wtorek, 16 lipca 2019

"Diabelska działka" J.R. Ward

"Diabelska działka" J.R. Ward, Tyt. oryg. Devil's Cut, Wyd. Marginesy, Str. 432

"- Któregoś dnia zapłacisz za swoje grzechy.
- Zrobiłaś się religijna? Myślę, że twoje nawrócenie byłoby problematyczne nawet dla kogoś pokroju Chrystusa."

Twarda rzeczywistość dosięga ród Bradfordów. Nadszedł czas na ostatnią prostą finału, który zaskoczy nie tylko członków dynastii.

Długo czekałam na zamknięcie trylogii Królowie bourbona. Ogromnie polubiłam się z tą serią, chociaż miała swoje dobre i słabsze momenty. Uwielbiam sagi rodzinne, czytanie o problemach poszczególnych bohaterów sprawia mi przyjemność a J.R. Ward ma naprawdę dobre pióro, więc przez dwie wcześniejsze części przeszłam szybciej niżbym tego chciała. Dlatego wielkie oczekiwania kierowałam w stronę finałowego tomu i nie zawiodłam się.

Wszystko potoczyło się w złym kierunku dla Williama Baldwine’a. Jego śmierć zapoczątkowała szereg wypadków, które samoistnie się napędzały. Początkowe pogłoski o samobójstwie szybko rozwiało odkrycie sprawcy i mordercy, który okazał się również członkiem rodziny. Teraz Edward musi stawić czoła swoim prywatnym demonom przeszłości. W areszcie analizuje swoje życie pod kątem utraconej rodziny oraz miłości swojego życia. Sutton Smythe jest teraz prezeską konkurencyjnej firmy, więc ich związek już nie ma racji bytu. Czy zatem można w tym wszystkim jeszcze cokolwiek naprawić?

To jedna z tych powieści, które czytałam z dużą przyjemnością. Niczym telenowela opowiadała o burzliwych losach rodziny, która sama zagubiła się we własnym bogactwie. Blichtr zgubił rodzinę Bradfordów, zatracił ich wartości moralne oraz uczuciowe co widziałam na własnych oczach śledząc ich historię od samego początku. Autorka w umiejętny sposób uchwyciła rozpad rodziny, wyciągnęła na światło dnia wszelkie demony kryjące się w mrokach rezydencji i zadbała o portrety psychologiczne wszystkich bohaterów, aby czytelnik mógł wejść w głąb umysłu każdego z nich. Tak powstała cała paleta przeróżnych osobowości a każdy z nich miał coś na sumieniu i nikt nie był idealny.

Sekrety rodzinne wychodzą na jaw, gdy młodszy brat Edwarda postanawia odkryć jego niewinność. Akcja wówczas nabiera tempa, wszystkie rozpoczęte motywy nagle otrzymują swoje rozwiązanie a czytelnik nie może się nadziwić jak różnorodnie i zupełnie inaczej niż podejrzewał potoczyły się losy wybranych członków rodziny. Autorka zabawiła się w otwarte karty, wyjawiła wszystko co tylko mogła i dostarczyła mi ogromnej zabawy w śledzeniu ostatnich rozgrywek tej dynastii. Ward sięgnęła po intrygę, demony przeszłości, całą masę zaskoczeń oraz oczywiście wątki romantyczne budując finał pełen emocji i na długo zapadający w pamięć.

"Diabelska działka" to finał, który w pełni mnie usatysfakcjonował. A nawet otrzymałam więcej niż oczekiwałam! Dużo emocji i jeszcze więcej tragedii rozgrywa się na czach czytelnika, jednak to miłość wciąż domyka podjęte wątki pokazując, że potrafi stawić czoła każdym przeciwnością. J.R. Ward ma pewną rękę, nie boi sięgać się po trudne tematy a co najważniejsze pisze historie pisane samym życiem co fanom powieści obyczajowych czy sag rodzinnych na pewno przypadnie do gust. Osobiście jestem zachwycona całą serię i sądzę, że jesienią jeszcze raz do niej powrócę.

10 komentarzy:

  1. Z chęcią sięgnę po tę serię skoro jest tak dobra i wywołuje tak wiele emocji. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się zapoznać z tą serią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cała ta seria wzbudza moje zainteresowanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że książka spełniła Twoje oczekiwania i to z nawiązką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiałabym zacząć serię od początku, ale to już wtedy, jak znajdę trochę czasu i uporam się z zaległościami. Cieszę się, że wypadła korzystnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. To nazwisko kojarzy mi się z seriami paranormalnymi :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, ale nie jest to mój czytelniczy gatunek. Nie jestem przekonana do tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  8. To chyba książka nie dla mnie. :(
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam pierwszy tom i mnie zawiódł, dlatego tym razem odpuszczę sobie lekturę :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio myślałam właśnie o zakończeniu tej sagi :)

    OdpowiedzUsuń