niedziela, 1 grudnia 2019

"Chmura" Claudia Pietschmann

"Chmura" Claudia Pietschmann, Tyt. oryg. Cloud, Wyd. Media Rodzina, Str. 400

Paraliżująco realistyczny, porywający thriller dla młodzieży.

Internet skrywa wiele tajemnic. Może odnaleźć w nim szczęście, ale nie bez powodu powtarza się, że na każdym kroku czyha wiele niebezpieczeństw.

Byłam tej książki ogromnie ciekawa od samego początku. Wszystko za sprawą ważnego tematu, który podejmuje. Lubię sięgać po różne historie z miłością online, ponieważ zawsze ten motyw był dla mnie zarazem zaskakujący jak i bardzo kuszący. Czy można znaleźć drugą połówkę nie widząc jej wcześniej na oczy? Czy ci, którzy twierdzą, że znaleźli miłość w internecie mają rację? Postanowiłam się przekonać sięgając po "Chmurę", czyli thriller dla młodzieży z aktualnym tematem.

Do otwarcia pierwszej strony nie byłam pewna co czeka mnie w środku, ponieważ dość lakoniczny opis sugerował jedynie pobieżny kierunek fabuły. To jednak wystarczyło, by namówić mnie do czytania i już po kilku pierwszych stronach faktycznie dałam się porwać historii. Napisana jest lekko, bardziej w stylu młodzieżowym (chociaż na szczęście nie wprowadza slangu) i rozwija się powoli, ale ma w sobie wystarczająco dużo emocji, by intrygować już od początku. Z dużą ciekawością przerzucałam więc kolejne strony i z zaskoczeniem zauważyłam, że im bliżej finału tym więcej tajemnic się pojawia i napięcie wydaje się nie do zniesienia.

Chociaż wiek głównych bohaterów, styl i tematyka przekonują, że jest to powieść typowo młodzieżowa - tak naprawdę odnajdzie się w niej każdy. Temat jest tak powszechny, mądrze podjęty i aktualnie bardzo współczesny, że każdy zrozumie przekaz autorki na swój sposób a niezależnie jak odbierzemy treść zawsze poczujemy się zadowoleni z fabuły. 

Jak na thriller przystało ta historia zaskakuje. Są niedomówienia ze strony bohatera zamkniętego w ramach sieci online. Paul nie chce się ujawnić i ma ku temu powody a jego chorobliwa fascynacja zaczyna przerażać nie tylko młodą bohaterkę, ale i czytelnika. Powoli zaczęłam przerzucać akcję na prawdziwe życie i nie mogłam przestać rozmyślać jak ja zachowałabym się w podobnej sytuacji, ponieważ tak naprawdę to wszystko może aktualnie rozgrywa się gdzieś w świecie. Jak więc przestrzec tych, którzy dają się porwać uczuciu, że nie zawsze słowo pisane równe jest prawdziwe?

Emma i Paul poznali się w internecie a ona bardzo szybko zrozumiała, że chyba się zakochała. On był czarujący, znał jej myśli i wydawało się, że wspólnie przeżywali to samo. Jednak dzielenie się sekretami w sieci nie jest tym samym co spotkanie w realu. Tylko czy faktycznie warto przenosić coś do prawdziwego świata, gdy Paul niebezpiecznie zaczyna osaczać dziewczynę a jego uczucie wydaje się czymś więcej niż tylko nastoletnim zauroczeniem? I dlaczego nie chce ujawnić swojej prawdziwej tożsamości? Co takiego skrywa?

Tą mądra i pouczająca historia z ważną przestrogą. Finał "Chmury" był inny niż przypuszczałam, ale cieszę się z takiego zakończenia. Autorka świadomie poprowadziła swoich bohaterów w konkretnym kierunku, by dać nam, czytelnikom, trochę do myślenia. Lubię takie dojrzałe, uczące nas czegoś lektury i mam nadzieję, że i Wy dacie się na nią namówić. Miłość online jest możliwa? Przekonajcie się sami.

8 komentarzy:

  1. Co za smakowity kąsek. Nie oprę się pokusie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Intryguje mnie pytanie o miłość online. Widzę, że to interesująca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zwracałam wcześniej uwagi na tę książkę, a teraz widzę, że to był błąd. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi intrygująco. Muszę koniecznie rozejrzeć się za tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie lubię takie powieści. Nie wiem kiedy znajdę na to czas, ale zapisuję sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń