to za historia! Co za ogień! Co za temperament! Długo wyczekiwany finał przygód jednych z bardziej intrygujących bohaterów w gatunku New Adult w końcu zawitał na moją półkę. I w wyśmienitym stylu zakończył to co zapoczątkowała Erin Watt. Dorównując swoim poprzedniczkom trzecia część ponownie zaskoczyła mnie dynamizmem akcji (który jedynie na początku trochę się zagubił), tajemnicami które nareszcie zostały ostatecznie zdemaskowane i ostatecznym zwrotem fabuły, którego - jak sądzę - niewielu się spodziewało. Nadszedł czas ostatecznych porachunków, ostatecznych rozwiązań. Możecie być zatem pewni, że i tym razem nie zabraknie emocji.

To seria, którą należy czytać z zachowaniem porządku wydania. Jeśli zdecydujecie się na czytanie bez zachowania chronologii nie tylko stracicie cały obraz sytuacji, ale i nie odnajdziecie się w klimacie, który odgrywa tutaj główną rolę. Watt decydując się na poprowadzenie fabuły w stylu przyczynowo-skutkowym zamyka jeden wątek by podjąć drugi i łączy ze sobą wszystko w kompletną całość wymuszając na czytelniku sięganie po dalsze losy bohaterów. To dzięki masie emocji wiszących w powietrzu i dramatycznym finałom, które pozostają w pamięci. To także zasługa lekkości stylu i pomysłowemu wykonaniu - czyli całości, która nie osobiście do siebie w pełni przekonała.

Nadszedł czas ostatecznego rozwiązania losów królewskiej rodziny. Royalowie przekonali się, że władza i reputacja to pojęcia względne. Zrozumieli, że nie tylko potęga nazwiska liczy się w życiu. Nagle bowiem stanęli w obliczu wielkiej tragedii. Spojrzeli na swoje życie z perspektywy wielkiej zbrodni, udowadniając że jeden z braci przekroczył ostateczną granicę. Ella po raz ostatni podejmie wyzwanie, by pomóc swoim bliskim. Czy pokona jednak zdradę? Czy odważy się przejść próbę, która na nią czeka?

Tak, po raz ostatni przywitała mnie fala skrajnych emocji, która uderzyła we mnie z siłą pocisku. Cieszę się, że finał historii królewskiej rodziny dorównał swoim poprzedniczkom, nie zwalniając tempa i zapewniając mi atrakcję podobne jak wcześniej - dramaty, szokujące zwroty akcji, bohaterów niepewnych w swoich działaniach i niekoniecznie szczerych w słowach. Nareszcie rozwiały się wszystkie tajemnice, nareszcie wyjaśniły się sekrety otaczające rodzinę. Wciąż w dramacie, wciąż w obliczu prawdziwego zagrożenie autorka prowadziła mnie przez historię pełną emocji, która trzymała mnie w napięciu do ostatniej strony.

Pojawiły się ponadczasowe wartości, o których zawsze miło się czyta. Autorka podjęła się zdefiniowania rodziny, przyjaźni i miłości, tworząc bardzo dobrze wyglądającą całość. "Pałac kłamstw" w romantyczno-kryminalnym stylu zaserwował mi finał wydarzeń na jaki czytałam. Jestem pewna, że fani gatunku, ani tym bardziej twórczości autorki nie będą rozczarowani. Kto zatem popełnił okrutną zbrodnię? Kto ucierpiał najbardziej? Czy przetrwa miłość? A może każdy pójdzie swoją drogą? Odpowiedzi znajdziecie w trzecim tomie przygód rodziny Royalów idealnym w kategorii książki dla kobiet.

6 komentarzy:

  1. Jeszcze się zastanowię, ale myślę, że jednak dam się skusić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie przeczytałam pierwszego tomu ;c
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka zwraca uwagę prostą formą. Zapisuję serię do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki ogień i taki temperament - czasami tego właśnie szukam w literaturze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już kiedy widziałam zapowiedzi pierwszego tomu tej serii, wiedziałam, że po nią nie sięgnę :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam pierwszy tom i te dwa są dla mnie obowiązkowe. Mam nadzieję, że szybko uda mi się je zdobyć.

    OdpowiedzUsuń